Citat:
Ursprungligen postat av Turist i tiden
Jag håller med TS. Många moderatorer verkar vara polismän som tagit med sig pinnjakten in i Flashback.
Till min förvåning upptäckte jag att man kan inte avregistera sig från Flashback. Men jag har fått nog och slutar nu följa forumet.
Till alla småpåvar som modererar forumet: Bara det faktum att ni tilldelats rättigheter att slänga inlägg, varna och avstänga användare innebår inte att ni måste använda dom varje dag.
Till min förvåning upptäckte jag att man kan inte avregistera sig från Flashback. Men jag har fått nog och slutar nu följa forumet.
Till alla småpåvar som modererar forumet: Bara det faktum att ni tilldelats rättigheter att slänga inlägg, varna och avstänga användare innebår inte att ni måste använda dom varje dag.
Det är förvånansvärt många som är alltför dumma för att förstå vad "Yttrandefrihet på riktigt" innebär. De riktigt korkade tror att det innebär total yttrandefrihet, och strör sina skräpinlägg med enbart +1 och smileys omkring sig och blir sedan förnärmade när skräpet raderas.
Det är lite rart, lustigt med sådan dumhet på sätt och vis, men allvaret bakom är ju självklart att moderatorerna finns för att radera skiten så att de som verkligen vill diskutera kan göra så, oberoende av ämne och med så stor enkelhet som möjligt, utan att drunkna i byfånarnas skräpinlägg. Det vill säga Yttrandefrihet på riktigt.
Så det är tvärtom mot vad du tror; vi måste faktiskt radera dina usla +1 inlägg varje dag om du och dina gelikar envisas med att sprida skiten varje dag. Det är inte särskilt upphetsande eller konstigt, och för moderatorernas del mest ett trist städarbete. Varningarna är ju till för att om möjligt få folk att förstå att de gör fel så de kan skärpa sig och använda diskussionsforumet till det som det är tänkt, dvs diskutera. Vissa är dock dummare än andra och förmår inte ta till sig skriven text (reglerna) eller uppmaningar (Varningar) och blir därför på sikt sannolikt avstängda. Se det som en slags naturligt urval; de dummaste försvinner härifrån på sikt, till övrigas fromma.