2007-09-02, 20:45
Medlem
Jole25s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Van_de_Mooze
ÄNTLIGEN en match där varken bollen eller do maren studsar Chlseas väg.
Detta Chelsea kan inte ens med mutor vinna PL i år, vi går mot bättre tider, tro mig ........

Har CFC ngnsin vunnit ligan på mutor?

Domaren studsar Chelseas väg? Ska vi gå in på alla domslut som gått emot CFC dom senaste 4 åren? En fuckn straff och sedan så har vi mutat oss igenom ligavinster. Jeesus...

För övrigt vill jag gratulera Villa till en helt välförtjänt 3-poängare...
Citera
2007-09-02, 20:45
Medlem
ischs avatar
Citat:
Finns ett jättebra kolage på U-tube över Ronaldos 30 bästa filmningar.
Man ser till och med att han har en inövad variant med en halvvridning på överkroppen för att förtydliga trots att man ser att han inte är träffad. Den använder han i kanske 10 av de trettio som man klippt ihop.

Känns rätt meningslöst att sitta och kolla på ett hopklipp av filmningar när jag redan sett matcherna. Saken är att jag aldrig stuckit under stolen med att Ronaldo filmat. När han kom till oss så låg han mer på backen en vad han stod upp och rullade väll längst i ligan.

Dock så är det enorm skillnad på Ronaldo sedan ~2 år tillbaka där han numera sällan lägger sig ner frivilligt utan försöker komma förbi. Att det sen krävs mycket lite för att ramla när det gå fort är ingen som är specifikt för Ronaldo men jag tycker fortfarande att han i många fall felbedöms pga. av gamla synder. Lägen där det skulle vara en självklart straff eller frispark för alla andra spelare blir istället en frispark åt andra laget pga. av att domaren tror att han filmar.
Citera
2007-09-02, 20:47
Medlem
ischs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jole25
Har CFC ngnsin vunnit ligan på mutor?

Domaren studsar Chelseas väg? Ska vi gå in på alla domslut som gått emot CFC dom senaste 4 åren? En fuckn straff och sedan så har vi mutat oss igenom ligavinster. Jeesus...

För övrigt vill jag gratulera Villa till en helt välförtjänt 3-poängare...

Dock vet jag inte hur många vinster ni har på Lampard skjuter på en back in i slutminuterna.. Det har dock inget med domaren eller FA att göra utan bara gammal hedlig bontur..

Värt att notera är att United har tagit 6p i de två matcherna när man spelat överlägset sämst medan man bara fick ihop 2p på de 3 matcherna där man dominerade stort. Ibland är det konstigt men fotboll.
Citera
2007-09-02, 20:50
Medlem
Jole25s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av isch
Dock vet jag inte hur många vinster ni har på Lampard skjuter på en back in i slutminuterna.. Det har dock inget med domaren eller FA att göra utan bara gammal hedlig bontur..

Värt att notera är att United har tagit 6p i de två matcherna när man spelat överlägset sämst medan man bara fick ihop 2p på de 3 matcherna där man dominerade stort. Ibland är det konstigt men fotboll.

Tur existerar inte enligt min logik. Hade inte Lampard skjutit så hade det aldrig blivit mål. Folk som handlar kommer ofta till resultat även om det ibland är en krokig väg. Folk som velar(Arsenal) kommer sällan fram till mål...
Citera
2007-09-02, 20:59
Medlem
Rocky69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Über_mensch
Kul att Villa har blivit ett sånt spöke för chelski

Ja, det är villa och IFK Norrköping som är Chelseas boogieteam.
Citera
2007-09-02, 20:59
Medlem
Van_de_Moozes avatar
Hehe

Citat:
Ursprungligen postat av isch
Känns rätt meningslöst att sitta och kolla på ett hopklipp av filmningar när jag redan sett matcherna. Saken är att jag aldrig stuckit under stolen med att Ronaldo filmat. När han kom till oss så låg han mer på backen en vad han stod upp och rullade väll längst i ligan.

Dock så är det enorm skillnad på Ronaldo sedan ~2 år tillbaka där han numera sällan lägger sig ner frivilligt utan försöker komma förbi. Att det sen krävs mycket lite för att ramla när det gå fort är ingen som är specifikt för Ronaldo men jag tycker fortfarande att han i många fall felbedöms pga. av gamla synder. Lägen där det skulle vara en självklart straff eller frispark för alla andra spelare blir istället en frispark åt andra laget pga. av att domaren tror att han filmar.

Jag förstår att det inte är lika kul för dig som för mig Men just den där halvsnurren är värd mödan.
Skämt å sido så är det säkert så att han blivit bättre, till och med hans lagkamrater måste ibland ha tittat i backen av skam. Nu har jag sett Man U rätt många gånger förra säsongen och två i år. Att Ronaldo på nått sätt skulle ha domarna emot sig är jag inte villig att skriva under på, men många har säkert genomskådat hans talang och därav resulterar det mer sällan i frispark FÖR honom.
Citera
2007-09-02, 21:02
Medlem
Van_de_Moozes avatar
Äkta Chelsea resonemang

Citat:
Ursprungligen postat av Jole25
Tur existerar inte enligt min logik. Hade inte Lampard skjutit så hade det aldrig blivit mål. Folk som handlar kommer ofta till resultat även om det ibland är en krokig väg. Folk som velar(Arsenal) kommer sällan fram till mål...

Tur finns inte, därför förlitar vi oss på pengar

Nej naturligtvis har aldrig Chelsea mutat sig till ligan.
Citera
2007-09-02, 21:03
Medlem
Jole25s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rocky69
Ja, det är villa och IFK Norrköping som är Chelseas boogieteam.

Ja Villa är faktiskt årets svåraste match varje år. Jag får faktiskt alltid kalla kårar när jag hör att vi ska möta Villa. Liverpool däremot... Där finns det många fina minnen
Citera
2007-09-02, 21:04
Medlem
Nahibos avatar
Citat:
Jag förstår att det inte är lika kul för dig som för mig Men just den där halvsnurren är värd mödan.
Skämt å sido så är det säkert så att han blivit bättre, till och med hans lagkamrater måste ibland ha tittat i backen av skam. Nu har jag sett Man U rätt många gånger förra säsongen och två i år. Att Ronaldo på nått sätt skulle ha domarna emot sig är jag inte villig att skriva under på, men många har säkert genomskådat hans talang och därav resulterar det mer sällan i frispark FÖR honom.

du älgen.. inte för att jag har varit speciellt länge på flashback men man lär sig ganska snabbt att leta rätt på en tråd om man vill diskutera en viss grej.. och det finns faktiskt en ronaldotråd om det är han du vill hoppa på.. tyvärr tror jag inte du har mycket mer att ge i den diskutionen då det mesta redan är sagt..

jole.. att inte arsenals spelstill gynnar dom är det väl ingen som är ledsen över?
Citera
2007-09-02, 21:06
Medlem
Jole25s avatar
Citat:
Tur finns inte, därför förlitar vi oss på pengar

Nej naturligtvis har aldrig Chelsea mutat sig till ligan.

Äkta Chelsearesonemang vet jag inte om mina argument är men det är mitt motto i livet. Handla och förlita dig inte på tur/otur. Folk som tjatar om otur stinker det förlorare om...
Citera
2007-09-02, 21:09
Medlem
Van_de_Moozes avatar
???

Citat:
Ursprungligen postat av Nahibo
du älgen.. inte för att jag har varit speciellt länge på flashback men man lär sig ganska snabbt att leta rätt på en tråd om man vill diskutera en viss grej.. och det finns faktiskt en ronaldotråd om det är han du vill hoppa på.. tyvärr tror jag inte du har mycket mer att ge i den diskutionen då det mesta redan är sagt..

jole.. att inte arsenals spelstill gynnar dom är det väl ingen som är ledsen över?

Kanske skall läsa tråden innan du hoppar in
Jag svarade på en fråga serru
Citera
2007-09-02, 21:14
Medlem
Jole25s avatar
Citat:
Kanske skall läsa tråden innan du hoppar in
Jag svarade på en fråga serru

Låt mig gissa... Du är antingen en gooner med tanke på ditt tjat om C.Ronaldo eller så är du en tjuv som alltid gnäller om pengarna och korruption...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in