2007-05-21, 19:21
Medlem
thebandit777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chalice
Kan det möjligen vara så att rökaren vet att det luktar men skiter i det? Precis som bilisten skiter i avgaserna han spyr ut?

Nej. Jag känner cigarettrök på över 20 meters avstånd, helt omöjligt för rökarnas små hjärnor att inse.

Citat:
Passar det inte så flytta på dig, är inte svårare än så. Det gäller alla andra människor och även intoleranta ickerökare. Ser/hör man något man inte gillar på offentlig plats så avvik. Alternativt kan man ju alltid gå hem och spy sin galla anonymt på internet.

Nej, jag föredrar att föra ett jävla liv och hota med våld. Det passar mig bättre. Sedan kan jag ändå sitta och spy galla över rökare på nätet - också.

Citat:
Ursprungligen postat av Sylwester
Det är ett pris jag är villig att betala. Speciellt när det är degenererade sluskar som du som får lapa mina avgaser.

Typiskt rökare, bryr sig bara om sig själva och sin värdelösa light-drog.
Citera
2007-05-21, 20:11
Medlem
Enitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sylwester
Men plz. Är ditt vokabulär så pass begränsat att du måste sno mina med omsorg valda epitet. Och nä, jag kan inte tänka mig att jag och mina följeslagare haft sådär jättestor inverkan vad gäller rökförbudet. Jag snittar trots allt bara en cigg eller två om dagen och kan knappast ha retat upp särskilt många. Åh se där förresten! Man kan tydligen bruka tobak med måtta också.
Du resonerar precis som folk som folk som inte röstar, dvs min röst gör ändå ingenting fast i ditt fall handlade det om att min cigarettrök gör ingenting.

Alla cigaretter gör någonting men det kanske du inte förstår och nu sitter du där och får inte röka på krogen och har man tur så förbjuder dom rökning på alla offentliga platser så får du snällt sitta hemma och röka.

Anledningen till att jag skrev så som jag gjorde angående degenererad slusk så beror det på att du uppenbarligen tyckte att det var bra att kalla någon annan det och då kan du få heta det också.
Citera
2007-05-21, 20:19
Medlem
Cruella de Vils avatar
Citat:
Och hur skall jag veta att du lider av astma när du skriver att du "inte tål rök"? Hur var det där med intelligensen nu igen? Och ja, lider man av så pass svår astma att man får andnöd och "kvävs" om någon röker på offentlig plats så finns det tyvärr inte så mycket man kan göra än att hålla sig undan. Att du pga av dina särskilda behov skall kunna kräva att ingen någonsin röker utomhus kan du glömma.

Jag kvävs inte av rök då astman blivit bättre ju äldre jag blivit, däremot är det påfrestande, otrevligt och väldigt jobbigt att inte kunna andas klokt bara för att det står en ***** och bolmar. Jag är inte den enda i världen som har problem med rök, det finns många många fler. Men detta tar inte rökare hänsyn till.

Jag hade definitivt sett ett rökfritt samhälle men som det ser ut nu ska väl jag och alla andra låsa in oss för att slippa röken som förpestar lungorna. Dessutom handlar det inte bara om att jag inte tål det utan att jag tycker att det är otrevligt när någon står och röker bredvid och det blir ett stort moln runt mig. Jag vill inte förstöra mina lungor, jag vill inte ens få ner äcklig rök i min kropp!

Något som är ännu vidrigare är när det kommer in ett jävla äckel som precis rökt och sätter sig bredvid på bussen/tåget. Det bara osar unken rök om kläderna och man får hålla andan hela resan eller flytta sig. Det är bara så jäkla otrevligt med rökare i närheten. Jag tycker att rök är äckligt, jag tycker att rökare är äckliga och jag står för det också! Både på nätet och i verkligheten.
Citera
2007-05-21, 20:21
Medlem
Det är en vana. Man har inbillat sig att det softaste man kan göra är att ta en cigg efter en god måltid, och därmed är det också det!

De så på allvar hävdar att rökare är korkade har förmodligen/garanterat någon form av mindervärdeskomplex.
Citera
2007-05-21, 23:31
Medlem
Morgonbanes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jack n' coke
De så på allvar hävdar att rökare är korkade har förmodligen/garanterat någon form av mindervärdeskomplex.

Hur mycket dokumentering krävs det för att få ALLA att förstå att rökning är både skadligt och äckligt, istället för att försvara det? eller är det för svårt att svälja sin stolthet och erkänna att man slösat bort hälsa och pengar ?

Varför röker man egentligen? för att det är härligt? prova bajenbraj istället (marijuana) det är nog härligare ska du se!

För att det är coolt? vänta tills du är 40 och har tänder gula som kineser och diverse lungproblem. Sånt har alla coola actionhjältar. Dessutom är det inte coolt.

Jag anser rökare vara dumma för att det finns inte en enda ärlig motivering som kan rättfärdiga rökandet. Det enda skulle vara att det är en härlig känsla, fast varför röker man något sådant när det finns bajenbraj? (som jag nämnde tidigare.) Men det finns gott om argument för att inte röka däremot
Citera
2007-05-21, 23:41
Medlem
Nemesis1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Morgonbane
Hur mycket dokumentering krävs det för att få ALLA att förstå att rökning är både skadligt och äckligt, istället för att försvara det? eller är det för svårt att svälja sin stolthet och erkänna att man slösat bort hälsa och pengar ?

Varför röker man egentligen? för att det är härligt? prova bajenbraj istället (marijuana) det är nog härligare ska du se!

För att det är coolt? vänta tills du är 40 och har tänder gula som kineser och diverse lungproblem. Sånt har alla coola actionhjältar. Dessutom är det inte coolt.

Jag anser rökare vara dumma för att det finns inte en enda ärlig motivering som kan rättfärdiga rökandet. Det enda skulle vara att det är en härlig känsla, fast varför röker man något sådant när det finns bajenbraj? (som jag nämnde tidigare.) Men det finns gott om argument för att inte röka däremot
Finns faktiskt flera fördelar med tobak framför marijuana också... Av marijuana blir ju många (däribland jag) tysta och inåtvända, tobaksrökning är en social grej... Sen blir man ju flummig i huvudet av cannabis, vilket förstås är bra om man vill bli det, men om man t.ex. sysslar något med något viktigt och bara vill ta en paus på fem minuter passar en cigarett definitivt bättre...

Sen tycker jag faktiskt inte tobak kostar så mycket heller, och man kan ju alltid rulla sina egna cigaretter så kommer man undan med halva priset... Och om det är äckligt eller inte är ju en smaksak, jag tycker det är ganska mysigt faktiskt... Och visst, det är inte hälsosamt, men å andra sidan har man även en långsam och plågsam död att vänta sig då man dör av ålder också...
Citera
2007-05-21, 23:59
Medlem
Morgonbanes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nemesis1
Finns faktiskt flera fördelar med tobak framför marijuana också... Av marijuana blir ju många (däribland jag) tysta och inåtvända, tobaksrökning är en social grej... Sen blir man ju flummig i huvudet av cannabis, vilket förstås är bra om man vill bli det, men om man t.ex. sysslar något med något viktigt och bara vill ta en paus på fem minuter passar en cigarett definitivt bättre...

Öl sägs också användas för det sociala bruket, men måste man verkligen dricka eller röka för att kunna umgås? Vi går ut en stund. För att det inte ska se omotiverat ut så röker jag denna cigg Nej, både rökning och drickande för det sociala är svagt i mina ögon.

Citat:
Sen tycker jag faktiskt inte tobak kostar så mycket heller, och man kan ju alltid rulla sina egna cigaretter så kommer man undan med halva priset...

Det är väl olika från person till person hur mycket man kan spendera också.

Citat:
Och om det är äckligt eller inte är ju en smaksak, jag tycker det är ganska mysigt faktiskt... Och visst, det är inte hälsosamt, men å andra sidan har man även en långsam och plågsam död att vänta sig då man dör av ålder också...

Om röken är äcklig eller inte håller jag med om att det är subjektivt, men munhygienens förfall kan nog alla hålla med om att det är äckligt. Hur man dör är väl hur man väljer att dö, förutsatt att ingen annan lägger sig i. Själv planerar jag att dö av drunkning (svenska?) vid ca 65-70. Det sägs vara bland det bästa.
Citera
2007-05-22, 00:13
Medlem
timpakays avatar
Jag har aldrig förstått varför någon gör någonting som dom tycker är gott eller skönt. Varför äter folk kött? Det som är så onyttigt och har massa fett i sig. Varför dricker folk alkohol? Kostar bara massa pengar och man får högt blodtryck. Varför spelar folk hockey? Drar en massa tid också kan man bli skadad också! Varför kardiovaskulärtränar inte folk dagligen så dom mår bättre och kan leva nåt år extra?

Dags för er inskränkta flashbackare som lever i en liten grotta i skogen att inse att det finns folk som gör saker som skadar dem för att de gillar det helt enkelt, det är värt pengarna. Folk som väljer att inte vara så hälsosam som möjligt i alla lägen, för att njuta av livet. Varför ska ni dessutom bry er något ofantligt ifall någon väljer att det är värt att inte leva mellan 70 och 75 utan istället röka och njuta under hela sitt liv?

Ni beter er faktiskt som små barn som har massa aggression inom er för att ni blir valda sist på idrottslektionen i skolan varje dag.
Citera
2007-05-22, 00:37
Medlem
Nemesis1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Morgonbane
Öl sägs också användas för det sociala bruket, men måste man verkligen dricka eller röka för att kunna umgås? Vi går ut en stund. För att det inte ska se omotiverat ut så röker jag denna cigg Nej, både rökning och drickande för det sociala är svagt i mina ögon.
Det kanske är dina ögon som är svaga?? Föreställ dig en tyngluftare... Han är starkast utan dopning, men om han dopar sig blir han starkare än starkast! Det kan vara likadant då man röker eller dricker socialt, man är redan väldigt socialt begåvad, men man blir ännu mer socialt begåvad av att röka/dricka!
Citat:
Om röken är äcklig eller inte håller jag med om att det är subjektivt, men munhygienens förfall kan nog alla hålla med om att det är äckligt.
Det fina i kråksången är att man bara känner rökarandedräkten om man själv är icke-rökare... Och varför är det då rökaren som skall sluta röka för att anpassa sig efter icke-rökarnas luktsinne?? Det kunde ju lika gärna vara tvärtom, att icke-rökarna började röka för att anpassa sig efter rökarnas andedräkt... =)
Citera
2007-05-22, 08:46
Medlem
Chalices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brandbil
Det är nog inte speciellt svårt att hitta samband mellan rökning och vissa sociala grupper vars intelligensnivå är lägre. Sambandet mellan rökning och intelligens är nog inte så tydligt ur ett direktverkande perspektiv, men jag tror att det finns ett ganska tydligt indirekt samband.

Med det menar jag att intelligensen kanske inte har jättestor påverkan direkt på valet röka/inte röka. Men det har nog stor påverkan om man t.ex. ser till vilka grupper man umgås med och att de grupperna i sin tur påverkar sannolikheten för att man börja röka.

Jag är övertygad om att intelligensen hos rökare i snitt är lägre. Ta en titt på vilka som röker i din omgivning.

Mig veterligen finns det inget statistiskt samband mellan intelligensnivå och "vissa sociala grupper". Antar att du försöker påskina att social grupp 3 skulle ha en generellt lägre intelligensnivå? Så är dock inte fallet.
Citera
2007-05-22, 08:47
Medlem
Chalices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thebandit777
Nej. Jag känner cigarettrök på över 20 meters avstånd, helt omöjligt för rökarnas små hjärnor att inse.

Nej, jag föredrar att föra ett jävla liv och hota med våld. Det passar mig bättre. Sedan kan jag ändå sitta och spy galla över rökare på nätet - också.

Typiskt rökare, bryr sig bara om sig själva och sin värdelösa light-drog.

Ja, tuffa killen som hotar alla som röker med våld. Löjeväckande, är du 14 år eller?
Citera
2007-05-22, 08:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av timpakay
Jag har aldrig förstått varför någon gör någonting som dom tycker är gott eller skönt. Varför äter folk kött? Det som är så onyttigt och har massa fett i sig. Varför dricker folk alkohol? Kostar bara massa pengar och man får högt blodtryck. Varför spelar folk hockey? Drar en massa tid också kan man bli skadad också! Varför kardiovaskulärtränar inte folk dagligen så dom mår bättre och kan leva nåt år extra?

Dags för er inskränkta flashbackare som lever i en liten grotta i skogen att inse att det finns folk som gör saker som skadar dem för att de gillar det helt enkelt, det är värt pengarna. Folk som väljer att inte vara så hälsosam som möjligt i alla lägen, för att njuta av livet. Varför ska ni dessutom bry er något ofantligt ifall någon väljer att det är värt att inte leva mellan 70 och 75 utan istället röka och njuta under hela sitt liv?

Ni beter er faktiskt som små barn som har massa aggression inom er för att ni blir valda sist på idrottslektionen i skolan varje dag.

Hade inte haft några som helst problem med det hela om sjukvården var privat finansierad.

Nu är den inte det, och jag kan garantera att 9 av 10 av de som säger som dig, kommer att ha ändrat sig när de ligger med lungcancer.

Citat:
Det fina i kråksången är att man bara känner rökarandedräkten om man själv är icke-rökare... Och varför är det då rökaren som skall sluta röka för att anpassa sig efter icke-rökarnas luktsinne?? Det kunde ju lika gärna vara tvärtom, att icke-rökarna började röka för att anpassa sig efter rökarnas andedräkt... =)

Men snälla, det där var osedvanligt dumt sagt. Kanske alla ska äta upp sig 200kg också för att de tjocka människorna i samhället ska slippa gå ner i vikt för att komma undan hjärt och kärlsjukdommar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in