2009-11-24, 10:02
Medlem
NoDreads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoRezon
nån som vet hur bra bevakad bussparkeringen är? har nämligen aldrig sett graff på nån buss i uppsala, eller ioförsig så brukar de ha reklam på bussarna men ändå..

Har för mig att jag såg en VLC på baksidan av en buss för ett antal år sedan. Sen ser man ju tags på sidorna och bak på bussen hyfsat ofta i dagsläget.

Är du intreserad av att måla på en själv, så tipsar jag om att åka ut till någon ändhållplats nattetid, bussarna kan stå still i 10-15 minuter medan chafförn är på skithuset

http://upptown.eu.org/freights/index.htm <-----hittade några där NINE, RICK bl.a
Senast redigerad av NoDread 2009-11-24 kl. 10:12.
Citera
2009-11-24, 12:10
Medlem
madafukkass avatar
jo bussar har målats en del under åren, vet att dane körde på en buss innan han kickades av dåvarande crew, varför vet jag ej. sen har jag för mig at deal och chem ochså kört buss. sen antar jag att de körts en hel del som inte jag känner till, baksidor brukades bombas sönder med can typ 05 eller nått, brukade åka runt så ett tag innan de buffades.
Citera
2009-11-24, 13:51
Medlem
Sglasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoDread
Har för mig att jag såg en VLC på baksidan av en buss för ett antal år sedan. Sen ser man ju tags på sidorna och bak på bussen hyfsat ofta i dagsläget.

Är du intreserad av att måla på en själv, så tipsar jag om att åka ut till någon ändhållplats nattetid, bussarna kan stå still i 10-15 minuter medan chafförn är på skithuset

http://upptown.eu.org/freights/index.htm <-----hittade några där NINE, RICK bl.a

Ett tips är att stå och vänta i bushen vid 2ans ändhåll plats (ungefär vid sernanders väg). Där kan man bomba/köra något snabbt medans bussen står still.
Citera
2009-11-25, 11:53
Medlem
knasis.ones avatar
Tycker den här bilden kom upp rätt lägligt på Zone:s fotolog. Efter snack om Zone är kung eller inte och angående alla bussar osv, bilden talar för sig själv.. http://www.fotolog.com/zoneahh/14424168
Citera
2009-11-25, 13:05
Medlem
madafukkass avatar
haha ja där ser man, men vill inte påstå att detta gör han till kung av någonting i graffiti värden, vist finns det lite yngre målare som säkert tycker detta, men en kung har han aldrig varit i något som har med graffiti att göra enligt mig, han är mer en självdutnämd kung inte vad andra tycker utan mer hans egna tankar om sig själv, på min lista finns det iallafall andra målare som ligger över honon
men bra jobbat med bussarna
Citera
2009-11-25, 17:56
Medlem
wzbzs avatar
Grabbar vafan, ut och måla! Låt inte tunnlarna stå gråa och tråkiga. Jag åker igenom dem där tunnlarna vid korsningen Dag Hammarskjölds/Valsätravägen varje dag. För nån månad sen var det ju grymt snyggt där. Kommunen verkar satsa stenhårt på att tvätta bort (såg att en tag endast fick vara kvar ett dygn). Låt dem inte vinna..

Om inget annat får jag ta saken i egna händer.
Citera
2009-11-25, 22:30
Medlem
Sglasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wzbz
Grabbar vafan, ut och måla! Låt inte tunnlarna stå gråa och tråkiga. Jag åker igenom dem där tunnlarna vid korsningen Dag Hammarskjölds/Valsätravägen varje dag. För nån månad sen var det ju grymt snyggt där. Kommunen verkar satsa stenhårt på att tvätta bort (såg att en tag endast fick vara kvar ett dygn). Låt dem inte vinna..

Om inget annat får jag ta saken i egna händer.

Är det tunnlarna med mosaik i, där det satt lite körd saker förut?
Eller menar du tunnlarna runt ulleråker? (De som var lagliga förut)
Citera
2009-11-25, 23:06
Medlem
wzbzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sglass
Är det tunnlarna med mosaik i, där det satt lite körd saker förut?
Eller menar du tunnlarna runt ulleråker? (De som var lagliga förut)
Nära Ulleråker ja. Inte mosaik (var finns de?).

Btw, har de "tagit hand om" tunneln vid Gottsunda Centrum också (under busshållsplatserna)? Har inte varit där på ett litet tag så jag vet inte. Vore synd. Tycker den där gräsrökande killen bla var riktigt frän!

Tunneln under Valsätravägen ganska nära Valsätraskolan hade också en del fina målningar. Men borta nu föralltid..

En sista favorit, en riktig klassiker som stått så länge jag kan minnas.. bomben på den trasiga väggen precis vid Bäverns gränd. Den står tack o lov kvar ännu. Även om folk har taggat över den lite så är den cool!

Har själv aldrig målat något, men uppskattar ändå era konstverk. Ville bara säga det.
Citera
2009-11-26, 09:23
Medlem
Sglasss avatar
Citat:
Nära Ulleråker ja. Inte mosaik (var finns de?).

Btw, har de "tagit hand om" tunneln vid Gottsunda Centrum också (under busshållsplatserna)? Har inte varit där på ett litet tag så jag vet inte. Vore synd. Tycker den där gräsrökande killen bla var riktigt frän!

Tunneln under Valsätravägen ganska nära Valsätraskolan hade också en del fina målningar. Men borta nu föralltid..

En sista favorit, en riktig klassiker som stått så länge jag kan minnas.. bomben på den trasiga väggen precis vid Bäverns gränd. Den står tack o lov kvar ännu. Även om folk har taggat över den lite så är den cool!

Har själv aldrig målat något, men uppskattar ändå era konstverk. Ville bara säga det.
Okej ja i de tunnlarna är det väääldigt tomt just nu. Men det finns en tunnel nästan vid shell macken/stallet/kunskapsskolan som går under dag hammarsköld. Den är nybuffad nu men det satt väldigt mycket bra i den förut.

Den vid gsunda centrum är också buffad, det fanns på unt tv för någon vecka sen
Citera
2009-11-26, 13:18
Medlem
Ropeburns avatar
Citat:

Men börja själv då, det är aldrig försent. Jag började själv ganska nyligen, tar ju ett tag innan man blir bra men så är det ju med allt i livet
Citera
2009-11-26, 22:47
Medlem
madafukkass avatar
ja gottsunda centrum tunneln e buffad, även jag diggade flum gubben där, diggade hela den väggen då det va en hedring för 2st som har gott bort, en stor romano flagga, gravsten med namn på dom bortgångna och en pice
allt gjort av mad src om jag inte har helt fel, nån som har bild på denna? den e även med i vår betong vidion, eller en del av den man såg inte hela, även mad finns med i denna vidion på ett flertal ställen.
för övrigt en mycket bra låt,
e inte en av tunnlarna runt ulleåker korsningen i kakel? eller har jag fel.
jag säger som dom andra, alla som målar ut och bekämpa buffen, go for it!
Citera
2009-11-27, 12:10
Medlem
NoRezons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av madafukkas
ja gottsunda centrum tunneln e buffad, även jag diggade flum gubben där, diggade hela den väggen då det va en hedring för 2st som har gott bort, en stor romano flagga, gravsten med namn på dom bortgångna och en pice
allt gjort av mad src om jag inte har helt fel, nån som har bild på denna? den e även med i vår betong vidion, eller en del av den man såg inte hela, även mad finns med i denna vidion på ett flertal ställen.
för övrigt en mycket bra låt,
e inte en av tunnlarna runt ulleåker korsningen i kakel? eller har jag fel.
jag säger som dom andra, alla som målar ut och bekämpa buffen, go for it!

om du menar tunnlarna i rosendal så är det inte kakel på någon av dom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in