• 12 019 online
  • 1 193 480 medlemmar
  • 61 829 804 inlägg
2018-03-27, 21:47
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Despat
Direkt efter att jag hade startat på datorn igen i princip.
Meningslöst temperaturen ändras väldigt snabbt, räcker med enstaka sekunder för att temperaturen ska sjunka ordentligt när cpu/gpu går från hög till låg belastning.

Citat:
Kan tillägga att temperaturen sen dess har aldrig ens kommit nära att bli varm när jag kör Andromeda. Är förresten inte helt hundra att den visade 55, men GPU:n var iallafall varm.
Gpu-z kan logga lite data.
Citera
2018-03-27, 23:58
Medlem
shitmagnets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av megasinned1
Hej. Hur sparar man resident evil 1 spelet alltså den nya versionen på ps4an??? Alltså skrivmaskinen där står det sen " It's an old typewriter. If i had an Ink Ribbon, I could save my progress"

Du får naturligtvis plocka upp en bläckburk från någonstans där en är placerad.
Föremålen brukar väl ligga och blinka i det där spelet har jag för mig.
(Om jag inte minns galet så ligger väl den första man hittar i spelet på långbordet i matsalen med eldstaden i första dörren till vänster om huvudentrén till huset, på bottenplanet. Där Barry skjuter ihjäl den första Zombien man träffar på, alltså).

Blir ju nästan avundsjuk på dig, att du har hela det underbara spelet framför dig
Citera
2018-03-28, 03:57
Medlem
megasinned1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shitmagnet
Du får naturligtvis plocka upp en bläckburk från någonstans där en är placerad.
Föremålen brukar väl ligga och blinka i det där spelet har jag för mig.
(Om jag inte minns galet så ligger väl den första man hittar i spelet på långbordet i matsalen med eldstaden i första dörren till vänster om huvudentrén till huset, på bottenplanet. Där Barry skjuter ihjäl den första Zombien man träffar på, alltså).

Blir ju nästan avundsjuk på dig, att du har hela det underbara spelet framför dig
Aha det löste sig, jag fattade senare att man skulle ha själva den där runda brickan Men tack ändå. Aha den finns då och då vid lådor och vid det bordet aha. Nä då har ej originalet om du tror det, finns att ladda ner på playstation store. Kanske xbox live också. Det är då den nyare versionen av 1:an. Det var ett tag sedan man spelade originalet.
Citera
2018-03-28, 14:28
Medlem
Isnatts avatar
Köpte och laddade ner far cry 5 inatt.
Jag laddar ner, installerar och startar det och får upp en liten flik att spelet är igång nere i aktivitetsfältet (kör på pc) men hör bara ljud, det kommer inte upp nåt på skärmen utan det är min vanliga bakgrund! Klickar jag på ikonen för farcry 5 i aktivitetsfältet så händer inget mer än att ljudet på spelet ständs av/på.

Min dator är en sån här taurus: https://www.inet.se/produkt/1517137/taurus-limited-1060
och den är kopplad till min teve som jag använder som skärm, en gammal jävla platteve som hittills funkat bra. Vad kan det va för fel?
Citera
2018-03-30, 11:22
Medlem
Isnatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Isnatt
Köpte och laddade ner far cry 5 inatt.
Jag laddar ner, installerar och startar det och får upp en liten flik att spelet är igång nere i aktivitetsfältet (kör på pc) men hör bara ljud, det kommer inte upp nåt på skärmen utan det är min vanliga bakgrund! Klickar jag på ikonen för farcry 5 i aktivitetsfältet så händer inget mer än att ljudet på spelet ständs av/på.

Min dator är en sån här taurus: https://www.inet.se/produkt/1517137/taurus-limited-1060
och den är kopplad till min teve som jag använder som skärm, en gammal jävla platteve som hittills funkat bra. Vad kan det va för fel?
Lägger in min lösning här utifall andra har problem: bytta till en nyare skärm så funkade det.
Citera
2018-04-11, 08:39
Medlem
Gta san andreas laggar för mig i Windows 10.
Första gången jag startar efter att jag installerat det så har jag bra fps i några minuter men sen går den ner till 30 fps.

Vad är fel jag har en intel core i5 6600k @4.4ghz, 16gb ram, rx 480 så den ska ju klara san andreas tycker man ju...

Jag har provat installera om flera gånger.
Senast redigerad av sovenn 2018-04-11 kl. 08:42.
Citera
2018-04-27, 21:39
Medlem
Hjälp!

Har fått tag på det gamla Robinson spelet som KappAhl gav ut för många många år sedan. Släpptes av Young Genius run 99-00 talet. Problemet är att jag inte får spelat att rulla ordentligt till min Windows 10 dator. Det är ju ett gammal spel så uppenbarligen har jag testat kompatiblitetsläge för windows 95, 98, XP (2 och 3). Spelet kräver directX 6. På datorn har jag typ 13.

Har lyckats installera programmet felfritt. När jag startar spelet så får jag felmeddelande nästan direkt: ROBY.EXE har slutat att fungera. Ibland kommer jag vidare och kan se första laddningsbilderna och credits men jag kommer aldrig till någon meny innan det hänger sig.

SNÄLLA HJÄLP! Vill väldigt gärna spela detta spelet då det är nostalgiskt för mig.
Citera
2018-04-27, 22:00
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Obreon
Hjälp!

Har fått tag på det gamla Robinson spelet som KappAhl gav ut för många många år sedan. Släpptes av Young Genius run 99-00 talet. Problemet är att jag inte får spelat att rulla ordentligt till min Windows 10 dator. Det är ju ett gammal spel så uppenbarligen har jag testat kompatiblitetsläge för windows 95, 98, XP (2 och 3). Spelet kräver directX 6. På datorn har jag typ 13.

Har lyckats installera programmet felfritt. När jag startar spelet så får jag felmeddelande nästan direkt: ROBY.EXE har slutat att fungera. Ibland kommer jag vidare och kan se första laddningsbilderna och credits men jag kommer aldrig till någon meny innan det hänger sig.

SNÄLLA HJÄLP! Vill väldigt gärna spela detta spelet då det är nostalgiskt för mig.
dosbox? vmware? med vmware kan du köra bla windows xp och windows 95 i en virtuell miljön, det programmet kanske även klarar gamla spel
Citera
2018-04-27, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
dosbox? vmware? med vmware kan du köra bla windows xp och windows 95 i en virtuell miljön, det programmet kanske även klarar gamla spel

Tack men tyvärr fungerade inte dosbox till spelet. dosbox sa helt enkelt att programmet inte gick att köra. Vmware förstår jag mig inte på riktigt. Är inte jättebra på datorer och förstår inte hur man kör ex windows95 i detta.
Citera