2007-05-17, 22:37
Avslutad
Tycker det är äckligt med rökare, skulle aldrig kunna bli tillsammans med en person som röker eftersom jag varken finner det attraktivt och att jag stör mig som fan på att det stinker rök om dem efter de har rökt samt hur de smakar i munnen efteråt.
Citera
2007-05-17, 22:41
Medlem
thebandit777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av randomhero
Men man blev ju beroende av skiten en gång i tiden. Ju längre man röker desto värre blir det. Har velat sluta men aldrig riktigt tagit mig för.

Typiskt rökare. Svaga patetiska människor som klagar men är för lata och saknar självdisciplinen som krävs för att ta tag i saken och verkligen sluta.

Citat:
Ursprungligen postat av randomhero
Under vissa situationer är det underbart att röka, folk som inte röker förstår inte detta, det bara är så.

Jovisst, vi förstår. Bengan och Acke och resten av A-lagarna utanför systemet tycker att det är underbart att ta en sup - för dom är liksom du beroende av en drog.
Citera
2007-05-17, 22:43
Medlem
thebandit777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kolagubben
ja tycker man får göra som man själv vill, de finns folk som knarkar, super osv, beroende av socker m.m.
Tack o hej

Pundare och alkoholister springer inte omkring och pressar ned droger och sprit i våra halsar - som ni gör.
Citera
2007-05-17, 22:50
Medlem
Rymdresenärs avatar
Befängt att tala om rökare som mindre intelligenta individer. Idag så vet ju alla hur skadligt det är med tobak och de flesta andra droger, men väljer att använda sådana iaf. Dekadent som nån tidigare sa kan jag hålla med om att det är, men ointelligent, nej.

Patetisk?
Beror väl på hur man definierar ett värdigt liv?
Just nu nyttjar jag tobak och diverse andra droger och gör det av eget val, moralpredikan från trista människor som tar sig sin fredagsfylla och tycker dom är så jävla ordentliga passar jag på.
Citera
2007-05-17, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dawn
Så vad sägs om att lyncha alla överviktiga personer? De stör ju andra med sitt flåsande och svettande. Hur skulle det kännas?

Jag har aldrig stört mig på en överviktig person på stan.
Däremot så kan jag få hela min morgon förstörd av att passera en rökare på väg till tunnelbanan!
Det är tur att man inte är våldsamt lagd för då hade jag fan suttit inne för grov misshandel av rökare!

Jag har all respekt för att folk inte kan hantera sina beroenden och kommer på fina ursäkter som "jag vill röka, jag tycker det är gott"
men jag anser att man ska förbjuda skiten i offentligheten. Folk kan få sitta och gasa ihjäl sig själva i sina hem!
Citera
2007-05-17, 23:06
Medlem
Distruktions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mansig
Gissa med vems skatter, de enorma vårdkostnaderna för rökare, betalas med?

Jo, det är såklart ganska så irriterande på sikt. Fast samma sak gäller för folk som dricker alkohol, vilket nästan alla gör i någon viss mängd. Man kan trösta sig med att fler och fler personer i Sverige fimpar nuförtiden.
Citera
2007-05-17, 23:27
Medlem
Whatevahs avatar
Jag har inga större problem med rökare. Alla av mina kompisar på höstadie - gymnasium och nu röker dom flesta som jag umgås med mer eller mindre regelbundet, det enda negativa är väl att man kan använda kläder 1 dag innan dom är helt inrökta när man träffar dom och att det är lite små trist när alla ska röka samtidigt på fester osv.
Skulle nog inte tänka mej att ha en flickvän som rökte då det känns ungefär som att slicka ett askfat när man hånglar och jag tycker väl att rökare är svagare mentalt med.
Citera
2007-05-17, 23:28
Medlem
Glamourbögens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thebandit777
Du är typexemplet på sånt folk som jag vill slå i en fet sil med horse, för att sedan rycka på axlarna och be dig sluta "klaga" och "tjura".

Klart som fan man viftar bort röken när det luktar gammalt dött lik (nej du känner inte den vidriga doften själv, lika lite som Torsten 87 inte känner att det luktar avföring ur hans byxor på vårdhemmet).

Die bitch die!

Är du lika aggresiv emot köttätare? Vegetarianer upplever oftast köttätare på samma sätt som ickrerökare upplever rökare
Och stekt muskel från ett dött lik är ju en delikatess

Det verkar som om du har lite problem med dina aggressioner
Citera
2007-05-18, 01:10
Medlem
Ser rökare som misslyckade människor.
Citera
2007-05-18, 01:28
Medlem
Citat:
Det är nu rökfritt på krogen och det tog bort hela känslan. Att sitta inne på en pub/bar och avnjuta en kall öl med en cigarett får vi nu inte göra längre.

Ja, men vi ickerökare tycker ju givetvis tvärtom!

Citat:
Snart blir vi inte anställda någonstans om vi säger att vi röker.

Är det så konstigt? Det finns siffror/statestik som säger att rökare kostar mer för ett företag och är hemma från jobbet oftare...
Citera
2007-05-18, 01:56
Medlem
DiscoJoppes avatar
Instinktivt betraktar jag rökare som svaga människor. Fanns en idrottsledare inom föreningen jag var aktiv som yngre som jag hade stor respekt för. Efter att ha känt denna man i cirka tio år fick jag reda på att han var rökare (såg honom nämligen med en cigarett) och då föll respekten till noll. Det är sant, den bara försvann. "Är han så svag?" tänker jag. Sjukt, men så var det.
Citera
2007-05-18, 02:07
Medlem
MaeWests avatar
Folk får gärna röka,bara de inte gör det i min närhet.

Sen om rökare även kunde betala sin egen vandring till sin planerade död,så hade det varit ännu bättre!

Men det är klart,om man som person uppskattar att rossla,vara hänvisad till syrgas innan lungorna till sist ger upp,hosta blod och inte orka gå mer än tvåhundrameter innan kroppen inte fixar mer,så ta gärna ett bloss eller två!

Sug in den svarta röken,känn blåsyran(som är en av de hundratalet cancerframkallande ämnena i röken)sakta ringla ner i lungorna för att sakta men säkert tugga i sig bit efter bit av de livsnödvändiga alveolerna som ser till att du inte dör i syrebrist!
Ta ett bloss till,sug ner den livsdödande röken riiiktigt långt ner i lungorna,njut av att du fortfarande kan andas,för snart är det dags för syrgasen!

Som sagt,jag bryr mig inte om att ni röker,men gör det inte i min närhet!
Och var snäll och hosta inte ihjäl dig i min närhet,för döende människor är inte coola,gråa och hålögda,öppen mun som svartnar....

Äh,ta ett bloss till,dö ska vi alla!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in