2007-05-18, 02:40
Medlem
Bajsfacistens avatar
En reaktion jag fått av den sjukliga hälsotrend i samhället med diverse självutnämnda näringexperter, personliga tränare, livcoacher och andra hälsomonster med Blossom Tainton i spetsen fanatiskt propagerar för, har fått mig uppskatta dekandes ännu mer. Således kan rökning vara charmigt i mina ögon, men en storrökande flicka är inte attraktivt. En pellestropp som varken röker eller är seminykerist är nog en bra samhällsmedborgare, men är nog också en dålig människa.

Charmig Rökare

Edit: Jag röker inte själv.
Citera
2007-05-18, 02:45
Medlem
MaeWests avatar
Dessutom så får man såna dära svarta grunkor på näsan och överläppen...pormaskar!

Och veckad överläpp!

Sicken baggis,nu när det finns både pormaskeplåster och botox!
Citera
2007-05-18, 03:17
Medlem
Nemesis1s avatar
Varför måste rökfri luft nödvändigtvis lukta bättre än molnet från en rökare??
Varför måste vita tänder nödvändigtvis lukta bättre än vita??
Varför måste hälsofascism nödvändigtvis vara en bättre ideologi än hedonism??
Varför måste ett 80 år långt liv (som likförbannat slutar i ett halvdött stadie i en sjukhussäng) nödvändigtvis vara bättre än ett 60-årigt??

Kan ni förklara detta för mig, eller är ni helt dumma i huvudet (om ni kan förklara det är ni ändå halvt dumma i huvudet eftersom mina argument är oslagbara)??
Citera
2007-05-18, 08:35
Medlem
Mr Gs avatar
Möjligt den har varit med innan, men iaf : Rökare är också människor.....fast inte så länge.
Alla rökare är korkade som tar livet av sig så sakteliga, och betalar dyrt för det dessutom, ingen kan väl påstå nåt annat. Visst, det är deras eget val, men ett ovanligt idiotiskt val.

Och förresten......alla kan sluta, bara du är rätt motiverad.
Citera
2007-05-18, 09:22
Medlem
Silvanuss avatar
Tycker att rökning ger ett väldigt trashigt intryck numera. Signalerar obildning och låg social status. Finns det egentligen något kvar av den forna coolhetsfaktorn med rökning, förutom för fjortisar?
Citera
2007-05-18, 09:27
Medlem
Detta var ta mig fan den löjligaste tråden på flashback...
Hur kan man va så jävla fåfäng att man gnäller över lite rök?
Vilka moralkärringar det finns...
Jag kan dessutom med all säkerhet fastställa att 99% av er som klagar på rökare är homosexuella

Är själv rökare och det var på tiden att det blev rökförbud på krogen,
nu slipper vi alla snyltande passiva idioter som inte har råd till att köpa sina egna ciggaretter
Citera
2007-05-18, 09:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av __o0o__
Detta var ta mig fan den löjligaste tråden på flashback...
Hur kan man va så jävla fåfäng att man gnäller över lite rök?
Vilka moralkärringar det finns...
Jag kan dessutom med all säkerhet fastställa att 99% av er som klagar på rökare är homosexuella

Är själv rökare och det var på tiden att det blev rökförbud på krogen,
nu slipper vi alla snyltande passiva idioter som inte har råd till att köpa sina egna ciggaretter

Så oväntat att du (=rökare) tycker tråden är "löjlig".

Att kalla alla (eller 99 %) av dem som inte håller med en för bögar är ju väldigt nyskapande och intelligent på alla sätt. Säger också nåt om din homofobi, men det är en annan historia.

Tur att jag inte behöver vistas i din närhet - inte bara för den stinkande rökens skull!
Citera
2007-05-18, 09:56
Medlem
Egalmannens avatar
Tkr både cigarrlukt och cigarrettlukt luktar himmelskt o jag ser ingen anledning att flytta mig i panik om ngn i min närhet börjar bolma.
Jag tänkter nog inget särskilt om killar som röker faktiskt.

Men ser jag en tjej som röker så kommer tanken "idiot" i min hjärna på ren reflex. Brikar mumla idiot högt om hon var en 10:a Kan spana på en tjej o vara jätteintresserad men ser jag henne ta en cigg försvinner 100% av mitt intreese på en halv sekund. En snygg tjej som väljer att röka är hemskt att se, att kasta bort sin skönhet för en cigg som knappt ger ngn kick alls, idiot!

Min pappa har rökt hela mitt liv o mamma slutade när hon blev gravid med min storebror. Jag har testat men fattade inte grejen, finns andra droger som inte är lika hälsovådliga.
Citera
2007-05-18, 10:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sääbää
De är helt klart mindre intelligenta i den fronten att de tar något som är väldigt skadligt för kroppen helt medvetet. De betalar för att bli sjuka och ha problem.

"Man slår ju inte sig själv eftersom man vet att det kommer göra ont."

Det är så lätt för en person att slänga ur sig kommentarer dom inte förstår sig på. Har du någonsin rökt innan? Eller varit en rökar? Folk vill verkligen sluta och där finns de som inte vill sluta. Det finns så många faktorer som spelar in om man vill sluta röka men vissa förstår inte det. Beroendet finns där alltid och håller man på att sluta och hållt upp i några veckor och tex något händer som gör en att må dåligt tex någon går bort osv så blir det svårare o sluta. Vad jag menar är att det finns så mycket annat som påverkar vanorna man har i livet. Man kan inte kommentera saker om man inte varit i skiten.
Citera
2007-05-18, 14:09
Medlem
?

Citat:
Ursprungligen postat av Nemesis1
Varför måste rökfri luft nödvändigtvis lukta bättre än molnet från en rökare??
Varför måste vita tänder nödvändigtvis lukta bättre än vita??
Varför måste hälsofascism nödvändigtvis vara en bättre ideologi än hedonism??
Varför måste ett 80 år långt liv (som likförbannat slutar i ett halvdött stadie i en sjukhussäng) nödvändigtvis vara bättre än ett 60-årigt??

Kan ni förklara detta för mig, eller är ni helt dumma i huvudet (om ni kan förklara det är ni ändå halvt dumma i huvudet eftersom mina argument är oslagbara)??

Hur menar du? Om man tycker det man tycker så måste man väl få säga det utan att vara dum i huvudet?
Citera
2007-05-18, 14:27
Medlem
Man behöver inte vara svag bara för att man har svårigheter att sluta röka.
Det kan ibland handla om ren oföretagsamhet, det vill säga att man aldrig riktigt beslutar sig för att försöka lägga av med ovanan ifråga.
Citera
2007-05-18, 15:32
Medlem
skinner5000s avatar
Jag skulle aldrig kunna vara ihop med någon som röker cigaretter, så vedervärdigt tycker jag att det är. Det finns fasen inget värre än lukten från en person som kommer in efter att nyss ha rökt.
Snusande tjejer gillar jag heller inte.

Däremot en cigarr någon gång per år är lite småtrevligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in