Citat:
Ursprungligen postat av Chalice
Och hur skall jag veta att du lider av astma när du skriver att du "inte tål rök"? Hur var det där med intelligensen nu igen? Och ja, lider man av så pass svår astma att man får andnöd och "kvävs" om någon röker på offentlig plats så finns det tyvärr inte så mycket man kan göra än att hålla sig undan. Att du pga av dina särskilda behov skall kunna kräva att ingen någonsin röker utomhus kan du glömma.
Jag kvävs inte av rök då astman blivit bättre ju äldre jag blivit, däremot är det påfrestande, otrevligt och väldigt jobbigt att inte kunna andas klokt bara för att det står en ***** och bolmar. Jag är inte den enda i världen som har problem med rök, det finns många många fler. Men detta tar inte rökare hänsyn till.
Jag hade definitivt sett ett rökfritt samhälle men som det ser ut nu ska väl jag och alla andra låsa in oss för att slippa röken som förpestar lungorna. Dessutom handlar det inte bara om att jag inte tål det utan att jag tycker att det är otrevligt när någon står och röker bredvid och det blir ett stort moln runt mig. Jag vill inte förstöra mina lungor, jag vill inte ens få ner äcklig rök i min kropp!
Något som är ännu vidrigare är när det kommer in ett jävla äckel som precis rökt och sätter sig bredvid på bussen/tåget. Det bara osar unken rök om kläderna och man får hålla andan hela resan eller flytta sig. Det är bara så jäkla otrevligt med rökare i närheten. Jag tycker att rök är äckligt, jag tycker att rökare är äckliga och jag står för det också! Både på nätet och i verkligheten.