• 28 812 online
  • 1 138 663 medlemmar
  • 58 986 374 inlägg
2017-03-30, 20:24
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Isnatt
UPlay. Det var gratis nån gång i vintras så drog ner det. Spelet bryts när jag valt nytt spel och introt börjat liksom.
Har ubisoft ett supportforum kanske?

Redigerat:
hoppla http://forums.ubi.com/forumdisplay.p...assin-s-Creed?
Citera
2017-04-05, 01:04
Medlem
Har lite problem med överhettning.

Kör en testperiod av Battlefield 4 via Origin Games och när jag maxar inställningarna (1920x1080, ultra kvalité på allt) blir datorn något jävla varm. Kollade temperaturen på CPU:n och det visade sig att den kom upp i 80 - 90 grader Celsius! Antar att det inte är normalt på något sätt. Gick ner till low på alla inställningar och drog ner upplösningen till 1360 men den blir fortfarande väldigt varm men numera mellan 75 - 80 grader Celsius.

Upplever ingen form av grafiklagg eller dålig performance när jag maxar, men det är väldigt störande att den blir så jäkla varm för jag oroar mig hela tiden över att hårddisken ska paja eller liknande.

Har för övrigt en ASUS ROG Strix GL502. i7 6700HQ processor och GTX 970M (senaste drivrutinen installerad). Enligt canyourunit skall min dator kunna hantera spelet utan problem (vilket den gör men icke utan att bli varm). Uppskattar svar!
Citera
2017-04-13, 14:22
Medlem
@thechosenpeople

Låter som att du har problem med antingen för lite kylpasta på CPUn.
Eller så kan det vara så att fläkten sitter löst eller snurrar extremt dåligt.

Jag hade kollat detta och eventuellt köpt en ny lite kraftfullare CPU fläkt ifall du kör stock kylaren.
Om du inte vill lägga ut pengar så köp ny pasta och smeta på ifall det verkar torrt/fattigt på kräm.
Det är smeten som sitter mellan fläkten och CPUn för att leda kylan bättre.

80-90 grader är helt klart på gränsen till alldeles för varmt....

Jag har överklockat min Intel Core i5 4690K 3,5GHz till 4.2GHz och den ligger på max load runt 50 grader. Då har jag en dubbelfläktad Noctua CPU kylare (350kr).
Citera
2017-06-05, 22:52
Medlem
Har massa frågor angående Final Fantasy XIV online... någon som spelar som kan svara? =)
Citera
2017-06-15, 22:53
Medlem
Neroxxs avatar
Jag har ett litet problem som är för CS:GO, jag använder i dagsläget två skärmar (endast en är aktivt med spelet förstås) . I vissa extrema fall där man drar musen hastigt så händer det ibland att musen går "över" till andra skärmen och på så viss tabbar ner spelet. Finns det något sätt man kan ställa in så att musen inte får lämna den första skärmen när CS är igång?

Edit: CS är inställt så att det körs i fullskärm och inte fönster.
Citera