2008-03-30, 21:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av riquelme
Nu spelar dock sällan Johnson från start, så att jämföra hnm med Torres är väl att ta i. Cahill är dock grym så snarare Gerrard/Voronin kan man säga. Sen är det ett jävla bölande om att Arteta ska in i spanska landslaget. Vem ska han peta? Iniesta? Fabregas? Xavi? Lol, Arteta känns riktigt överskattad och för en gångs skull håller jag med Aragones om nånting.

Everton är mycket mycket sämre nu än vad de var i mitten av säsongen. Spelat med i princip samma elva hela året, det funkar inte.
Citera
2008-03-30, 22:11
Medlem
hazard simpsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bLyGE_kEntA
Everton är mycket mycket sämre nu än vad de var i mitten av säsongen. Spelat med i princip samma elva hela året, det funkar inte.

Hmm. Varför är det så konstigt om nu Everton har en liten svacka? Det händer många lag och deras trupp är inte lika stor som t.ex Man Utd. Inte många har den kapaciteten. Även om nu Everton är en ganska stor klubb. Dom drabbas ju av avstängningar och skador precis som alla andra lag och speciellt nu i slutet på säsongen. Men sen vet jag inte om man kan snacka om svacka när man förlorar borta mot Liverpool i ett hett derby med 1-0. Everton tar femteplatsen och det är deras max denna säsong och det ska dom vara nöjda med.
Citera
2008-03-30, 22:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av hazard simpson
Hmm. Varför är det så konstigt om nu Everton har en liten svacka? Det händer många lag och deras trupp är inte lika stor som t.ex Man Utd. Inte många har den kapaciteten. Även om nu Everton är en ganska stor klubb. Dom drabbas ju av avstängningar och skador precis som alla andra lag och speciellt nu i slutet på säsongen. Men sen vet jag inte om man kan snacka om svacka när man förlorar borta mot Liverpool i ett hett derby med 1-0. Everton tar femteplatsen och det är deras max denna säsong och det ska dom vara nöjda med.

Jag sa iofs inte att det var konstigt. Men Everton i sina bästa stunder har absolut kapacitet att slå Liverpool, de visade de ju även på Goodison där de borde vunnit. Nästa år blir det intressantare, då kommer Tottenham vara bättre, Everton lär bredda på truppen, City kommer bli bättre, kanske även Villa och Pompey.
Citera
2008-03-30, 22:42
Medlem
hazard simpsons avatar
Citat:
Jag sa iofs inte att det var konstigt. Men Everton i sina bästa stunder har absolut kapacitet att slå Liverpool, de visade de ju även på Goodison där de borde vunnit. Nästa år blir det intressantare, då kommer Tottenham vara bättre, Everton lär bredda på truppen, City kommer bli bättre, kanske även Villa och Pompey.

Jo, men så säger man ju varenda jävla år och likt förbannat är det samma jävla lag i toppen.

Tottenham åker ur nästa år.
Citera
2008-03-30, 22:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av hazard simpson
Jo, men så säger man ju varenda jävla år och likt förbannat är det samma jävla lag i toppen.

Tottenham åker ur nästa år.

Nu har ju Tottenham fått en vettig tränare som försöker förbättra backlinjen och City pumpar ju bara in pengar. Anledningen till att City kommer gå bättre är för att de har bra målvakt, stabil centerlinje. Nu behövs det bara puffas på med någon ytterback och forward så ser det bra ut för dem. Aston Villa har ganska ungt och spännande lag, några fler värvningar i backlinjen kanske så och innermittfältare. Pompey pumpar också in poengar, börjar locka fler å fler storspelare. Everton börjar få ett bättre "rykte" och kan nog locka till sig några, de har ju traditionen, fansen på sin sida.
Citera
2008-03-30, 23:08
Medlem
De Larges avatar
Såg inte derbyt, legat sjuk i feber och sovit ist.

Men jag är nöjd med 1-0 förlusten, jag hade tippat 3-0 till liverpool med tanke på hur Everton spelat på sistone.

Till nästa säsong måste dom bredda truppen, slänga ut några sopor som fernandes, van der meyde och valente.

Skriva kontrakt med Pienaar.

Idiotiskt att låna in Gardner ist för en anfallare i januarifönstret.

Att bara ha 1-2 friska anfallare under en lång period funkar inte, då får man plocka upp nån tonåring från akademin, dom har ju en som är 20 år där, han borde väl platsa på bänken vid sånna här situationer, annars kan dom ju släppa honom.

En till bra anfallare måste in till nästa säsong, om inte Lukas Jutkiewicz håller för PL sen när han är tillbaka från utlåningen.

Viktigast är dock att förlänga Moyes kontrakt.
Citera
2008-03-30, 23:13
Medlem
hazard simpsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av De Large
Såg inte derbyt, legat sjuk i feber och sovit ist.

Men jag är nöjd med 1-0 förlusten, jag hade tippat 3-0 till liverpool med tanke på hur Everton spelat på sistone.

Till nästa säsong måste dom bredda truppen, slänga ut några sopor som fernandes, van der meyde och valente.

Skriva kontrakt med Pienaar.

Idiotiskt att låna in Gardner ist för en anfallare i januarifönstret.

Att bara ha 1-2 friska anfallare under en lång period funkar inte, då får man plocka upp nån tonåring från akademin, dom har ju en som är 20 år där, han borde väl platsa på bänken vid sånna här situationer, annars kan dom ju släppa honom.

En till bra anfallare måste in till nästa säsong, om inte Lukas Jutkiewicz håller för PL sen när han är tillbaka från utlåningen.

Viktigast är dock att förlänga Moyes kontrakt.

ja, vad fan ska ni med Gardner till?

Moyes tror jag är bra för Everton. Blir intressant nästa säsong.
Citera
2008-03-31, 00:09
Bannlyst
Ja Moyes är ju en helt klart duktig coach, bara se det han gjort med Everton. Hade gärna sett honom i United som SAFs efterträdare men jag tror inte Rooney gillar det =)
Citera
2008-03-31, 12:20
Medlem
http://www.sportingo.com/Football/a7918_OUT-truth-about-Benitez-his-Liverpool-spending-spree

Det visste ju redan alla fans men många andra känner inte till det angående Rafa inköp. 70-80 miljoner pund under fyra säsonger är inga stor summor.
Citera
2008-03-31, 14:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kukilon
http://www.sportingo.com/Football/a7918_OUT-truth-about-Benitez-his-Liverpool-spending-spree

Det visste ju redan alla fans men många andra känner inte till det angående Rafa inköp. 70-80 miljoner pund under fyra säsonger är inga stor summor.

70-80 miljoner pund och en bra spelare har ni lyckats få. Grattis!
Citera
2008-03-31, 17:06
Medlem
Citat:
70-80 miljoner pund och en bra spelare har ni lyckats få. Grattis!

Reina, Agger, Torres och Mascherano ser nog de flesta som riktigt bra spelare.

Spelare för framtiden: Babel, Lucas och Skrtel.

Sen har även bänkaltnerativen blivit mycket bättre än förr.
Senast redigerad av Kukilon 2008-03-31 kl. 17:10.
Citera
2008-03-31, 18:35
Medlem
Nahibos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kukilon
Reina, Agger, Torres och Mascherano ser nog de flesta som riktigt bra spelare.

Spelare för framtiden: Babel, Lucas och Skrtel.

Sen har även bänkaltnerativen blivit mycket bättre än förr.

eh, ja.. öh.. grattis? vad vill du att vi ska säga?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in