2007-09-02, 19:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Zaqwer
Krävs inte direkt nån matematik för att konstatera att jag tycker att dom förtjänar lite otur med straffar när United på 10 säsonger får 4-5 straffar dömda emot sig medans Ruud van Nistelrooy kan göra 9 straffmål under en säsong (dom flesta dömda från samma domare desutom)

Du läste visst inte mitt inlägg.

Liverpool på Anfield. 19-1
Man Utd på Old Trafford: 10-5

antal straffsparkar med och emot sig på hemmaplan.
Citera
2007-09-02, 19:57
Medlem
Tjyvass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vagabonden
Fotbollsfans kan verkligen låta kommunistiska ibland.
Varför skulle man bli ett "skruttet" Galactico-lag enbart för att man finansieras med oljepengar?
Varför skulle inte flera minoritetsägare kunna skapa samma situation?

Märk väl att ur-galacticolager - Real Madrid - inte ägs av någon och verkligen inte finansieras med oljepengar.

Gärsgårdstiden är förbi. Deal with it!

Med Galactico menar jag ett lag som köps ihop av en okunnig styrelse som bara tänker "åh den spelaren kommer nog att sälja många tröjor" och inte den minsta tanke på att formera ett lag.

Jag vet att Madrid är en förening.
Och jag vill inte att Arsenal ska spela i någon gärdsgårdsserie, däremot är jag helt nöjd med hur dom "skapar" sina egna stjärnspelare. Tänk om många fler lag kunde göra så istället. Det är hållbar fotboll det.
Citera
2007-09-02, 20:04
Medlem
P.Gs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjyvas
Med Galactico menar jag ett lag som köps ihop av en okunnig styrelse som bara tänker "åh den spelaren kommer nog att sälja många tröjor" och inte den minsta tanke på att formera ett lag.

Jag vet att Madrid är en förening.
Och jag vill inte att Arsenal ska spela i någon gärdsgårdsserie, däremot är jag helt nöjd med hur dom "skapar" sina egna stjärnspelare. Tänk om många fler lag kunde göra så istället. Det är hållbar fotboll det.
Det är snarare mer vanligt att klubbar bygger sina lag runt en mix utav egna produkter, inköpta talanger samt någon storstjärna än att man bara köper stora namn för att sälja tröjor som Real Madrid gjorde under 2000-talet. Arsenal är långt ifrån unika.
Citera
2007-09-02, 20:08
Medlem
Zaqwers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bLyGE_kEntA
Du läste visst inte mitt inlägg.

Det gjorde jag, men tyvärr så har inte Liverpools antal straffar någon som hellst betydelse när det gäller att jag tycker att det är helt rätt att United får domslut emot sig på old trafford. Så det är nog ändå du som är ute och cyklar
Citera
2007-09-02, 20:16
Bannlyst
Citat:
Det gjorde jag, men tyvärr så har inte Liverpools antal straffar någon som hellst betydelse när det gäller att jag tycker att det är helt rätt att United får domslut emot sig på old trafford. Så det är nog ändå du som är ute och cyklar

Förstår fan inte vad du snackar om. Är det rätt beslutat att döma straff till United så är det ju rätt beslut, är det felaktigt så är det ju fel? Vart vill du komma? Du kan ju inte tycka att det är rätt om United ska ha en solklar straff som inte resulterar i en straff, men du kan tycka att det är skönt!
Citera
2007-09-02, 20:22
Medlem
Zaqwers avatar
Citat:
Förstår fan inte vad du snackar om. Är det rätt beslutat att döma straff till United så är det ju rätt beslut, är det felaktigt så är det ju fel? Vart vill du komma? Du kan ju inte tycka att det är rätt om United ska ha en solklar straff som inte resulterar i en straff, men du kan tycka att det är skönt!

Japp, jag kan se en viss rättvisa i att felaktiga domslut ibland går för och ibland emot ett lag så det jämnar ut sig i längden.
Citera
2007-09-02, 20:24
Medlem
ischs avatar
Citat:
Japp, jag kan se en viss rättvisa i att felaktiga domslut ibland går för och ibland emot ett lag så det jämnar ut sig i längden.

Hur fan kan du säga att det finns rättvisa i felaktiga beslut? Liverpool logic i guess..
Citera
2007-09-02, 20:25
Medlem
Van_de_Moozes avatar
ManU

Citat:

Jag är inte heller helt med på noterna. Du hade ju statistik och om den stämmer så är jag förvånad. Vart hittar man den typen av statistik?

Jag var fullständigt övertygad om att Man U fick flest straffar med sig av alla i PL, men då hade jag fel.
Citera
2007-09-02, 20:34
Medlem
ischs avatar
Ser tycker jag att det är lite intressant hur alla tycker att Man United får många och enkla straffar, är det bara jag som tycker att Rooney behöver mer eller mindre bli mördad för att få straff eller Ronaldo alltid anses filma även fast han bli kapad bakifrån? Satte och tänkte lite på det och kommer inte på spec många lätta staffar som United fått med sig de senaste två åren. Chelsea verkar också har svårt att få straff (bortsett den sjukt enkla mot Liverpool) medan Gerrard verkar ha hela domarkåren på sin sida match efter match. Detta är som jag ser det, troligen är jag jävligt färgad men skulle va kul att veta hur ni med andra lagtillhörigheter ser på det hela.
Citera
2007-09-02, 20:40
Medlem
Van_de_Moozes avatar
Letar

Citat:
Ursprungligen postat av isch
Ser tycker jag att det är lite intressant hur alla tycker att Man United får många och enkla straffar, är det bara jag som tycker att Rooney behöver mer eller mindre bli mördad för att få straff eller Ronaldo alltid anses filma även fast han bli kapad bakifrån? Satte och tänkte lite på det och kommer inte på spec många lätta staffar som United fått med sig de senaste två åren. Chelsea verkar också har svårt att få straff (bortsett den sjukt enkla mot Liverpool) medan Gerrard verkar ha hela domarkåren på sin sida match efter match. Detta är som jag ser det, troligen är jag jävligt färgad men skulle va kul att veta hur ni med andra lagtillhörigheter ser på det hela.

Finns ett jättebra kolage på U-tube över Ronaldos 30 bästa filmningar.
Man ser till och med att han har en inövad variant med en halvvridning på överkroppen för att förtydliga trots att man ser att han inte är träffad. Den använder han i kanske 10 av de trettio som man klippt ihop.
Citera
2007-09-02, 20:43
Medlem
hazard simpsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av isch

Tycker nog att detta snack om att topplagen får lätta straffar är en smula överdrivet. Klart är att dom får fler straffar, men det är inte så konstigt eftersom dom ofta är i motståndarens straffområde. Ibland kan det nog se lätt ut. Men jag tror fan det jämnar ut sig i längden.
Citera
2007-09-02, 20:43
Medlem
Villons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Van_de_Mooze
Finns ett jättebra kolage på U-tube över Ronaldos 30 bästa filmningar.
Man ser till och med att han har en inövad variant med en halvvridning på överkroppen för att förtydliga trots att man ser att han inte är träffad. Den använder han i kanske 10 av de trettio som man klippt ihop.
Schysst icke-svar på frågan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in