• 2
  • 3
2007-05-21, 19:53
Medlem
Kom p ytterligare en rtt...

.... som jag brukar gra ibland. nnu en gratng...

4 portioner kokt ris
200-300 g strimlad kassler
1 liten burk ananas i bitar

SS:
3 dl matlagningsgrdde
1 msk majons
1 msk senap
svarpeppar & salt

1. Lgg det kokta riset i en gratngform. Str ver den strimlade kassler. Lgg p ananasbitarna.
2. Koka ihop ssen och hll ver gratngen. Str p lite riven ost ox :-)
3. Gratinera i 225 grader ca 15-20 minuter.

Avnjut med en sallad...
Citera
2007-05-22, 14:40
Medlem
cosmic_dancers avatar
en pasta

Trna kasslern och bryn den lite. Hll ver dem i en kastrull, hll i matgrdde, ngra matskedar chiliss/tomatpure. Salta och peppra. Hll grna i ananas ocks. Servera med spagetti och sallad
Citera
2012-09-25, 23:26
Medlem
Spackelackans avatar
Jag brukar lgga ett endiveblad p varje kasslerskiva, riva ver litet ost, fr att sedan ugnsgratinera dom i ca 10 minuter. Kasslerskivorna serverar jag sedan med lngkornigt ris samt delostss. Mycket gott och vldigt lttlagat.
Citera
2012-09-26, 00:35
Medlem
BrainDisorders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spackelackan
Jag brukar lgga ett endiveblad p varje kasslerskiva, riva ver litet ost, fr att sedan ugnsgratinera dom i ca 10 minuter. Kasslerskivorna serverar jag sedan med lngkornigt ris samt delostss. Mycket gott och vldigt lttlagat.

Insg du att det senaste inlgget i trden var fr ver 5 r sen? 5 fakking r sen!!1

Men nr vi nd r p den vgen s r kassler vldigt gott att ha i sallad, istllet fr skinka t.ex.
Slng ihop gurka, lk, tomat, fetaost och andra grnsaker ni gillar och s lite kassler. Lite vinegrette eller vitlk/rhode island p det s.

Annars r ju som mnga nmnt kassler, ananas och ost faktiskt vldigt gott.
Citera
2012-09-26, 11:29
Medlem
jajahars avatar
Kassler r vl den mest fantasilsa kttdetalj som finns om man inte anvnder det istllet fr rkt skinka i pajer, pastasser etc. Affrerna brukar formligen sa billig kassler ver oss konsumenter nr storhelger nrmar sig och d funderar jag ver; vad gr Svenssons av detta? ckligt i gratnger anser jag.

Nvl, det hnder att jag skivar upp den kalla kasslern i tunna skivor och serverar med potatissallad och grnsallad bredvid.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in