Alltså, det känns taskigt att såga något så känsligt som musik. Försök och ta kritiken konstruktivt.
-Beatet är tyvärr inte välproducerat. Inte helt överjävligt men lite puts skulle inte skada. Till att börja med borde du fila mer på dina komp som låter ganska spretiga, och ogenomtänkta. Samplingarna är inget vidare, särskilt hi-hat, och cymbaler. Förstår hur du tänkt, de låter rätt men tyvärr låter de fult. Möjligt att det bara behövs lite snyggt reverb och stereopill på dessa.
-Texten tänker jag inte kommentera. Har inget att jämföra med.
-Rappen då. Du flyter inte, det låter som att du andas oplanerat vilket antagligen gör att du hamnar lite snett och förstör flowet. Fast en del är verkligen helt off så det går inte att skylla allt på andningen.
Att lägga rösten två gånger kan vara snyggt, men se då till att vara tajt som en cykelbyxa. Förresten, har du pannat ut rösten vänster och höger? Tycker jag hör två röster lika mycket även med bara en lur på örat.
Sen kan du ta och klippa bort host/harklande vid 0:16 in i låten.
Musiken då. Borde egentligen inte uttala mig men som ovanstående redan nämnt tycker jag att det låter ganska fjortis. Beror antagligen på att konceptet "mina känslor (ofta för en tjej, syskon osv) + soft beat + pitchad refräng" använts av hundra små finniga, talanglösa fjortisar redan.
Hoppas att du tar kritiken konstruktivt.
Edit: Trött och skriver som en kratta.