• 1
  • 2
2007-05-18, 23:56
Medlem
BennyGass avatar
Vet ej om detta r rtt forum, men jag mste bara dela med mej av vra "skmtsamma" kommunalpolitiker i Lerums kommun....

De har suttit p kammaren och beslutat att Lerums kommuns vapen mste morderniseras...detta r deras resultat

http://www.lerumstidning.com/visa_me...er.asp?id=4398

Skrattade fr mig sjlv (igen) nr jag kollade in 'loggan' p lnken ovan

Vad tycker ni? Visst blir man stolt!

Ls ven folks kommentarer nedanfr artikeln
Citera
2007-05-19, 00:04
Medlem
cptbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BennyGas
Vet ej om detta r rtt forum, men jag mste bara dela med mej av vra "skmtsamma" kommunalpolitiker i Lerums kommun....

De har suttit p kammaren och beslutat att Lerums kommuns vapen mste morderniseras...detta r deras resultat

http://www.lerumstidning.com/visa_me...er.asp?id=4398

Skrattade fr mig sjlv (igen) nr jag kollade in 'loggan' p lnken ovan

Vad tycker ni? Visst blir man stolt!

Ls ven folks kommentarer nedanfr artikeln

skattepengarslsandet slr nya framgngar.
Citera
2007-05-19, 00:15
Medlem
Den nya loggan frestller den kabelhrva som en stackars frgblind elektriker p Banverket hittade under en vxel p stra stambanan, och friskt kopplade ihop utan att kunna skilja p rda och grna ttar. Resultatet blev tgolyckan i Lerum 1987, 9 dog och 130 skadades
Citera
2007-05-19, 00:26
Medlem
Konrad Haifas avatar
Skattebetalarna r nog njda. Det kanske r s att vissa stllen borde nja sig med lg profil nr de ligger nra en storstad.

Folk som behver veta vad Lerum r fr nog reda p det, varfr skall stllen som Lerum, Partille och Mlndal satsa p turism?
Citera
2007-05-19, 00:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad Haifa
Skattebetalarna r nog njda. Det kanske r s att vissa stllen borde nja sig med lg profil nr de ligger nra en storstad.

Folk som behver veta vad Lerum r fr nog reda p det, varfr skall stllen som Lerum, Partille och Mlndal satsa p turism?
Drfr att de fr statliga pengar fr att gra detta.

/Per
Citera
2007-05-19, 00:47
Medlem
Konrad Haifas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fakesky
Drfr att de fr statliga pengar fr att gra detta.

/Per

Bertta!
Citera
2007-05-19, 01:10
Medlem
Golonkas avatar
HerreGUD! Vilken LSD-skalle har krkt fram det hr grafiska vansinnet? Det sitter skert ngra snubbar p ngon reklambyr och skrattar sig harmynta t bonnlpparna frn Lerum som gick p den hr jvla skmt-grejen -och som man debiterade ett par millar!!!

Jag HATAR nr man "byter grafisk profil" och skall vara lite bonnigt "modeeeern" och "hffffffftig". Sparbankens jvla svamptrippade ek r ett skrckexempel. Traditionella och sobra heraldiska vapen kastas p sophgen till frmn fr ett jvla TRAMS. Det str i artikeln att lerumsborna r positiva till bytet... Vaffaaaan? Har alla kkat svamp eller vad fan r det frgan om? En sak r sker: JAG kommer ALDRIG att "turista" i Lerum i varjefall. Jag skulle inte stanna och pissa p byhlan ens om den brann!

Kolla de sjlvbeltna kommunalpolitikermongosarna som hller fram skiten liksom... Som om de knpat ihop ngot fint i terapin och vill visa fram ... "Mer n du tror"!? HAHAHAHAHA

"Dummare n du tror" borde det heta. r TS frn Lerum r det bara att beklaga.
Citera
2007-05-19, 01:10
Medlem
"Vi har jobbat med detta i tv och ett halvt r och riktigt intensivt i drygt ett r"

Vilka stolpskott. vilken bra och originell id, olika frger fr att representera mngfald och sen pressa in dem i en stiliserad bild av kommunkartan. Och det tog ett rs intensivt arbete?

Nog fr att det skert var kostnadseffektivt att anlita en formgivare frn srskolan (smlte han plockepinn i mikrovgsugnen eller?), men A och O nr man designar en logga r att den ska fungera i s mnga format som mjligt. Banderoller, flaggor, skyltar, kuvert, brevpapper, visitkort, giffar o jpegar p ntet, grskala... den dr halkolyckan till logga r ju ungefr lika adaptiv som en koalas matsmltning.

Ja ja, vrre har man varit med om. Frsvaret pyntade ju 1,5 miljoner fr en logga som sedan skrotades. Nr Posten uppdaterade sitt varumrke kostade det sammanlagt 500 miljoner, varav skert 2 miljoner fr att nn skulle klia sig i huvet och komma p den revolutionerande idn att invertera loggan s att bltt blev gult och gult blev bltt. 15 sekunders jobb i Illustrator, schysst grabbar fakturera nu s gr vi p lunch sen.
Citera
2007-05-19, 01:15
Medlem
bernankes avatar
"Lerum - Mer n du tror" - lagom floskligt och intetsgande.
Citera
2007-05-19, 02:22
Medlem
Problemet kallas TEAMWORK eller Grupparbete, ju fler mnniskor du lgger till en grupp desto dummare och lngsammare blir den.
Citera
2007-05-19, 02:24
Medlem
Jackthehammers avatar
"Stolta visar politikerna Ingvar Frid, Henrik Ripa, Kenneth Johansson och informationschef Monica Forsell upp Lerums nya logga."

Haha, va fan r det att vara stolt ver? En jvla bild med vv p?

Citera
2007-05-19, 02:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Jackthehammer
"Stolta visar politikerna Ingvar Frid, Henrik Ripa, Kenneth Johansson och informationschef Monica Forsell upp Lerums nya logga."

Haha, va fan r det att vara stolt ver? En jvla bild med vv p?

Som dessutom tog tv hela jvla r att utveckla!!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in