2007-08-14, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vagabonden
Har England, likt Sverige, en lag om att man inte kan utlämna en person om denne riskerar dödstraff?
Antagligen inte men jag tror inte att de ger efter för militärjuntans krav då det skulle legitimera statskuppen. Har dem en gång gett Pinochet exil så skall det nog inte vara några problem att skydda en thailändare som inte verkar speciellt ondskefull. Han vann ju dessutom senaste valet.
Citera
2007-08-14, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vagabonden
Har England, likt Sverige, en lag om att man inte kan utlämna en person om denne riskerar dödstraff?

Lite förenklat kan man säga att EKMR gäller som lag i Sverige. I den finns det reglerat att man ej får lämna ut någon som riskerar dödsstraff dit den kommer.
Citera
2007-08-14, 23:08
Medlem
TheOne85s avatar
Vad är det med Spurs alltså? 3-1förlust hemma och de såg riktigt bleka ut. Visst man har en del skador men vafan man har ändå riktigt bra spelare, deras anfall är ju löjligt bra tex. Kaboul som sett säker ut tidigare gick ut med en skada och det ser mycket mörkare ut om inte Dawson kommer tillbaka.
Citera
2007-08-15, 00:24
Medlem
De Larges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheOne85
Vad är det med Spurs alltså? 3-1förlust hemma och de såg riktigt bleka ut. Visst man har en del skador men vafan man har ändå riktigt bra spelare, deras anfall är ju löjligt bra tex. Kaboul som sett säker ut tidigare gick ut med en skada och det ser mycket mörkare ut om inte Dawson kommer tillbaka.

En underbar match, laginsats av Everton, en massa spelare imponerar stort, Howard, Arteta, Osman, Lescott och Stubbs. Stubbs gjorde väl ett nästan likadant mål på frispark i slutet av förra säsongen?

Snart kommer Cahill tillbaka också, och dom två nya backarna verkar även bra.
Citera
2007-08-15, 00:32
Medlem
Nowhere Hills avatar
Väl spelat av Everton,tätta,kompakta och jobbade för varann,visade viljan att trycka på i rejäla anstormningar på borta plan,mycket välförtjänt 3 poängare. Tycker illa om spurs och glädjer mig i att det blir ännu en misslyckad säsong för deras del.
Ser fram emot Pompey mot United och tror på delad pott där.
Citera
2007-08-15, 02:51
Bannlyst
Holy shit vilken backlinje Chelsea har nu.

Cole - Alex - Terry - Alves = *golfapplåder*

Om de skaffar sig en högerytter i minst samma klass som Malouda, och en anfallare av minst samma klass som Drogba så har de ett helt och fullständigt komplett lag. Jag måste erkänna att det är jävligt imponerande, även om det inte verkar som att de kommer köpa fler spelare i år.

Nej jag är inte Chelseasupporter.
Citera
2007-08-15, 08:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Milo Marsei
Holy shit vilken backlinje Chelsea har nu.

[b]
Nej jag är inte Chelseasupporter.

Tror inte att det är nån som har missat att du håller på Arse!
Citera
2007-08-15, 08:15
Medlem
Dugarrys avatar
En extremt skön seger är bara förnamnet efter gårdagens match. Everton gjorde en rikigt skön skalp på White Hart Lane förra säsongen och det var knappast jag trodde man skulle lyckas med det ännu en gång, men med vilken stil man gör det med.

I första jobbar Anichebe och Johnson kopiöst, och sämre blir det inte när Osman och Arteta går upp och hjälper till, då har vi 4 stycken där framme som toklöper runtomkring. Arteta måste just nu vara ligans skickligaste spelare på att hålla i bollen, tror fan inte jag såg någon Spursspelare ta bollen av han igår.

Starkt också att bevaka resultatet i sista, visst hade Berbatov en nick i stolpen och Defoe borde gjort ett mål, men med tanke på de chanser som vi också fick i andra så var dom aldrig riktigt nära. Otroligt skönt!
Citera
2007-08-15, 10:19
Medlem
hazard simpsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av De Large
En underbar match, laginsats av Everton, en massa spelare imponerar stort, Howard, Arteta, Osman, Lescott och Stubbs. Stubbs gjorde väl ett nästan likadant mål på frispark i slutet av förra säsongen?

Snart kommer Cahill tillbaka också, och dom två nya backarna verkar även bra.

Jaha, grattis då din jävla fitta Skoja bara

Everton vann klart rättvist. Inget att säga om. Spurs visar ännu en gång att man inte har en bra spelidé och ingen back-up för skador. Jol överskattar en del spelare. Tänker inte skriva vilka jag tänker på. Det vore inte schysst mot Jenas och Zokora....Ooops

Tottenham får en mellansäsong och Jol får gå nästa år.
Citera
2007-08-15, 10:33
Medlem
Argots avatar
Jag tycker att Tottenhams stora problem blir att de har för många "kompletta" spelare. Med detta menar jag att de är inte riktigt bra på nånting så rollfordelningen blir jävligt otydlig. Detta märks speciellt på innermittfältet. Tänk om Tottenham köpt Elano istället för Man City till exempel och använt honom på rätt sätt...

All heder åt Everton, jag har ändå tippat de före spurs tabellen så jag är inte särskilt förvånad.
Citera
2007-08-15, 12:20
Medlem
Cracker-Jack...s avatar
Har unibet något odds på om C.R kommer att filma+lipa fler än 200 gånger denna säsongen?

Bara att ta ut ett lån på huset..
Citera
2007-08-15, 12:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Cracker-Jack...
Har unibet något odds på om C.R kommer att filma+lipa fler än 200 gånger denna säsongen?

Bara att ta ut ett lån på huset..
Standard är ju att han filmar och lipar över 1500ggr redan innan januari, så att satsa pengar på 200ggr under en hel säsong känns som extremt säkra pengar. Belåna dina barn, ditt hus, allt du någonsin kommer äga, ta ut statslån.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in