2007-08-16, 13:59
Medlem
ischs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mombeki
Absolut.
Nu vet jag inte riktigt under vilka omständigheter han vill lämna.
Är det så att United har lagt ut honom på Listan, eller har han själv bett om att få lämna?

Oavsett så är det dumt att vilja gå till Pool.

United har inte lagt ut honom på listan och han har inte ansökt om en transfer request utan det är så att han har sagt att han vill lämna och United har sagt att de kan tänka sig att sälja om det kommer in ett intressant bud. Liverpool har lagt ett bud och självklart vill vi inte sälja till en konkurrent varav Heinze och Liverpool vill försöka tvinga United att sälja trots att det inte finns något stöd för detta i hans kontrakt.
Citera
2007-08-16, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av isch
United har inte lagt ut honom på listan och han har inte ansökt om en transfer request utan det är så att han har sagt att han vill lämna och United har sagt att de kan tänka sig att sälja om det kommer in ett intressant bud. Liverpool har lagt ett bud och självklart vill vi inte sälja till en konkurrent varav Heinze och Liverpool vill försöka tvinga United att sälja trots att det inte finns något stöd för detta i hans kontrakt.
Sedan har Heinzes agent fått ett brev från Uniteds David Gill där det står att han får gå för en fastslagen summa, ett belopp Liverpool är villigt att betala. Därför hävdar Heinze att han är fri att gå men United hävdar sin rätt att kunna neka en försäljning. Den 20:e augusti ska ärendet avgöras inför en tribunal bestående av folk från FA och någon jurist.
Citera
2007-08-16, 14:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blanke Axel
Sedan har Heinzes agent fått ett brev från Uniteds David Gill där det står att han får gå för en fastslagen summa, ett belopp Liverpool är villigt att betala. Därför hävdar Heinze att han är fri att gå men United hävdar sin rätt att kunna neka en försäljning. Den 20:e augusti ska ärendet avgöras inför en tribunal bestående av folk från FA och någon jurist.

Och eftersom det är FA kommer deras beslut att resultera i att Heinze får gå gratis till pool och att Scholes stängs av tre matcher just for the hell of it.
Citera
2007-08-16, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ironlung
Och eftersom det är FA kommer deras beslut att resultera i att Heinze får gå gratis till pool och att Scholes stängs av tre matcher just for the hell of it.
Ha ha. Skulle fan inte förvåna
Citera
2007-08-16, 14:24
Medlem
Klart han ska få gå om han fått ok om att få gå för den summan. Sen tycker jag inte riktigt han kommer att bli en förstärkning för Liverpool men däremot så kommer det att försvaga United en del eftersom det inte finns någon direkt bra ersättare på den positionen om Evra blir skadad.

Lite komiskt att höra "Scum" gnälla över specialbehandling efter Tevez ärendet.
Citera
2007-08-16, 14:28
Medlem
ischs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kukilon
Klart han ska få gå om han fått ok om att få gå för den summan. Sen tycker jag inte riktigt han kommer att bli en förstärkning för Liverpool men däremot så kommer det att försvaga United en del eftersom det inte finns någon direkt bra ersättare på den positionen om Evra blir skadad.

Finns inget i hans kontrakt som säger att han få gå för den summan. Det ända som sagts är att United kan tänka att sälja honom för runt den summan om det kommer något intressant bud. Ett bud ifrån pool är inte av intresse.

Sen tanke på hur han lirat sedan skadan så ser jag inte att det skulle vara någon större försvagning att bli av med honom. Placeringsmässigt suger han samt att han har tappat mesta av sin timeing. Offensivt så tillför han än midnre än Brown vilket inte säger lite.
Citera
2007-08-16, 14:28
Medlem
ischs avatar
Citat:

Lite komiskt att höra "Scum" gnälla över specialbehandling efter Tevez ärendet.

Utveckla tack.
Citera
2007-08-16, 15:06
Bannlyst
Fan vad gött att Cristiano bevisar gång på gång varför han är världens mest överskattade spelare. Gjorde möjligtvis 2-3 olika saker som kan klassas som OK i en hel match, och det dröjde till 20:e minuten innan han lyckades passa rätt.

Synd att han drar ner United bara, för United förtjänar mer än så här, men nu ägnas halva matcherna åt att passa till Cristiano och titta på honom medan han sprattlar rundor och tappar boll. Nu ska det bli väldigt roligt att se hur United spelar utan sprattelfjanten. Jag gissar på öppnare spel och mindre plotter.

Tyvärr blir testet mot City, vilket inte kommer bli lätt. Inte för att City på något sätt skulle vara på samma nivå som United, men för att United MÅSTE vinna, och för att Citys nyförvärv är enormt smarta.

Mitt tips: 3-2 till United
Citera
2007-08-16, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av isch
Finns inget i hans kontrakt som säger att han få gå för den summan. Det ända som sagts är att United kan tänka att sälja honom för runt den summan om det kommer något intressant bud. Ett bud ifrån pool är inte av intresse.

Sen tanke på hur han lirat sedan skadan så ser jag inte att det skulle vara någon större försvagning att bli av med honom. Placeringsmässigt suger han samt att han har tappat mesta av sin timeing. Offensivt så tillför han än midnre än Brown vilket inte säger lite.

Det är väll ett solklart avtal mellan Heinze och klubben om de lovat honom att få gå för ett visst pris i ett brev. Ett brev där det ej står något om klubbar som ej är acceptabla för Uniteds del. Sen har jag själv inte sett om brevet existerar eller ej men det är ju upp till panelen att undersöka.
Citera
2007-08-16, 15:52
Medlem
ischs avatar
Citat:
Det är väll ett solklart avtal mellan Heinze och klubben om de lovat honom att få gå för ett visst pris i ett brev. Ett brev där det ej står något om klubbar som ej är acceptabla för Uniteds del. Sen har jag själv inte sett om brevet existerar eller ej men det är ju upp till panelen att undersöka.

Var mer intresserad av vad du ahde att säga i Tevez affären. När det rör sig om Heinze så har det sagts att det inte finns någon utköpsklausul vilket Liverpool gärna vill få det hela till. Men vi får vänta och se vad FA säger även om det indirekt handlar om hur mycket de kommer att stödja Liverpool.
Citera
2007-08-16, 15:58
Medlem
Väntar fortfarande med spänning på att höra hur United fått specialbehandling i Tevezaffären.
Citera
2007-08-16, 15:58
Medlem
Killswitchs avatar
Härligt att J.T är tillbaka på söndag mot pool. Nu får Torres se upp!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in