2007-08-08, 09:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av isch
Såg du var Rooney blev avstängd för förra året? Scholes blev även utvisad mot pool för ett "markerat slag" medan Gerrard faktiskt slår till killen även om det inte är hårt och får ett jävla skitet gult kort. Jag är partisk som fan men tycker att det är galet fjantigt hanterat av FA förra året.

Återigen, om domaren ser händelsen och bestraffar den med frispark eller gult kort så kan inte FA gå in och göra något.
Vid två tillfällen kan FA dela ut bestraffningar:

1. Vid rött kort, då även en rapport skrivs efter match och skickas till FA.
2. När domaren inte ser en händelse och klubben i sig eller FA själva väljer att anmäla.

Det är för övrigt likadant i Sverige.
Citera
2007-08-08, 22:41
Medlem
Manchester United fick bara 3-0 mot Glentoran. Det är två mål sämre än AIK:s 5-0.
Citera
2007-08-09, 08:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Darth Yoda
Manchester United fick bara 3-0 mot Glentoran. Det är två mål sämre än AIK:s 5-0.

Vänta nu, det måste ju innebära att AIK är bättre än United!!!
Citera
2007-08-09, 09:08
Medlem
Argots avatar
Citat:
Såg du var Rooney blev avstängd för förra året? Scholes blev även utvisad mot pool för ett "markerat slag" medan Gerrard faktiskt slår till killen även om det inte är hårt och får ett jävla skitet gult kort. Jag är partisk som fan men tycker att det är galet fjantigt hanterat av FA förra året.

Jag skiter fullständigt i vad Rooney och Scholes blev avstängda för förra året. Om man skulle köra på din logik ang avstängningar så borde de flesta fotbollsspelare kunna bli avstängda eftersom Adebayor blev avstängd tre matcher efter ligacupfinalen förra året för att domaren tog fel på honom och Eboué.
Citera
2007-08-09, 10:20
Medlem
ischs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Argot
Jag skiter fullständigt i vad Rooney och Scholes blev avstängda för förra året. Om man skulle köra på din logik ang avstängningar så borde de flesta fotbollsspelare kunna bli avstängda eftersom Adebayor blev avstängd tre matcher efter ligacupfinalen förra året för att domaren tog fel på honom och Eboué.

Självklart tror jag inte på fullaste allvar att Gerrad kommer att bli avstängd utan passade bara på att uttrycka mitt hat mot FA och Liverpool och deras eviga ryggkliande.
Citera
2007-08-09, 10:57
Medlem
Argots avatar
Citat:
Självklart tror jag inte på fullaste allvar att Gerrad kommer att bli avstängd utan passade bara på att uttrycka mitt hat mot FA och Liverpool och deras eviga ryggkliande.

Nu minns jag inte om jag ens sett händelsen Rooney och Scholes blev avstängda för men jag tycker det låter löjligt att stänga av någon i serien för förseelser i träningsmatcher. Dock tror jag att varje klubb i PL skulle kunna hitta ett ton exempel där någon motståndarklubb gynnas av FA och kalla det för ryggkliande osv. Jag är absolut ingen Arsenalfan men kan ibland tycka synd om klubben eftersom de får ta så mycket skit från FA. Men det är förmodligen något man får ta om man har en arrogant manager och inga engelsmän i laget.
Citera
2007-08-09, 12:32
Medlem
ischs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Argot
Nu minns jag inte om jag ens sett händelsen Rooney och Scholes blev avstängda för men jag tycker det låter löjligt att stänga av någon i serien för förseelser i träningsmatcher. Dock tror jag att varje klubb i PL skulle kunna hitta ett ton exempel där någon motståndarklubb gynnas av FA och kalla det för ryggkliande osv. Jag är absolut ingen Arsenalfan men kan ibland tycka synd om klubben eftersom de får ta så mycket skit från FA. Men det är förmodligen något man får ta om man har en arrogant manager och inga engelsmän i laget.

var ju just det som var saken, Rooney och Scholes blev utvisade i en träningsmatch (turnering) och fick för det 3 matchers avstängning i PL av FA. Låter konstigt och töntigt men det hade man kanske kunnat acceptera om det inte vore så att Liverpool spelade samma turnering året innan och Gerrad blev utvisad. Tror du han blev avstängd i PL? Självklart inte. Förhållandet Liverpool och FA är speciellt. Kolla bara på Mascherano affären förra året och hur smidigt det gick kontra Tevez övergång till United som egentligen är samma sak.
Citera
2007-08-09, 12:57
Medlem
SC sXes avatar
Citat:
var ju just det som var saken, Rooney och Scholes blev utvisade i en träningsmatch (turnering) och fick för det 3 matchers avstängning i PL av FA. Låter konstigt och töntigt men det hade man kanske kunnat acceptera om det inte vore så att Liverpool spelade samma turnering året innan och Gerrad blev utvisad. Tror du han blev avstängd i PL? Självklart inte. Förhållandet Liverpool och FA är speciellt. Kolla bara på Mascherano affären förra året och hur smidigt det gick kontra Tevez övergång till United som egentligen är samma sak.

Vad man man egentligen vänta sig med scousern Barwick som högsta hönset?
Citera
2007-08-09, 13:12
Medlem
ischs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SC sXe
Vad man man egentligen vänta sig med scousern Barwick som högsta hönset?

Ja det är väll ända gången man kan lite på en scouser. Liverpool har helt egna regler än resten av PL lagen. Kolla tex på deras patetiska försök att genom advokater få över Heinze trotts att United sagt nej och att det inte finns någon utköps klausul i hans kontrakt. Heinze kan dock gärna få spela med reserverna resten av hans tid i klubben. Äckliga judas.
Citera
2007-08-09, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Darth Yoda

Är det någon skillnad på träningsmatch och europacupmatch?

Sen verkar det otroligt konstigt att Stevie G inte blir avstängd. Och övergången med Mascherano vs Tevéz är ju milsvida skillnad. Men trots att 'Pool värvat Torres så ligger man en bra bit efter Manchester. Hoppas bara man tar hem både ligan och sen CL i år.
Citera
2007-08-09, 16:58
Medlem
ischs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henrik21
Är det någon skillnad på träningsmatch och europacupmatch?

Sen verkar det otroligt konstigt att Stevie G inte blir avstängd. Och övergången med Mascherano vs Tevéz är ju milsvida skillnad. Men trots att 'Pool värvat Torres så ligger man en bra bit efter Manchester. Hoppas bara man tar hem både ligan och sen CL i år.

Du kan väll förklara skillnaden mellan Tevez och Macherano affären för mig då? De är ju snarlika varandra förutom att Macherano fick dispens för att representera tre klubbar samma år vilket borde gjort den affären än svårare (tack för det FA).
Citera
2007-08-09, 19:04
Medlem
Ruskpricks avatar
Citat:
Du kan väll förklara skillnaden mellan Tevez och Macherano affären för mig då? De är ju snarlika varandra förutom att Macherano fick dispens för att representera tre klubbar samma år vilket borde gjort den affären än svårare (tack för det FA).

Till att börja med är ju Mascherano bara ett lån. Sen är ju det där en jävla soppa med West Ham och Sheffield U och lagar hit och advokater dit. Tycker inte det är så enkelt som att FA håller pool bakom ryggen i det fallet.

http://www.bbc.co.uk/blogs/thereporters/mihirbose/2007/07/what_does_the_tevez_affair_tea.html

Rätt bra länk om ngn är intresserad av ett sammandrag av hela Tevez/Mascherano historien.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in