2007-12-16, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bLyGE_kEntA
Men låt Blackburn ha sin jävla taktik, vem fan bryr sig om den förutom lille ungjäveln. Han kan gott flyga tillbaka till sitt gatuhörn i Spanien.

Men konstigt att han blev det då, eftersom Bolton räddade på mållinjen med handen, utan att det blev straff. Dessutom skulle Davies eller vafan all dom heter, haft rött x2.

De får jättegärna köra sin taktik, det kan nog unge Cesc själv skriva under på. Bara för att han pikar en tråktränare kräver han inte att alla ska spela lika offsensivt och snabbt som han gör själv med sina lagkamrater.

Och Fergusons huvudpoäng i utfallet mot domaren handlade inte om någon handsituation, utan snarare om att Boltons spelare höll en för hård nivå mot unitedspelarna, och kunde göra detta för att domaren inte kunde kontrollera matchen. Både Blackburn och Bolton brukar ta poäng mot mer talangfulla lag på just detta sätt, Wenger beklagade sig knappast över att Blackburn spelade tråkigt och defensivt...
Citera
2007-12-16, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskback
Sorry där, lätt att missa någon man inte anser vara en förlust under mästerskapen.

Easton: Fel. Ingen av dem beter sig exemplariskt på plan, men medan Cesc bara har svårt att hålla sig i skinnet lallar CR runt i högklackat och använder sina imponerande skådespelarkunskaper för att få med sig fördelar, gång på gång på gång. Som sagt så är jag ändå nöjd att det inte är den sortens fasoner som Cesc är känd för.

"Bara" svårt att hålla sig i skinnet? En brutal kapning av Ca$hley Cole. Skulle nog varit ett litet rött kort där. CR filmade inte mer än någon annan i dagens match, Crouchs filmning var ju inte trevlig alls.
Citera
2007-12-16, 22:31
Medlem
Skönt att visa chelski vart skåpet skulle stå. Tyckte dem känndes otroligt matta framåt och skapade inte särskilt mycket förutom sista 10 min. Trodde inte att Drogba skulle saknas så mycket men tydligen.

Tyckte Arsenal spelade klokt matchen igenom och lät inte de blåe skapa allt för mycket....
Sen att v. Perise borde gjort iaf något mål när han kom in är ju en annan sak.

Gällande Terry tycker jag gott och väl dommaren kunde gett honom det andra gula kortet när han satsade som en idiot mot Eboue när han redan hade en varning. Nu var det väl tur att så icke blev fallet och han fick utgå p.g.a "skada", så ont gjorde det nog inte.
Trevligt med vinst mor västa fienden

För att inte tala om dommaren. Hade väl kanske inte sin bästa dag på jobbet. Ett tag trodde jag nästan han skulle komma upp i klass med "stinsen från Colombia" för er som kommer ihåg honom.
Citera
2007-12-16, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av henrik21
"Bara" svårt att hålla sig i skinnet? En brutal kapning av Ca$hley Cole. Skulle nog varit ett litet rött kort där. CR filmade inte mer än någon annan i dagens match, Crouchs filmning var ju inte trevlig alls.

Jag hade absolut inte klagat om Cesc fått en utvisning för den där bensaxen, domaren tyckte dock annorlunda, som tur är. Men visst förtjänar tacklingen rött. Och "svårt att hålla sig i skinnet" håller jag med om låter lite i underkant, men hur man uttrycker det är mindre relevant. Poängen är att CFC-muppen kallade Cesc för mes i samma klass som Ronaldo, när det egentligen handlar om två helt olika typer av förseelser. Som att påstå att boxar-Scholes är mes för att han tar swingar på motståndare ibland, totalt onödigt, men han filmar ju inte iaf.

Vad gäller CR idag håller jag med om att han inte filmade mer än någon annan, vilken kan vara vagt relaterat till att han inte hade mer boll än någon annan. Ännu en match där Cristiano visar att han bleknar när försvaren börjar bli bättre och tuffare än dem som Pompey eller Fulham ställer upp. Grymt farligt inspel vid ett tillfälle dock.
Citera
2007-12-16, 23:14
Medlem
Jag är lika säker efter helgen som innan helgen som innan säsongen - Man Utd kommer vinna ligan och det kommer de göra utan problem.
Citera
2007-12-16, 23:33
Medlem
fusiliers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sbsd
Jag är lika säker efter helgen som innan helgen som innan säsongen - Man Utd kommer vinna ligan och det kommer de göra utan problem.
Självklart.
Citera
2007-12-17, 00:02
Bannlyst
Citat:
Jag hade absolut inte klagat om Cesc fått en utvisning för den där bensaxen, domaren tyckte dock annorlunda, som tur är. Men visst förtjänar tacklingen rött. Och "svårt att hålla sig i skinnet" håller jag med om låter lite i underkant, men hur man uttrycker det är mindre relevant. Poängen är att CFC-muppen kallade Cesc för mes i samma klass som Ronaldo, när det egentligen handlar om två helt olika typer av förseelser. Som att påstå att boxar-Scholes är mes för att han tar swingar på motståndare ibland, totalt onödigt, men han filmar ju inte iaf.

Vad gäller CR idag håller jag med om att han inte filmade mer än någon annan, vilken kan vara vagt relaterat till att han inte hade mer boll än någon annan. Ännu en match där Cristiano visar att han bleknar när försvaren börjar bli bättre och tuffare än dem som Pompey eller Fulham ställer upp. Grymt farligt inspel vid ett tillfälle dock.

Eller för att Liverpool hade minst två stycken på honom varje gång.
Citera
2007-12-17, 00:27
Medlem
Citat:
Eller för att Liverpool hade minst två stycken på honom varje gång.

Tja, killen brukar väl klara av två Fulhambackar, kanske dags att ta steget till storlagen? Visst var bevakningen (självklart) ganska stor, men någon som ska vara världens näst bästa spelare (i någon löjlig utmärkelse) ska synas mer i matcher av den här kalibern också. Dessutom kunde han ha utnyttjat det faktum att han hade 2-3 man på sig, men det innebär ju att springa för sina lagkamrater, och då rinner ju maskaran...
Citera
2007-12-17, 00:35
Medlem
Citat:
Tja, killen brukar väl klara av två Fulhambackar, kanske dags att ta steget till storlagen? Visst var bevakningen (självklart) ganska stor, men någon som ska vara världens näst bästa spelare (i någon löjlig utmärkelse) ska synas mer i matcher av den här kalibern också. Dessutom kunde han ha utnyttjat det faktum att han hade 2-3 man på sig, men det innebär ju att springa för sina lagkamrater, och då rinner ju maskaran...

Fast inte syntes väl Gerrard så mycket heller. Såg väl mest en övertänd Mascherano som var så här nära att åka ut ||. De farligaste chanserna kom ju till när VDS missade. Annars skapades inte så mycket.
Citera
2007-12-17, 00:39
Bannlyst
Citat:

Jo för att vara världens bästa så måste man ju klara av sånt. Tyckte han gjorde det bra när han fick vara ensam på topp och fick mer utrymme, den fina touschen och perfekt passning till Rooney som lyckades missa. Men han blir väl bättre med åren, still young. Oftast så har inte Fulham "råd" att lägga två killar direkt på honom med tanke på att alla andra i laget också är såpass mycket bättre än de själva, tuff sitation.
Citera
2007-12-17, 01:24
Medlem
Citat:
Jo för att vara världens bästa så måste man ju klara av sånt. Tyckte han gjorde det bra när han fick vara ensam på topp och fick mer utrymme, den fina touschen och perfekt passning till Rooney som lyckades missa. Men han blir väl bättre med åren, still young. Oftast så har inte Fulham "råd" att lägga två killar direkt på honom med tanke på att alla andra i laget också är såpass mycket bättre än de själva, tuff sitation.

Håller med om att det var smart att sätta honom på topp, där han kunde blixtra till och inte vara lika ansvarig för att hämta upp bollen från mittfältet. Väntar dock spänt på att han visar sig mer mot oss, Chelsea och Liverpool, så att man får "onda aningar" när han får bollen rättvänd. Jag antar att det är så de mindre lagens fans känner.
Och det kommer nog, killen är ung och grymt talangfull, men känns inte som en lagspelare ännu. Utvecklar han just den delen så kommer det krävas mer än två Liverpoolförsvarare eller en Clichy att stänga ute honom, varpå han blir farlig även mot de övriga CL-lagen.
Citera
2007-12-17, 07:16
Medlem
Nahibos avatar
såg den här bilden nyss.. något liverpoolfans som vill förklara?
http://i1.drr.net/13217787/9/a1.l550.m1.t1,q90.w/D2553FFA3250648B9DFDA607014AD3B0/13217787-550px.jpg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in