2007-09-15, 20:44
Medlem
Otto Flicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jole25
Eller så finns det ngt som heter visa sina känslor. Något som vi i Sverige har svårt att hantera...

Nåja, får väl gratulera Chelsea till poängen i alla fall. Den var välförtjänt.
Citera
2007-09-15, 20:58
Medlem
Jole25s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Otto Flick
Nåja, får väl gratulera Chelsea till poängen i alla fall. Den var välförtjänt.

Absolut. Tack för dina perfekta analys av matchen...
Citera
2007-09-15, 21:31
Medlem
Rocky69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jole25
Eller så finns det ngt som heter visa sina känslor. Något som vi i Sverige har svårt att hantera...

Äh! han posar ju, det vet du mkt väl.

Annars var det en bedrövlig omgång där Liverpool återigen faller in i gamla synder. Laget har det i särklass bästa spelarmaterialet i år och tappar ändå poäng mot Portsmouth. Bedrövligt! Finns ingenting att skylla på.
Citera
2007-09-15, 21:34
Medlem
Quorthons avatar
Portsmouth skall inte underskattas och speciellt inte på Fratton Park. Ställer man inte upp med bästa laget och är tillräckligt fokuserade skall man inte räkna med att plocka tre poäng heller.
Citera
2007-09-16, 07:49
Medlem
Nowhere Hills avatar
Najs.Mer pengar i libran igen tack vare the gunners och west ham igår, tripplade till slut med sunderland, sköna stålar.
Arsenal går ju riktigt bra, spelar underskön fotboll och fabregas poppar opp lite överallt, 10 gånger pengarna som PL vinnare några veckor sedan, inga fler än jag som hoppade på det tåget ?
Citera
2007-09-16, 11:12
Medlem
Quorthons avatar
Visst, Arsenal ser starka ut för tillfället. Ska dock bli intressant att se hur det går när de får lite motgångar. Det har trots allt inte gått mer än 5 matcher och de känns lite som ett medgångslag. Framförallt så känns de som att det blir svårt att gå hela vägen om de inte kan försvara bättre. Arsenal har egentligen inte bevisat någonting man inte redan visste hittills den här säsongen.
Citera
2007-09-16, 13:04
Medlem
Nowhere Hills avatar
Som du säger , gunners har inte satts på prov ordentligt än, karaktärstesten blir mycket riktigt först vid motgång. Jag brukar backa PL vinnaren dagen förre säsongen börjar men ej så i år, hade ingen klar bild av om United skulle stå pall efter förra säsongens emellanåts hysteriska form. Efter diverst dallrande hos favoriterna så lockade tio gånger hos gunners stenhårt, nu har arsenal lyckligtvis redan tjänat in en hel del mer åt mig denna säsong än den lax jag satsat på dom så det blir inga tårar om det hela går i sank.
Som någon nämner tidigare i tråden känns det som dom vill passa bollen in i mål, säg vad man vill om A.W men hans lag spelar läckert.
Skador på tongivande spelare är självklart någonting alla dom stora utmanarna är susceptibla till men det känns som arsenal har minst djup i truppen bland dom stora 4, en akilleshäl som kan bli den som segertåget havererar på. Bonus är väl att dom har fått smyga igång säsongen lite i det dolda, medias lins har hamnat tacksamt lite på arsenal fc gångna veckorna i jämförelse med united, chelsea och pool. Snart slut med den lyxen då gunners är nu formhästen och hyllningstexter omförvandlas i ordbehandlare,bort med lampard in med fabregas.....ad nauseam.
Svammlar mycket nu, en sak är säker iaf, ska bli kul att se Arsenal spela denna säsong, total football 1,2,3.
Citera
2007-09-16, 14:36
Medlem
Jockegrillars avatar
Arsenal vände oerhört många matcher i underläge förra året, detsamma har dem gjort i år. De fick också mest poäng om man bara räknar matcher mot varandra mellan dem stora 4, så karaktären och att vika ner sig när det går tungt är inget problem.

Problemen jag kan tänka mig är fortsatta skador på nyckelspelare (nu när gallas kommer tillbaka lär försvaret bli stabilt igen) eller rutinen likt förra året, men jag tror småpojkarna växt mycket inför den här säsongen.

Arsenal kommer stå som ligasegrare när säsongen är slut, dessutom en bra bit påväg att slå 49unbeaten rekordet.

12 matcher utanförlust hitills, come on gunners!
Citera
2007-09-16, 15:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rocky69
Äh! han posar ju, det vet du mkt väl.

Annars var det en bedrövlig omgång där Liverpool återigen faller in i gamla synder. Laget har det i särklass bästa spelarmaterialet i år och tappar ändå poäng mot Portsmouth. Bedrövligt! Finns ingenting att skylla på.

Pompey borta är en riktigt svår match..

Yeee Arsenal ni såg ju hur det gick mot Blackburn, nersparkade direkt och jävligt mycket gråtande.

Nä men jag ser inga problem i Arsenal. De har gjort sig av med Hasse Hängläpp och Fabregas är ett år äldre. Lägg till att Van Persie är en riktigt bra spelare och att hela laget fått lära sig att man faktiskt kan skjuta så ser det väl bättre ut än på länge för Arsenal. Det är snudd på löjligt att Arsenal ger ett högre odds på ligasegern än t ex Liverpool.

Naturligtvis kunde man ha förlorat gårdagen match, men eftersom Tottenham så uppenbart har dragit devisen "absolut sämst när det gäller" så långt som det är fysiskt möjligt plus lite till så tror jag inte någon Arsenalsupporter egentligen var orolig.
Citera
2007-09-16, 15:31
Medlem
the head honchos avatar
Man Utd favoriter till guldet igen... Oddsen:

Man Utd 3.50
Chelsea 3.75
Liverpool 4.00
Arsenal 5.90
Newcastle 190
Tottenham 280

Ska ner nästa helg och se Man Utd - Chelsea.
Citera
2007-09-16, 15:46
Medlem
Quorthons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av the head honcho

Man Utd 3.50
Chelsea 3.75
Liverpool 4.00
Arsenal 5.90
Newcastle 190
Tottenham 280

Ska också dit och se United - Chelsea nästa helg
Ska vi banka skiten ur varandra före matchen ?
Alternativt supa oss redlösa, men i så fall efter matchen.

Hoppas det blir lite mer underhållande än brukligt, och självklart att United tar minst en pinne.
Citera
2007-09-16, 18:19
Medlem
pettson2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av the head honcho

Man Utd 3.50
Chelsea 3.75
Liverpool 4.00
Arsenal 5.90
Newcastle 190
Tottenham 280

Hyfsad uppvärmning inför aik - DIF
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in