2008-09-04, 00:00
Moderator
easy_dans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mossan_kylen
Komiskt är att alla som saknar meriter (läs: hif, hammarby, djurgården, gais mfl) inte tycker att man kan mäta hur bra man är i antalet meriter och sånt som hände för 40-50 år sedan.

Nej sist jag kollade så mäter man hur bra man är i den aktuella serien och hur bra man VARIT i gamla meriter. Sedan har väl dif blivit mästare 12 gånger, antar att 3 titlar är en enorm skillnad.

Citat:
Ursprungligen postat av mossan_kylen
Överallt, alltid är det den som hamnar ÖVERST i en tabell som tar hem guldet och vinner priset.

Rätt många idrotter har slutspel, korkat javisst men om det var så på den tiden så är det vad som räknas.

Jag förstår dock inte vikten av att slå sig på bröstet för titlar vunna när ens föräldrar knappt var födda, som P3RK3L3 så träffande skrev om bajen

"det blir extremt fånigt när 15-åringar börjar hetsa om att Bajen var först med saker när deras föräldrar knappt födda när Bajen började sjunga på läktarna..."
Citera
2008-09-04, 00:02
Medlem
No_Mores avatar
Som Karlstadbo kan jag med visst äckel intyga att rätt många anser att ishockeyn uppfanns 1977 och bara det som hände efter detta år ska räknas.
Citera
2008-09-04, 02:44
Medlem
LikeAGloves avatar
"kan ni höra våran sång AIK" som ekade på Old Trafford är det mäktigaste några svenskar någonsin åstakommit i fotbolls sammanhang, nationellt som internationellt
Citera
2008-09-04, 07:45
Medlem
hazard simpsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LikeAGlove
"kan ni höra våran sång AIK" som ekade på Old Trafford är det mäktigaste några svenskar någonsin åstakommit i fotbolls sammanhang, nationellt som internationellt

vilken match då?
Citera
2008-09-04, 11:18
Medlem
Antar att det är ifk götteborg mot United i CL någon gång.
Citera
2008-09-04, 18:23
Medlem
weakhearts avatar
Bajen klacken:
"UPP MED SULAN PÅ TOPP, UPP MED SULAN PÅ TOPP!!!"
Citera
2008-09-04, 23:14
Medlem
P3RK3L3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Och den anledningen var att "the famous black army" fick pisk ute på gärdet och sen inte syntes runt råttsunda före eller efter match.

Har inte mycket med allsvenska hejaramsor att göra detta, men om du var med eller på annat sätt är insatt så vet du vad som hände på Gärdet och om det var någon som slutligen fick pisk när folk förstod att det var slagsmål på riktigt så var det kaxiga engelska ligister. Den tidens stockholmsligister, oavsett klubb, kunde och tog för sig jävligt bra mot England, detta har även bekräftats av ledande engelska grabbar.
Citera
2008-09-04, 23:17
Medlem
LikeAGloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P3RK3L3
Har inte mycket med allsvenska hejaramsor att göra detta, men om du var med eller på annat sätt är insatt så vet du vad som hände på Gärdet och om det var någon som slutligen fick pisk när folk förstod att det var slagsmål på riktigt så var det kaxiga engelska ligister. Den tidens stockholmsligister, oavsett klubb, kunde och tog för sig jävligt bra mot England, detta har även bekräftats av ledande engelska grabbar.

Det var väl dock i huvudsak inte fotbollsgubbar som stod upp mot engelsmännen utan skinnskallar? Detta är bara vad jag har hört så jag säger inte att du har fel
Citera
2008-09-04, 23:21
Medlem
P3RK3L3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LikeAGlove
Det var väl dock i huvudsak inte fotbollsgubbar som stod upp mot engelsmännen utan skinnskallar? Detta är bara vad jag har hört så jag säger inte att du har fel

Blandad kompott som slogs där ute och på den tiden hade så gott som alla skinnskallar en lagtillhörighet och många av dem lämnade sen skinheadkulturen för att köra mer casual stil. Man måste minnas att på den tiden hade inte dagens renodlade firmakultur slagit igenom. Många som slogs skulle idag klassas som vanliga julgranar osv.
Citera
2008-09-05, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av weakheart
Bajen klacken:
"UPP MED SULAN PÅ TOPP, UPP MED SULAN PÅ TOPP!!!"

Ja detta måste utan tvekan vara allsvenskans bästa hejjaramsa, det håller nog alla fotbollsälskare med om oavsett lagtillhörighet. Vilken finess!
Citera
2008-09-05, 16:03
Medlem
http://www.youtube.com/watch?v=SVKsmL_D400

Den första är ruskigt skön

När jag var ung, och sakna vet
Jag fråga vem är nr 1
Min far han sa att alla vet
Vi följer skaunes stolthet
Vi e Haeuif, Vi e Haeuif....

Annars är bajens PAOK riktigt riktigt riktigt bra.
Citera
2008-09-05, 16:52
Medlem
Ghettosmurfens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mardi
http://www.youtube.com/watch?v=SVKsmL_D400

Den första är ruskigt skön

När jag var ung, och sakna vet
Jag fråga vem är nr 1
Min far han sa att alla vet
Vi följer skaunes stolthet
Vi e Haeuif, Vi e Haeuif....

Annars är bajens PAOK riktigt riktigt riktigt bra.

Inte PAOK utan PAO två olika lag. Åk inte till Grekland och gör det misstaget bara .

AIK, Göteborg, Elfsborg, Landskrona med många andra lag sjunger PAOKs ramsa:
http://www.youtube.com/watch?v=jWihTdaT7Rg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in