Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-09-01, 17:21
  #337
Medlem
OsloRbastFTrests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vindruteturkarna
Vem har sagt att man måste lyssna på ”konstkritiker”? Bara gör din grej, liksom. Stor konst är kunna pissa i en tillbringare och få någon annan att betala en miljon för det.

Haha, detta. Du har precis beskrivit modern konst i ett nötskal.

Mycket av det, iaf.
Citera
2022-09-01, 17:41
  #338
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Varför ska jag det? Jag avskyr 90% av modern konst - på samma sätt som jag avskyr minst 90% av modern musik.

Min lösning är att jag insett jag inte behöver gilla allt. Jag kan fokusera på det jag gillar. Ditt problem är att du försöker ta ett grepp om all ’modern konst’ utan att inse att det inte låter sig göras så enkelt.

Problemet uppstår när man ska göra "konsten" offentlig. Vem vill ha en stor blå penis på sin husvägg?
Citera
2022-09-02, 15:46
  #339
Medlem
KognitivDissonanss avatar
Klart modern konst är total smörja, det räknade jag ut när jag var 8 år.

Det handlar om bank-kartellens makt som sträcker sig som tentakler och påverkar saker som konstvärlden. Tyvärr.
Citera
2022-11-10, 13:43
  #340
Medlem
Trams det är ni som inte förstår eller satt er in i konsten som är problemet. "Tavlor" räknas knappast som konst mer alls tex.

Sverige är nog det största kulturella u-landet i världen, har i alla fall svårt att hitta ett sämre land för samtidskonstnärer att verka i.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback