2007-05-16, 23:27
Medlem
Hejsan alla flashbackare!

Här är min nya låt från min senaste platta, jag tycker låten har ett skönt gung och skapligt nöjd med låten. Den kan bli bättre på vissa partier, men det som chockade mig var att polarna och dem i min umgänges krets verkligen diggade låten. Dem har vanligtvis rätt skön musiksmak, och därför ställer jag mig frågande till er på Flashback om vad ni tycker om min låt.

Lite kort om låten, den handlar om gamla flammor/ex som man saknar och vad dem betytt för mig under årens gång. Gäller speciellt en tjej som själva låten riktar sig till.

Frippe - Alltid samma känsla

http://www.megaupload.com/se/?d=7KVH7BCG

Kommer förhoppningsvis med en ny låt redan nästa vecka från min senaste platta!

Hade bra lads!
2007-05-16, 23:30
Medlem
alligator_s avatar
Hahaha vafan är det där för skit?
2007-05-16, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alligator_
Hahaha vafan är det där för skit?

Lägg ner mannen, jag kan ta att det här inte är din musiksmak men försök för guds skull vara lite konstruktiv. Den är bra producerad, är det inte min röst eller budskapet du inte gillar?

Citat:
LYRICS: FRIPPE – ALLTID SAMMA KÄNSLA

Leende får mig att smälta, dina ögon får mig att le, din personlighet får mig att längta... Alltid samma

känsla.. Om en stjärna skulle falla varje gång jag tänker på dig skulle det inte finnas många stjärnor

kvar, du är solen i min dag du är månen i min natt, varje gång jag tänker på dig du får mig att smälta

och le och längta... Alltid samma känsla.. Vill hålla dig hårt i min famn smeka dig ömt, viiiska ditt

namn... min ängel, min livsstil mitt allt, du finns alltid i mina tankar, dag och natt alltid

samma känsla, om en stjärna skulle falla varje gång jag tänker på dig skulle det inte finnas

många stjärnor kvar, du är solen i min dag, du är månen i min natt, varje gång jag tänker på

dig du får mig att smälta och le och längta alltid samma känsla
2007-05-16, 23:35
Medlem
danellishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aerodynamite
Hejsan alla flashbackare!

Här är min nya låt från min senaste platta, jag tycker låten har ett skönt gung och skapligt nöjd med låten. Den kan bli bättre på vissa partier, men det som chockade mig var att polarna och dem i min umgänges krets verkligen diggade låten. Dem har vanligtvis rätt skön musiksmak, och därför ställer jag mig frågande till er på Flashback om vad ni tycker om min låt.

Lite kort om låten, den handlar om gamla flammor/ex som man saknar och vad dem betytt för mig under årens gång. Gäller speciellt en tjej som själva låten riktar sig till.

Frippe - Alltid samma känsla

http://www.megaupload.com/se/?d=7KVH7BCG

Kommer förhoppningsvis med en ny låt redan nästa vecka från min senaste platta!

Hade bra lads!

Tycker inte alls om låten om jag ska vara ärlig.
"fjortis" rapp är ingenting jag tycker om precis. menmen, man måste ju börja nånstans. Så ge inte upp boy!
2007-05-16, 23:39
Medlem
puckelns avatar
Får man fråga hur länge du hållt på?
Är du nybörjare är detta kanske acceptabelt.
Men för guds skull byt ut det där sjukt äckliga fjortis-beatet.
Rytmen i rimmen passar inte till beatet. Skrev du texten innan du hörde beatet?
Öva på.
Cheers
2007-05-16, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av danellish
Tycker inte alls om låten om jag ska vara ärlig.
"fjortis" rapp är ingenting jag tycker om precis. menmen, man måste ju börja nånstans. Så ge inte upp boy!

Fjortis? Njae, då har du tolkat budskapet helt fel!

Men tack för ditt stöd, man kan ju trots allt inte slå igenom på en låt om man nu inte stavas Boten Anna.

Citat:
Får man fråga hur länge du hållt på?
Är du nybörjare är detta kanske acceptabelt.
Men för guds skull byt ut det där sjukt äckliga fjortis-beatet.
Rytmen i rimmen passar inte till beatet. Skrev du texten innan du hörde beatet?
Öva på.
Cheers

Jag har hållit på och rappat/skrivit texter sen jag slutade högstadiet vilket är ca 6 år sedan. Åren springer fort iväg, men hiphopen har alltid varit en stor del av mitt liv. Och skulle kalla mig väldigt insatt, tycker 50-Cent skriver oerhört bra texter även om jag vet att många sågar honom.

Svarar lika till dig, låten är inte fjortis utan snarare en ballad som handlar om kärlek. Och ja, jag ska fortsätta tills jag slår igenom.

Cheers mate!
2007-05-16, 23:50
Medlem
Trentors avatar
Ledsen, men det här var faktiskt dåligt - riktigt dåligt om jag ska vara ärlig. Men fortsätt, en dag kanske blir du Sveriges 50 öre.
2007-05-17, 00:11
Medlem
CD-omslag!

Citat:
Ursprungligen postat av Trentor
Ledsen, men det här var faktiskt dåligt - riktigt dåligt om jag ska vara ärlig. Men fortsätt, en dag kanske blir du Sveriges 50 öre.

Okej, jag kan ta att du inte gillar låten. Fast frågan är om du gillar hiphop, det kan t.om. vara så att du är hårdrockare och tycker all hiphop är skit utan att ens lyssna på det.

Här är ett CD omslag ifall ni bränner ut skivan;

http://img233.imageshack.us/img233/1952/asked9.gif
2007-05-17, 01:33
Medlem
reageras avatar
Det här var dåligt.

Rappen passar verkligen inte till beatet, för att inte tala om inspelningen av rösten... Man hör musklick i bakgrunden. Beatet i sig var väldigt tråkigt, förändrades knappt nånting.

Sen undrar jag varför ljudet flyttas till höger i slutet av låten, riktigt konstigt och irriterande.

Ja, jag gillar hiphop, bland mycket annat.

EDIT:
Och så vidare tung var den knappast, ärligt talat så var den otroligt vattnig.
2007-05-17, 01:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av reagera
Det här var dåligt.

Rappen passar verkligen inte till beatet, för att inte tala om inspelningen av rösten... Man hör musklick i bakgrunden. Beatet i sig var väldigt tråkigt, förändrades knappt nånting.

Sen undrar jag varför ljudet flyttas till höger i slutet av låten, riktigt konstigt och irriterande.

Ja, jag gillar hiphop, bland mycket annat.

EDIT:
Och så vidare tung var den knappast, ärligt talat så var den otroligt vattnig.

Det här är allt annat än dåligt, produktionen är bra oavsett vad du tycker. Har pratat med många insatta inom den svenska hiphop scenen och alla håller med att låten håller bra klass, så antingen är du avundsjuk eller vågar du inte inse min kvalité som rappare.

Låten är inte tung musikaliskt sett, däremot är den tung på en känslomässigt sätt vilket jag trodde ni skulle förstå.

Men jag tackar för kritiken, tyvärr känns ni här på FB alldeles för inskränkta. Ni sågar allt och alla, oerhört tråkigt! Jag tror mycket på den här låten.
2007-05-17, 01:57
Medlem
pooboxxxs avatar
Alltså, det känns taskigt att såga något så känsligt som musik. Försök och ta kritiken konstruktivt.

-Beatet är tyvärr inte välproducerat. Inte helt överjävligt men lite puts skulle inte skada. Till att börja med borde du fila mer på dina komp som låter ganska spretiga, och ogenomtänkta. Samplingarna är inget vidare, särskilt hi-hat, och cymbaler. Förstår hur du tänkt, de låter rätt men tyvärr låter de fult. Möjligt att det bara behövs lite snyggt reverb och stereopill på dessa.

-Texten tänker jag inte kommentera. Har inget att jämföra med.

-Rappen då. Du flyter inte, det låter som att du andas oplanerat vilket antagligen gör att du hamnar lite snett och förstör flowet. Fast en del är verkligen helt off så det går inte att skylla allt på andningen.
Att lägga rösten två gånger kan vara snyggt, men se då till att vara tajt som en cykelbyxa. Förresten, har du pannat ut rösten vänster och höger? Tycker jag hör två röster lika mycket även med bara en lur på örat.
Sen kan du ta och klippa bort host/harklande vid 0:16 in i låten.

Musiken då. Borde egentligen inte uttala mig men som ovanstående redan nämnt tycker jag att det låter ganska fjortis. Beror antagligen på att konceptet "mina känslor (ofta för en tjej, syskon osv) + soft beat + pitchad refräng" använts av hundra små finniga, talanglösa fjortisar redan.

Hoppas att du tar kritiken konstruktivt.

Edit: Trött och skriver som en kratta.
2007-05-17, 02:05
Medlem
requiem1s avatar
Som redan nämts så passar inte rappen till beatet, dock diggade jag tjejens lilla del, om beatet vore lite tyngre och utan alla hihats så kunde det funka ... när hon sjunger
Så undrar jag varför man fade'ar en låt så den bara ligger i högra högtalaren? Hade ingen vidare effekt på mig iaf

EDIT; Varför står det "bronx" på skivfodralet för?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in