2009-11-21, 16:36
Medlem
madafukkass avatar
inget illa ment mot 7kr men att ens nämnas i en diskution om kungar de vill jag inte ens göra för dom är långt i från den listan,

ahh den gammla ligan va bättre en dagens enligt mig, men om vi ska hålla oss till aktiva så tycker jag att dagens ahh målningar ser ut som slarvigt skit, någon med skön fill men tycker de mest ser ut som slarvigt och fantasilösa bokstäver, verkar va mer bara för att komma med nått men inget i kvalite av 10 så e 1 hyffsad, dagens ahh verkar va mer självutnämda kungar en vad andra tycker verkar vara mest deras egen åsikt inte nån annans, kanske för dom tror att bara för man diggade den gammla skolan ahhare att man ska digga dom nya, men i mitt fall nej, dom gammla ägde tyvär inte dom nya

så jag tycker nog att SUPER är kung leverarande ok mycket i samma stil, men mycket görs och därför e han värd att nämnas. tycker jag inte ser någon annan målare som kör mer än han, han kör på mycket och hela tiden tycker jag överallt ser man nya picer som dycker upp, så de nice och bra jobbat

och när de handlar om stil så KÖRD för egenheten, ingen annan har en så egen stil, tycker att allt annat mer ser har drag från andra rakt av och de tycker jag inte är nice, bättre att va orginell,

bombing helt klart 1o2arna men som ja sagt innan vet ej om dom ska klassas in i denna listan då det är flera olika crews och inte ett crew,

anars i bombing i enskillt crew tycker jag nog WEM som bombar på en del saknar dock mer pices, men i bombing tycker jag dom synns lite överallt och mycket så de tycker jag ska uppmärksammas för de e bra jobbat från deras håll

tycker även att deal i src fau har kommit upp med mycket grejer senaste tiden, hoppas de håller i, men inga kings i leverarande, men önskar att dessa grabbar drar igång med mer levererande, många i denna crew har intressant stil, och om man ska se det som HIPHOP som helhet, då graffiti är ett av dom fyra elementen så måste jag säga att SRC äger i den delen för har inte sätt eller hört någon annan crew som har folk i alla 4 elementen förutom dom så därför tycker ja de ska nämnas, kanske inga kungar men dom finns i alla elementen och de tycker jag e riktigt skönt av dom att dom har,

btb tror jag är är lite olika folk från olika crews men såg en färg btb av körd som va riktigt fet, men även sätt detta på många andra målningar där de står lite olika tags och crews men tagat btb så de verkar va lite kollektiv grej på de med, men de nice, någon som vet vad detta står för?

men om man ska nämna kungarnas kung i allmänhet så vet jag ej vem jag ska säga? och därför e det lättare att dela upp de i olika changrar
Citera
2009-11-21, 16:50
Medlem
avgass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av madafukkas
inget illa ment mot 7kr men att ens nämnas i en diskution om kungar de vill jag inte ens göra för dom är långt i från den listan,
Det jag menade med mitt inlägg var att skriva de crewen som jag tycker är någorlunda aktiva idag.
Det var inte någon egentlig rangordning, utan mest en lista på "aktiva" crews i uppsala.
Men blev kanske lite missförstånd.
Citera
2009-11-21, 16:53
Medlem
madafukkass avatar
hehe ok, e dom så aktiva? har faktiskt aldrig sätt mycket av dom?, men va vet jag dom kasnke lirar på ställen man inte rör sig ofta på inte vet jag,,
Citera
2009-11-21, 22:06
Medlem
wappas avatar
Fan vad jag känner att jag vill tillbaka till Uppsala och köra igen!
Bombade lite i Uppsala centrum i Mars när jag var till Sverige, men blev då tagen av polisen tillsammans med Körd enda kvällen vi var ut. Super kom undan, hehe.
Citera
2009-11-22, 12:19
Medlem
NoRezons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wappa
Fan vad jag känner att jag vill tillbaka till Uppsala och köra igen!
Bombade lite i Uppsala centrum i Mars när jag var till Sverige, men blev då tagen av polisen tillsammans med Körd enda kvällen vi var ut. Super kom undan, hehe.

hehe hur lyckas man bli tagen av polisen dom är ju helt borta när de gäller graff, dom sätter på siriener en halvtimme innan de kommer fram hahaha, fast det kanske finns smartare snutar med vad vet jag
Citera
2009-11-22, 14:00
Medlem
NoRezons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoRezon
hehe hur lyckas man bli tagen av polisen dom är ju helt borta när de gäller graff, dom sätter på siriener en halvtimme innan de kommer fram hahaha, fast det kanske finns smartare snutar med vad vet jag

nån som vet hur bra bevakad bussparkeringen är? har nämligen aldrig sett graff på nån buss i uppsala, eller ioförsig så brukar de ha reklam på bussarna men ändå..
Citera
2009-11-22, 14:03
Medlem
NoRezons avatar
och vet nån vem som gjort smaken av asfalt piecen framför bolandgymnasiet?
Citera
2009-11-22, 14:04
Medlem
NoRezons avatar
Citat:
och vet nån vem som gjort smaken av asfalt piecen framför bolandgymnasiet?

Edit; haha trippelinlägg.. sorry min dator flippa ur..
Citera
2009-11-22, 14:47
Medlem
knasis.ones avatar
Mycket snack i den här tråden nu, skojigt.

Men iallafall någon undrade vad BTB stod för och det är "born to bärs". Sen att SRC är hiphop, 4 element osv osv, det har vi hört nu 100ggr. Inget illa menat skit soft att dom är ett hiphop crew men tagga ner lite på det börjar bli lite tjatigt...

Sen att Noreazon påstår att det det är svårt att bli tagen av blåhattarna känns ju lite som han/du är ute och cyklar. Visst, det kanske finns rötägg som slår på sirener. Men som du kanske vet så är Uppsala polisen jäääävligt kåta på att ta fast målare. Det är sådant dom prioterar. Har sett att poliser går runt och fotar olika tags för att binda ihop folk ett antal gånger nu. Och läser du UNT så står det nästan var och varanan vecka att någon har torskat. Så att dom inte har någon koll på graff, är felfelfelfel.

Angående stilar så skulle jag vilja hypa Dekis han kör inte så mycket på hotspots längre som förut. Men han lägger fortfarande sjukt bra saker och har riktigt grym stil. Ögongodis från honom finns här--> http://dekism.blogspot.com/

Sen att vissa säger att Super inte har så mycket variation och nästa stund säger, man måste ha en stil, går inte ihop för mig. Super har sin stil villket leder till att vissa påstår inte har så mycket variation. Men kollar du ordentligt ser du att han har variation på sin stil.
Det får räcka för mig denna gång.
Fridens!
Citera
2009-11-22, 18:48
Medlem
madafukkass avatar
haha har sagt de där om hiphop och src 2 gånger typ, men har säkert gjort reklam för dom innan med men de e för jag diggar deras grej, men som du säger har sagt de ett par gånger så de får räcka,

de ja sa om super är att jag tycker han e kung angående sitt levererande på många pjäser, sen att jag tycker att hans stil e ganska enformig mycket som liknar de andra, har inte sagt nått annat om det,
därimot om körd som jag sa tycker är kung i stil nu förtiden då han har en helt egen stil,
ja dekis är riktigt tung när han vill men som du säger själv han kör inte så många hotspots eller synliga spots eller vad du nu vil kalla det, synd, men ser inte han som aktiv målare i uppsala när han ej synns även om han lägger något då och då för det är som du själv säger när han lägger oftast på fame eller väggar mitt i ingenstans där det inte synns, men de e synd,

a de va allt, ville bara förklara mig till ovansående inlägg
Citera
2009-11-22, 18:51
Medlem
madafukkass avatar
måste bara säga lite mer om dekis, de han gör längst linje väggar brukar vara riktigt nice så stort propp för de mycket nice
Citera
2009-11-23, 15:03
Medlem
wappas avatar
Citat:
Det stod en snutjävel med hund runt hörnet av cykelparkeringen vid Royal-biografen (vi kom bombandes från fyrisån). Sedan gled det upp några civilpoliser. Väldigt irriterande...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in