2007-05-24, 01:03
Bannlyst
Var inte Oslo-sharps stora på 80talet föresten?
Citera
2007-05-24, 01:15
Medlem
Fatta att sharp på inget sätt har något med orginalskins att göra på samma sätt som ns inte heller har det.

De första skinsen hade ingen särskild politisk uppfattning.. dock var det inte många av dem som sa nej till pakibashing om tillfälle gavs..
Citera
2007-05-24, 01:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av [Henke]
Fatta att sharp på inget sätt har något med orginalskins att göra på samma sätt som ns inte heller har det.
Originalskinsen finns förövrigt bara i England och går med käpp nu.

De första skinsen hade ingen särskild politisk uppfattning.. dock var det inte många av dem som sa nej till pakibashing om tillfälle gavs..

Det har jag aldrig påstått heller, jag undrade bara om dem var stora.
Originalskinsen finns förövrigt nog bara i England och går nu förtiden med käpp.

Skinheads slogs mot "pakis" de knackade bögar, det spöade snuten, de spöade hippies, både svarta och vita skinheads och rudeboys gjorde detta,
Skinhead är inget PK kultur, skinheads är skinheads, dock är det ingen politiskt uniform.
Citera
2007-05-24, 04:37
Medlem
Aronas avatar
vet inte om det är OT men jag har funderat på detta ämne ett tag nu

för kanske 4-5 år sedan såg man skinheads och nazismen överallt på stadens gator och torg. nu har det varit väldigt tomt på den fronten. det är inte förens nu de senaste månden jag har sett ett par krupit fram från sina bon.. synd att så få vågar stå för sina åsikter. (då menar jag inte i klädsel)
kan tilläggas att de som synts till är i åldern 15-17 kanske
Citera
2007-05-24, 11:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Arona
vet inte om det är OT men jag har funderat på detta ämne ett tag nu

för kanske 4-5 år sedan såg man skinheads och nazismen överallt på stadens gator och torg. nu har det varit väldigt tomt på den fronten. det är inte förens nu de senaste månden jag har sett ett par krupit fram från sina bon.. synd att så få vågar stå för sina åsikter. (då menar jag inte i klädsel)
kan tilläggas att de som synts till är i åldern 15-17 kanske

Kanske för att du inte känner igen en skinnskalle när dem går med sta-prest, lågskor och skjortor och pullovers.

Vad menar du stå för sina åsikter? gå fram till nästa skinnskalle gäng du ser och säg att dem är fega för att dem inte är nazister.
Citera
2007-05-24, 12:56
Medlem
Aronas avatar
haha det var inte riktigt så jag menade.

vet inte riktigt hur jag menade med sina åsikter.

och det e klart, de kanske har uppgraderat sin outfit lite på senare åren..
Citera
2007-05-24, 16:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av otlas
Skinhead attitude är ingen vidare dokumentär då det glorifierar SHARP.
Vadå skinskallarnas verkliga historia?? I Sverige vilket väl är det land du bor i är inte Ska skinsen originalare??
På våran tid var en originalare precis vad du säger inte är det. Bara för att internet har kommit för att sprida vad som är original och inte så står min ståndpunkt kvar.
När jag började läsa vad dessa blöjbulorna hade skrivit trodde jag det var svartingar eller rödningar som reggat sig och vill ställa till oreda.
Det sjukaste av allt det är i en annan tråd där de jämnställer sig med negrer!!!
Där de även skulle kunna tänka sig att bjuda hem svartingar på buffelbinken.
Ha ha hur korkade är små skitarna.
Där dom även lägger in oss nazister som deras fiender!!
Förstår du Skinheads anser nazister som deras fiender!
Va vad blir det!

Dr calypz>>>
Du är en blöj bula.
Vi ORIGINAL skrattar åt er, svartingarna skrattar åt er, svensson skarttar åt er, Inser ni inte vad ni gör bort er.
Ni är så jävla fel ute.
Sen och att sen sitta och försöka idiot förklara oss ORIGINAL som har banat väg för er med vårat svett och blod är riktig lågt.
Citera
2007-05-24, 16:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Distruktion
Men alltså, rent allvarligt nu. Är det sånt här du är stolt över? Att dra runt på stan och bete sig som en neaderthalare utan någon somhelst mening eller syfte? På många sätt är ni ju mycket värre än alla förortsungar som drar rundor och försöker leka gangsters. Och med värre så menar jag inte bättre. Det är just pga sådant beteende som svenskar är så rasistiska mot invandrare nuförtiden, och så beter er ni exakt likadant, om inte ännu värre? Vad fan, jag förstår inte alls vad du är stolt över? Alla kan ju gå ut på stan och veva med ett blyrör, men en majoritet har tillräckligt många hjärnceller för att förstå att man inte beter sig så i ett civiliserat samhälle.

Dr calypsz>>>

Du börjar göra övertramp nu du inser detta va!
Så du menar att det är ok att ha med bögar bland skinsen?
Du låter som en rödning!
Du bara snackar skit, hur många får du ihop i det gänget du hänger med?
Skulle gissa på 5-6 förvirrade stackare.
Var bor du??
Varför vågar du ej svara på detta?
Är du så jävla rädd att jag ska ta reda på att ni är ett gäng småskitar!

Distruktion >>>

Om jag är stolt att vi sopade rent på gatorna vi drog runt på.
De kan du ge dig fan på att jag/ vi är.
Den känslan kommer du aldrig att få känna på
Kom sen och säg att du inte skulle vilja det heller nu då!
För du kan väll ändå inte ha missat att skins ALLTID i alla tider och i alla länder varit box sugna.
Och att du sen jämnför oss med förorts ungar gör mig bara mer trött på er.
Tycker du ska fram till någon av oss äldre ORIGINAL och säga dom orden.
Men kan tänka mig att du inte känner en enda av oss.
Citera
2007-05-24, 21:08
Medlem
grynings avatar
LegionVasa verkar vara en vettig karl!: )
Citera
2007-05-24, 21:15
Medlem
Distruktions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Legionvasa
Dr calypsz>>>
Distruktion >>>

Om jag är stolt att vi sopade rent på gatorna vi drog runt på.
De kan du ge dig fan på att jag/ vi är.
Den känslan kommer du aldrig att få känna på
Kom sen och säg att du inte skulle vilja det heller nu då!
För du kan väll ändå inte ha missat att skins ALLTID i alla tider och i alla länder varit box sugna.
Och att du sen jämnför oss med förorts ungar gör mig bara mer trött på er.
Tycker du ska fram till någon av oss äldre ORIGINAL och säga dom orden.
Men kan tänka mig att du inte känner en enda av oss.

Vad är det för något att vara stolt över egentligen? Och vad är egentligen skillnaden jämfört med nutidens förortsgäng? Jag kan verkligen inte märka av någon somhelst skillnad. Ni hatade negrar och var ute och slogs vartenda helg. Förortsgängen hatar svenskar och är ute och slåss vartenda helg.
Jag har inte påstått att jag är någon skinhead och har aldrig varit det heller. Och jag är absolut inte ett dugg intresserad av att gå runt i stan och veva med näven, om det inte är i självförsvar såklart.
Bara för att skins har varit boxsugna så måste även du och dina polare vara det? Vad fan? Kan ni inte tänka själva? Eller man MÅSTE slåss för att vara skinhead? Då måste det vara den mest meningslösa och intetsägande subkulturen någonsin.
Citera
2007-05-24, 22:44
Bannlyst
Legionwasa:
Svara på mina frågor istället,
Som du tydligen inte läste så var det inte jag som stod för det som skrevs nyss, det var bandet A Bulldogg som du tycker är häfftiga.
Citera
2007-05-24, 23:06
Medlem
otlass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrCalypz
Det har jag aldrig påstått heller, jag undrade bara om dem var stora.
Originalskinsen finns förövrigt nog bara i England och går nu förtiden med käpp.

Skinheads slogs mot "pakis" de knackade bögar, det spöade snuten, de spöade hippies, både svarta och vita skinheads och rudeboys gjorde detta,
Skinhead är inget PK kultur, skinheads är skinheads, dock är det ingen politiskt uniform.
Kan faktiskt inte annat än hålla med dig, men eftersom du är skinhead och skins gillar att slåss och leva rövare varför får man inte läsa om det längre då?? Kan det vara så att ni som så fint ska vara originalare i loafers pullovers och suedehead frisyr bara är ute efter klädstilen men inte livsstilen?? För som du säger så levde ju originalarna oxå rövare.
Så käre DrCalypz när får vi läsa om ett skinhead upplop som på den gamla original tiden?? Du vet spirit of 69
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in