Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-03-30, 20:24
  #3685
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Isnatt
UPlay. Det var gratis nån gång i vintras så drog ner det. Spelet bryts när jag valt nytt spel och introt börjat liksom.
Har ubisoft ett supportforum kanske?

Redigerat:
hoppla http://forums.ubi.com/forumdisplay.p...assin-s-Creed?
Citera
2017-04-05, 01:04
  #3686
Medlem
Har lite problem med överhettning.

Kör en testperiod av Battlefield 4 via Origin Games och när jag maxar inställningarna (1920x1080, ultra kvalité på allt) blir datorn något jävla varm. Kollade temperaturen på CPU:n och det visade sig att den kom upp i 80 - 90 grader Celsius! Antar att det inte är normalt på något sätt. Gick ner till low på alla inställningar och drog ner upplösningen till 1360 men den blir fortfarande väldigt varm men numera mellan 75 - 80 grader Celsius.

Upplever ingen form av grafiklagg eller dålig performance när jag maxar, men det är väldigt störande att den blir så jäkla varm för jag oroar mig hela tiden över att hårddisken ska paja eller liknande.

Har för övrigt en ASUS ROG Strix GL502. i7 6700HQ processor och GTX 970M (senaste drivrutinen installerad). Enligt canyourunit skall min dator kunna hantera spelet utan problem (vilket den gör men icke utan att bli varm). Uppskattar svar!
Citera
2017-04-13, 14:22
  #3687
Medlem
@thechosenpeople

Låter som att du har problem med antingen för lite kylpasta på CPUn.
Eller så kan det vara så att fläkten sitter löst eller snurrar extremt dåligt.

Jag hade kollat detta och eventuellt köpt en ny lite kraftfullare CPU fläkt ifall du kör stock kylaren.
Om du inte vill lägga ut pengar så köp ny pasta och smeta på ifall det verkar torrt/fattigt på kräm.
Det är smeten som sitter mellan fläkten och CPUn för att leda kylan bättre.


80-90 grader är helt klart på gränsen till alldeles för varmt....

Jag har överklockat min Intel Core i5 4690K 3,5GHz till 4.2GHz och den ligger på max load runt 50 grader. Då har jag en dubbelfläktad Noctua CPU kylare (350kr).
Citera
2017-06-05, 22:52
  #3688
Medlem
Har massa frågor angående Final Fantasy XIV online... någon som spelar som kan svara? =)
Citera
2017-06-15, 22:53
  #3689
Medlem
Neroxxs avatar
Jag har ett litet problem som är för CS:GO, jag använder i dagsläget två skärmar (endast en är aktivt med spelet förstås) . I vissa extrema fall där man drar musen hastigt så händer det ibland att musen går "över" till andra skärmen och på så viss tabbar ner spelet. Finns det något sätt man kan ställa in så att musen inte får lämna den första skärmen när CS är igång?

Edit: CS är inställt så att det körs i fullskärm och inte fönster.
Citera
2018-01-09, 21:44
  #3690
Medlem
Servigins avatar
Kom på att det skulle vara kul att spela det gamla ädla Svea Rike igen. När jag väl lyckats hitta en torrent som faktiskt seedade så kan jag inte installera det då det står "Det går inte att köra den här appen på den här datorn". Jag inser ju att det är ett kompatibilitetsproblem då det spelet kom ut i slutet på 90-talet. Jag har provat att köra i olika kombatibilitetslägen för både xp, win 98 & 95 men samma fel uppstår. Någon som har någon lösning? Jag kör för nuvarande win 10 64-bitars. Jag vill minnas att det fungerade på en äldre dator jag hade med windows 7. Är de inte mer bakåtkompatibla än så?
Citera
2018-01-09, 22:24
  #3691
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Servigin
Kom på att det skulle vara kul att spela det gamla ädla Svea Rike igen. När jag väl lyckats hitta en torrent som faktiskt seedade så kan jag inte installera det då det står "Det går inte att köra den här appen på den här datorn". Jag inser ju att det är ett kompatibilitetsproblem då det spelet kom ut i slutet på 90-talet. Jag har provat att köra i olika kombatibilitetslägen för både xp, win 98 & 95 men samma fel uppstår. Någon som har någon lösning? Jag kör för nuvarande win 10 64-bitars. Jag vill minnas att det fungerade på en äldre dator jag hade med windows 7. Är de inte mer bakåtkompatibla än så?
dosbox
Citera
2018-03-08, 15:01
  #3692
Medlem
BUMP.

Hittade Homeworld 2 bland mina flyttlådor och bestämde mig för att installera det (inte via steam utan via cd-rom) och installationen flöt på. Men när jag ska starta spelet så kraschar det. Dvs spelet laddas men sedan blir skärmen svart och sedan är man åter på skrivbordet.

Datorn jag använder har Windows 10 och allting är uppdaterat (drivrutiner) tror jag.

Jag har googlat och läst att hos vissa flyter spelet på bra även om de har Windows 10 och hos vissa kraschar spelet vid introt.
Citera
2018-03-10, 12:06
  #3693
Medlem
Despats avatar
Här är mina specs för min dator, det är en Asus ROG Strix GL553VD
Intel Core i5-7300 HQ CPU @ 2.50 GHz
GeForce GTX 1050
8 GB DDR4 RAM
Windows 10 64 bitar


Har lite problem med Mass Effect Andromeda. Köpte spelet för en vecka sedan för 150 spänn eller nåt sånt via Origins. Började spela och det flöt på bra. Blev lite chockad till och med, har specs som är något bättre än minimum requirements men jag kunde köra med medium grafikinställningar. Inga problem med fps eller nåt sånt.

Sen helt plötsligt efter typ 50 min så kraschar min dator. Märker att den är lite varm så kollar temperaturen på GPU, CPU etc. Runt 55 grader så det är ju inte för varmt (eller?). Här kommer det intressanta dock. Ända sen dess så är spelet ospelbart, till och med på absolut lägsta grafikinställningar. Även om man kör med 480p i upplösning så laggar det sönder. Har sedan dess uppdaterat grafik driver, har bytt GPU genom Nvidias kontrollpanel så att den kör med min GeForce och inte med Intels egna. Har gjort allt i princip förutom att avinstallera spelet och installera om det (vill inte göra det för mitt internet är katastrof, det skulle seriöst ta 2-3 dagar att ladda ner det igen).
Citera
2018-03-10, 19:30
  #3694
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Despat
Här är mina specs för min dator, det är en Asus ROG Strix GL553VD
Intel Core i5-7300 HQ CPU @ 2.50 GHz
GeForce GTX 1050
8 GB DDR4 RAM
Windows 10 64 bitar


Har lite problem med Mass Effect Andromeda. Köpte spelet för en vecka sedan för 150 spänn eller nåt sånt via Origins. Började spela och det flöt på bra. Blev lite chockad till och med, har specs som är något bättre än minimum requirements men jag kunde köra med medium grafikinställningar. Inga problem med fps eller nåt sånt.

Sen helt plötsligt efter typ 50 min så kraschar min dator. Märker att den är lite varm så kollar temperaturen på GPU, CPU etc. Runt 55 grader så det är ju inte för varmt (eller?). Här kommer det intressanta dock. Ända sen dess så är spelet ospelbart, till och med på absolut lägsta grafikinställningar. Även om man kör med 480p i upplösning så laggar det sönder. Har sedan dess uppdaterat grafik driver, har bytt GPU genom Nvidias kontrollpanel så att den kör med min GeForce och inte med Intels egna. Har gjort allt i princip förutom att avinstallera spelet och installera om det (vill inte göra det för mitt internet är katastrof, det skulle seriöst ta 2-3 dagar att ladda ner det igen).
Kollade du temperaturen medans du spelade eller i windows?
Citera
2018-03-10, 23:02
  #3695
Medlem
Despats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Kollade du temperaturen medans du spelade eller i windows?

Direkt efter att jag hade startat på datorn igen i princip. Kan tillägga att temperaturen sen dess har aldrig ens kommit nära att bli varm när jag kör Andromeda. Är förresten inte helt hundra att den visade 55, men GPU:n var iallafall varm.

Uppskattar verkligen all hjälp, jag driver inte när jag säger att jag inte är sugen på några andra spel för tillfället..

Nu när jag har kollat lite på hur varmt 55 C egentligen är så kan jag säga att den inte var runt 55 grader, snarare runt 70-80
__________________
Senast redigerad av Despat 2018-03-10 kl. 23:41.
Citera
2018-03-27, 13:21
  #3696
Medlem
megasinned1s avatar
Hej. Hur sparar man resident evil 1 spelet alltså den nya versionen på ps4an??? Alltså skrivmaskinen där står det sen " It's an old typewriter. If i had an Ink Ribbon, I could save my progress"
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback