2007-08-01, 16:15
Medlem
Nisse76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Durden
Inte neongula väl?
Hursomhelst så strunta i det nu och skratta åt mitt skämt
Är inte Barcas helfärgade i någon gräslig orange-aktig färg? Eller har de nya inför 07/08?

Edit: Såg nu att Barcas tredjekit var neongul/grön tröja med svarta shorts. Så nu kan jag skratta åt skämtet...
Citera
2007-08-06, 20:39
Medlem
Nahibos avatar
http://www.aftonbladet.se/vss/sport/story/0,2789,1135056,00.html

frågan är nu, kommer gerrard bli avstängd i pl eftersom rooney och scholes blev det förra året, eller kommer liverpool komma undan det?

jag skulle inte bli förvånad om det blir det andra alternativet
Citera
2007-08-06, 20:47
Medlem
BigTones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nahibo

frågan är nu, kommer gerrard bli avstängd i pl eftersom rooney och scholes blev det förra året, eller kommer liverpool komma undan det?

Nej det handlar ju om Gerrard. Spelaren som aldrig filmar. Englands stolthet!
Citera
2007-08-06, 20:51
Bannlyst
Säkert inte. Gerrard är ju den enda spelaren som aldrig får något emot sig, möjligen Terry också.
Citera
2007-08-06, 21:15
Medlem
ischs avatar
Citat:

Självklart kommer inget att händer. Det är ju liverpool vi snackar; FAs egen lilla kelgris.
Citera
2007-08-06, 21:43
Medlem
Citat:

Han kommer undan eftersom han inte blev utvisad, otroligt nog. Men frågan är om ens ett rött kort hade gett ett lika kännbart straff som United spelarna fick, dvs. avstängningar i tävlingsmatcher. Jag tänker då på att mittfältaren Gabri i Ajax blev utvisad i turneringen och blir avstängd i fyra vänskapsmatcher!! Förklara detta den som kan.
Citera
2007-08-07, 13:55
Medlem
Normalsvennes avatar
Fan va kul att PL ska kickas igång snart.

Det är bara att inse att PL äger, ok jag ser gärna La liga och allsvenskan, men underhållningsvärdet är grymt när det gäller PL.

Tom en onsdagsmatch mellan Fulham-Aston Villa är ju totalt fängslande.
Citera
2007-08-07, 14:15
Medlem
Argots avatar
Citat:

Har du över huvud taget sett incidenten? Ha fick gult kort för det och det var inte värt mer heller.
Citera
2007-08-07, 14:33
Medlem
ischs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Argot
Har du över huvud taget sett incidenten? Ha fick gult kort för det och det var inte värt mer heller.

Såg du var Rooney blev avstängd för förra året? Scholes blev även utvisad mot pool för ett "markerat slag" medan Gerrard faktiskt slår till killen även om det inte är hårt och får ett jävla skitet gult kort. Jag är partisk som fan men tycker att det är galet fjantigt hanterat av FA förra året.
Citera
2007-08-07, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av isch
Såg du var Rooney blev avstängd för förra året? Scholes blev även utvisad mot pool för ett "markerat slag" medan Gerrard faktiskt slår till killen även om det inte är hårt och får ett jävla skitet gult kort. Jag är partisk som fan men tycker att det är galet fjantigt hanterat av FA förra året.

Grejen är väl den att FA inte är inblandat i det här med tanke på att det var Feyenoord dom mötte?!
Citera
2007-08-07, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anderna
Grejen är väl den att FA inte är inblandat i det här med tanke på att det var Feyenoord dom mötte?!
De hade inget emot att blanda sig i förra försäsongen och döma Unitedspelarna. Det var alltså samma turnering Liverpool spelade nu.
Citera
2007-08-08, 09:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blanke Axel
De hade inget emot att blanda sig i förra försäsongen och döma Unitedspelarna. Det var alltså samma turnering Liverpool spelade nu.

Saken var väl den att även om Rooneys utvisning var tveksam(?) (han hoppar trots allt med armen före in) så hade han precis blivit utvisad i landslaget (efter att ha stampat på Carvalho i VM kvarten) , en månad senare får han ett rött direkt IGEN.
FA ville nog markera att man inte tål vad som helst och det handlade nog mer om vad han gjorde i landslaget än mot Porto.

Scholes å andra sidan fick en varning som var lite tveksam, två minuter senare går han och sätter en patenterad tvåfotstackling bakifrån men han får inte sitt andra gula utan domaren visar det röda direkt vilket FIFA regler säger att det ska vara vid avsiktliga tacklingar bakifrån (med sträckta ben).

För att FA ska kunna göra nåt åt Gerrard så måste han få ett rött kort. Om det är nån vi ska gnälla på så är det domaren inte FA.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in