Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2005-07-11, 18:52
  #1
Banned
Rob Roys avatar
Jag undrar vart alla skinheads tog vägen?

Jag är inte uppvuxen i Sthlm men flyttade i hit i slutet på 90-talet.

Från 1988-1993 var jag på besök i Stockholm emellanåt, och var då i tonåren.
Jag kommer ihåg att jag vid några tillfällen såg STORA gäng med skinskallar, säkert över 100 pers den ena gången, vilket var under Sthlm Waterfestival.

Efter 93-95 någon gång så tyckte jag mig se allt mindre av skinnskallar på stan när jag var på besök i storstan.

Jag undrar igentligen vart alla Skins tog vägen? Nu förtiden ser man dom aldrig?

Nån som har lite info om detta ämne?
Citera
2005-07-11, 19:10
  #2
Medlem
lika bra det. nuförtiden tror jag många sitter på nätet och avreagerar sig istället. kanske var det en modefluga
Citera
2005-07-11, 19:12
  #3
Medlem
Det finns asmånga i småland och andra R-vägrande landskap.
Citera
2005-07-11, 19:15
  #4
Medlem
Lastbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zigzagwanderer
Det finns asmånga i småland och andra R-vägrande landskap.

Gör det? Jag tycker det mest finns blattingar nu för tiden.
Citera
2005-07-11, 19:15
  #5
Medlem
D.Masters avatar
Jag finns kvar. Skoja bara,menar du dom främlingfientliga snubbarna med attityds problem så har dom nog gått och växt till sej hela bunten å skaffat sej nya hobbies (och hår). Vågar nästan påstå att vi nu istället har den andra generationens skinns.Den rakade skallen är utbytt mot brunt krull och heil hitler har ersatts av -ey , jag ska knulla dej... och din mamma. lol
Tror däremot att de ökat utomlands då jag ser dem ofta när jag är ute i eu och jobbar...
Citera
2005-07-11, 19:35
  #6
Banned
Rob Roys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zigzagwanderer
Det finns asmånga i småland och andra R-vägrande landskap.
vad är R-vägrande landskap?
Citera
2005-07-11, 19:41
  #7
Medlem
Arsedestroyers avatar
Jag finns kvar
3mm:s snagg, Martens, Fred perry, Ben Sherman, Levis, Bomber, söndertatuerad (händer hals osv), Business, Cocksparrer, Last resort, 4-Skins, Skrewdriver, Specials, Oxblood osv osv...

Har sett ut så sedan 86 kanske och är 36 nu ...
Föregående talare har lite rätt i att dom flesta högerextrema har försvunnit, numera så är det mest "vanliga" skinheads som syns (vanliga = så som skinheadkulturen var innan nazismen dök upp inom rörelsen runt 81).

Jag orkar inte med en lång tråd: "alla skins är nazister", det är lika fel som att säga att alla som åker Harley Davidsson är kriminella...
MEN det har funnits och finns en majoritet som är klart höger och dom har skapat mkt rubriker genom diverse dumheter, så jag förstår att folk kanske tror det.

/ Cheers
Citera
2005-07-11, 19:44
  #8
Banned
Rob Roys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av D.Master
Jag finns kvar. Skoja bara,menar du dom främlingfientliga snubbarna med attityds problem så har dom nog gått och växt till sej hela bunten å skaffat sej nya hobbies (och hår). Vågar nästan påstå att vi nu istället har den andra generationens skinns.Den rakade skallen är utbytt mot brunt krull och heil hitler har ersatts av -ey , jag ska knulla dej... och din mamma. lol
Tror däremot att de ökat utomlands då jag ser dem ofta när jag är ute i eu och jobbar...
Nästan alla män blir ju "skinheads" med tiden!

Nej men jag menar det var ju en blandning av skins, dom flesta var väl mer eller mindre främlingsfientliga, men långt ifrån alla var ju nynassar.
Det fanns ju redskins och alla möjliga sorters skins, men nu är dom som uppslukade av jorden.

Vad är det för EU-länder du är i där det är mycket skinheads?
Citera
2005-07-11, 19:48
  #9
Banned
Rob Roys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arsedestroyer
Jag finns kvar
3mm:s snagg, Martens, Fred perry, Ben Sherman, Levis, Bomber, söndertatuerad (händer hals osv), Business, Cocksparrer, Last resort, 4-Skins, Skrewdriver, Specials, Oxblood osv osv...

Har sett ut så sedan 86 kanske och är 36 nu ...
Föregående talare har lite rätt i att dom flesta högerextrema har försvunnit, numera så är det mest "vanliga" skinheads som syns (vanliga = så som skinheadkulturen var innan nazismen dök upp inom rörelsen runt 81).

Jag orkar inte med en lång tråd: "alla skins är nazister", det är lika fel som att säga att alla som åker Harley Davidsson är kriminella...
MEN det har funnits och finns en majoritet som är klart höger och dom har skapat mkt rubriker genom diverse dumheter, så jag förstår att folk kanske tror det.

/ Cheers
Ok, men du går runt i klassiska skinkläder? men är det i sthlm eller? Jag vet inte hur det ser ut på andra håll i landet men i Stockholm tycker jag att dom är som bortblåsta mot för 15 år sen.
Citera
2005-07-11, 20:30
  #10
Medlem
belowyous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rob Roy
Jag undrar vart alla skinheads tog vägen?

de förstod väl att det var en löjlig lek de lekde och sprang till skogs och byggde en hydda, väntade på att håret skulle växa ut igen innan de vågade ta sig in till samhället igen...

vem vet?
Citera
2005-07-11, 20:35
  #11
Medlem
Arsedestroyers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rob Roy
Ok, men du går runt i klassiska skinkläder? men är det i sthlm eller? Jag vet inte hur det ser ut på andra håll i landet men i Stockholm tycker jag att dom är som bortblåsta mot för 15 år sen.

Till 85% så har jag ngt av dom plaggen jag räknade upp och det är i Stockholm.

Dom som du nämner att du såg var säkert till stor del Skinheads som dök upp i samband med "thule-vågen" dvs alla tyckte Ultima Thule var skitbra och vart Skinheads under några år.
Innan "thule-vågen" i Stockholm så fanns det på sin höjd ca 40-60 st Skineads här och dom flesta av dom var födda mellan -62 tom -70, runt -92/-93 så var det kanske 600 (har för mig att polisen nämnde dom siffrorna)...

Dom flesta av dom som fanns innan "thule-vågen" är gamla, jag e född 69 och dom flesta andra som fanns var ju bra mkt äldre... tjej, ungar, kåken, spriten, många åker hoj idag osv osv, det finns många anledningar till att det minskat.
Bland alla som dök upp i början av -90 så har dom flesta droppat av skulle jag tro, men det finns säkert en del som är kvar bland dom också..
Citera
2005-07-11, 20:37
  #12
Medlem
Arsedestroyers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av belowyou
de förstod väl att det var en löjlig lek de lekde och sprang till skogs och byggde en hydda, väntade på att håret skulle växa ut igen innan de vågade ta sig in till samhället igen...

vem vet?

Precis!
För många så var det bara ett mode, det kanske inte va så tufft att åka på stryk var och varannan helg? .
Det var väl bara vi gamla pappskallar som kunde sitta och garva åt att man fått en flaska i roten eller suttit häktad osv...
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback