Citat:
Ursprungligen postat av P3RK3L3
Nu var ju det klippet förvisso från 1982... Frågan är om det är ett tillräckligt bevis för att inte Gnaget sjöng den innan? Vad fan det nu spelar för roll. De bajare som kom på eller snodde utländska ramsor på 70-talet ska givetvis ha cred för sitt pionjärarbete men det blir smått fånigt när bajare födda på 90-talet använder detta som något jävla slagträ i debatten om vilka som har bäst supportrar.
Men då är det ju samma sak om man säger att vi har flest sm guld och vi är bäst.
Liksom kom igen. Det var väl på 30-40 talet för en del som sm guldet hände.
Att säga att "VI" är bäst för vi har tagit sm guld så är det där bullshit. Snackar man om att man är bäst så snackar man om supporter kulturen och inte laget. Att Bajen har 1guld är jag stolt över men jag är stoltare över hur vi har det på läktaren något ni andra svin inte kan få på läktaren.
När jag började hålla på Bajen så visste jag att dom hade inget guld. Men jag tror på Bajen lika mycket som muslimerna tror på gud. Hammarby är en religion för oss Bajare.
Jag kan skryta med och säga att från utlandet och från engelsk tv så är Hammarbys fans ett sjuhelvete bra gäng som forzar deras "så kallat" skräp lag med bara 1guld. Att kärleken finns för Hammarby med deras enda guld är sjukt.
Från sena 60talet fram till tidiga 70talet så föddes supporter kulturen på Södermalm i Stockholm. Bajen hade inget sm guld då i fotboll men endå så har Hammarby Sveriges bästa fans. Att säga att Hammarby är medgångs supportrar är skit snack.
Bajen Fans fanns innan sm guldet kom så alla old school Bajare höll igång och forza fram laget till sitt första guld. 2001.
Hammarby Ultras 1993
Söder Bröder 1998.
Ultra Boys 1999.
mm.
Grupperingarna bildades innan sm guldet och bevisar att det fanns trogna och det finns än trogna Bajare.
Så sluta upp med ert jävla skit snack att säga/skriva Bajen är skit och Bajen var inte först.
VI VAR FÖRST - HAMMARBY 1970