Citat:
Ursprungligen postat av isch
Känns rätt meningslöst att sitta och kolla på ett hopklipp av filmningar när jag redan sett matcherna. Saken är att jag aldrig stuckit under stolen med att Ronaldo filmat. När han kom till oss så låg han mer på backen en vad han stod upp och rullade väll längst i ligan.
Dock så är det enorm skillnad på Ronaldo sedan ~2 år tillbaka där han numera sällan lägger sig ner frivilligt utan försöker komma förbi. Att det sen krävs mycket lite för att ramla när det gå fort är ingen som är specifikt för Ronaldo men jag tycker fortfarande att han i många fall felbedöms pga. av gamla synder. Lägen där det skulle vara en självklart straff eller frispark för alla andra spelare blir istället en frispark åt andra laget pga. av att domaren tror att han filmar.
Jag förstår att det inte är lika kul för dig som för mig

Men just den där halvsnurren är värd mödan.
Skämt å sido så är det säkert så att han blivit bättre, till och med hans lagkamrater måste ibland ha tittat i backen av skam. Nu har jag sett Man U rätt många gånger förra säsongen och två i år. Att Ronaldo på nått sätt skulle ha domarna emot sig är jag inte villig att skriva under på, men många har säkert genomskådat hans talang och därav resulterar det mer sällan i frispark FÖR honom.