2009-09-02, 14:04
Medlem
madafukkass avatar
haha

hahaha gangstermedlemmar? haha mig vetligt är inga av dessa målare "gangsters" och nej jag är inte en av dom men bra vän med några av dom,, haha sketna tags och gångtunnlar haha a du de visar j om va du vet, självklart finns de både bättre och sämre målare i denna staden, men tror inte alla bryr sig om att va verken bäst eller mest utan bara att vara, men alla har ju rätt till sina åsikter.

men var har du fått för dig att detta e gangsters? vad jag vet så e de inte kriminella förutom målandet då och kanske nån braja men annars vet jag ej nått kriminellt,
eller jo en av dom "HAR" varit men har laggt ner den delen av livet för han har idag familj, och att jag vet detta är för jag känner som sagt några av dessa personer, men han e den enda. dom andra har nog aldrig varit eller är några gangsters så vad har du fått detta från?

men jaja folk här inne på fjortisback forum kan ju folk både leka och snacka för ingen är den dom är här utan anonyma, och helt fria att tro och tänka som dom vill och de e min åsikt sen kan du ha vilken åsikt du vill om dessa personer tror inte dom bryr sig så hårt om jag ska va ärlig,
Citera
2009-09-02, 22:18
Medlem
Asså..nej..vad jiddrar ni om? Jag och kung bombar nästan alltid tillsammans alltså bombar vi lika mycket..och src har målare som kan måla..mad kan lägga feta grejer om han står i fame och pillar..chem är grym han oxå, hans fame pieces äger...Sluta hänga på flashback och fotolog och ta er ut och se hur scenen faktiskt ser ut så kanske ni skulle se lite nya 53 pieces..Peace 53crew.

Är skrivaren över Herr Z?..känns som de...
Senast redigerad av Sewo53 2009-09-02 kl. 22:22.
Citera
2009-09-02, 22:29
Medlem
Ojsan
Senast redigerad av Sewo53 2009-09-02 kl. 23:23.
Citera
2009-09-03, 00:17
Medlem
madafukkass avatar
ja de nice har sätt mycket av er på sista tiden ochså,
jag har inget imot någon målare i denna staden då jag ej målar själv, men känner många av målarna i stan och därför ganska insatt,
mig vetligt kör mad inte så mycket fame vad jag vet så går han ut oftast full som fan och pårökt och bara kletar och skiter i hur de blir även så med deras musik, men fuck de vill inte fastna på att prata om src clicken för de e inte därför jag skriver, (ville bara klargöra lite av de jag läst i tråden) jag diggar dom de e min åsikt nog om de,
nej mr sewo vet tyvär inte vilken Z du menar,
jag e här för att komentera mina åsikter om graffitin i staden inget annat och vill inte fastna vid ett crew, att jag pratade om src var att jag läste lite olika saker i tråden om src inget annat, men nog om dom nu fortsätter vi om alla målare i staden,
har sätt mkt nytt av wem ochså nice där jobba på!
och 53 börjar synas mer och mer, av 1o2 folket ser jag mest tags men även målningar här och där men då mer på deras egna tags och gammla crews än 1o2,
även sätt nya tags av sago? tillsamans med herb från bac, någon som känner till något mer om denna sago?
även sätt mycket nytt från nystartade btb om ni ser detta bra där kör hårt, kul att se,
hfc grabbar eller?
kör hårt alla som kör bara kul att se att de körs.
Senast redigerad av madafukkas 2009-09-03 kl. 00:19.
Citera
2009-09-03, 08:19
Medlem
Mad kör fame ibland då han inte alltid har möjlighet att gå ut nattetid och måla...

Vad vill du veta om sago menar du? de är saga som va med och målade lagliga tunneln vid polishuset(som nu är buffad)...

btb består av en jävla massa grabbar...inte bara från hfc..fast de va inte dom som började skriva de, de vare nåra från årsta som gjorde..inga målare eller nått dom bara skrev de på ställen där dom satt och drack öl eller rökte.
Citera
2009-09-03, 09:02
Medlem
madafukkass avatar
ok, där ser man, viste inte att dom grabbarna som gjorde den lagliga tunneln fortfarande körde, soft. tack för info.
vilka är dom mest aktiva målarna i uppsala idag?
hörde även att de ska finnas en laglig vägg i uppsala, stämmer detta?
och var hittar man den då?

sen om vi snackar stil på graffiti så anser jag att bac e några grabbar som gör sköna pices med stil oldschool känsla på mycket och klass på målningarna, ahh visst dom målar men tycker dom e ganska stil lösa tråkiga nästan alltid samma skiss målningar så inget plus för de, en som kör körd tycker jag kör riktigt bra grejer helt egen stil så plus till han(tror han är hfc,btb?)
synd att cobe inte kör så mycket för han kan lägga feta han med,
chem tycker jag kör en skön varierande stil med mycket old school känsla i med en new school tuch,
sätt en super dyka upp lite överallt, nice att han kör mkt me även där en ganska tråkig stil men mängden på målningar gör att han får ett plus,
för övrigt tycker jag de finns många målare i uppsala som kör ganska tråkiga talanglösa målningar och dom enda som jag vet som gjort de, och även alla verkar ha influenser från så är det nfc grabbarna i sthlm, fy fan vilka grabbar, ingen class men så sjukt mycket och bra på nått sätt,
a de va de jag hade och säga i dag om uppsalas graffiti.
Citera
2009-09-03, 09:10
Medlem
zone, bhud, super, körd och brs grabbarna typ??...
de finns än vägg som 13 sätter upp engång i veckan, sista gången är nu på lördag...

Kördan reppar hfc, btb och fom...
och du menar att de inte finns så många som bara kötttaaaar??..
Senast redigerad av Sewo53 2009-09-03 kl. 09:13.
Citera
2009-09-03, 22:52
Medlem
madafukkass avatar
sjkulle brs grabbarna va aktiva tycker inte man ser mycket av dom,, och bhud de va ett tag sen sätt lite trowups och tags av zone men inte direkt några målningar kanske beror på var man tittar inte vet jag, men tycker inte zone ahh och bhud mm har direkt någon nice stil på sina letters bara klet, må va så att dom synns mycket men inte med så snygga grejer tycker jag, och vist finns det dom som bara köttar och som sagt de e kul att de körs, men jobba på mer roliga letter inte bara tråkiga förtjockade bokstäver de e inget snyggt(enlligt mig)
tycker att gammla skola borde lära mycket av dagens målare klass på grejerna, titta hur cirkle puppet disey och dom körde för.. kolla deras letters säger bara oj oj vilket klass,, säger inte nu att folk ska kopiera av deras grejer men försök att inte bara köra tjocka bokstäver utan utväkla en stil av bokstäver så de blir roligare att titta på, vad hände med wildstylen? ska alla dagens målare bara vara copycats av nfc elitens era?

och fick aldrig ett svar på var man hittar denna vägg, bara att den finns men de hade jag redan förstått att den gör, men var de va frågan?
Citera
2009-09-04, 10:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av madafukkas
sjkulle brs grabbarna va aktiva tycker inte man ser mycket av dom,, och bhud de va ett tag sen sätt lite trowups och tags av zone men inte direkt några målningar kanske beror på var man tittar inte vet jag, men tycker inte zone ahh och bhud mm har direkt någon nice stil på sina letters bara klet, må va så att dom synns mycket men inte med så snygga grejer tycker jag, och vist finns det dom som bara köttar och som sagt de e kul att de körs, men jobba på mer roliga letter inte bara tråkiga förtjockade bokstäver de e inget snyggt(enlligt mig)
tycker att gammla skola borde lära mycket av dagens målare klass på grejerna, titta hur cirkle puppet disey och dom körde för.. kolla deras letters säger bara oj oj vilket klass,, säger inte nu att folk ska kopiera av deras grejer men försök att inte bara köra tjocka bokstäver utan utväkla en stil av bokstäver så de blir roligare att titta på, vad hände med wildstylen? ska alla dagens målare bara vara copycats av nfc elitens era?

och fick aldrig ett svar på var man hittar denna vägg, bara att den finns men de hade jag redan förstått att den gör, men var de va frågan?

Brs är väldigt aktiva, mkt tåg och sånt...sen kör dom egentligen mest lugna spots vilket är tråkigt men målar gör dom...och zone och bhud kör mkt pieces oxå även om dom blir buffade typ 2 dar senare...

Väggen ligger vid kvarngärdetskolan, grusplanen där...dom sätter upp den vid 2
Citera
2009-09-05, 18:23
Medlem
madafukkass avatar
ok tack för infon.. kunde inte komma dit tyvär hade fullt upp, men hoppas dom sätter upp den nästa år igen så får ja komma dit då. hört snack om en vägg i knivsta som ska va laglig? kärlek till dom som kör...
Citera
2009-09-06, 10:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av madafukkas
ok tack för infon.. kunde inte komma dit tyvär hade fullt upp, men hoppas dom sätter upp den nästa år igen så får ja komma dit då. hört snack om en vägg i knivsta som ska va laglig? kärlek till dom som kör...

knivsta väggen har folk snackat om väldigt länge..dom skulle byggga en 2.5meter hög och typ 70meter lång laglig vägg...men de står rätt stilla där, knivsta kommun är lite som uppsalas kommun när de gäller att bygga saker som invånarna vill ha...
Citera
2009-09-06, 11:30
Medlem
madafukkass avatar
hehe ja de känner man igen ju.. 70 meter? riktigt tungt om de blir nått..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in