2023-03-08, 14:30
Medlem
prinsessan-estelles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8978wxu642
Finns det någon mer info om dessa Svea skins?
https://antifa.se/2022/05/19/afa-got...na-i-goteborg/
bläddra ned lite så står det
Citera
2024-07-25, 00:36
Medlem
Vad hände med skinheadsen? Jag har tittat på alla videos, jag minns som barn då såg man skinheads här och där. Nu är det slut på det. Inte sett någon på över 5 år.
Citera
2024-07-25, 09:58
Medlem
gnomepowers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cocobutter
Vad hände med skinheadsen? Jag har tittat på alla videos, jag minns som barn då såg man skinheads här och där. Nu är det slut på det. Inte sett någon på över 5 år.

Vågen efter This Is England tog väl slut nån gång.. ^^ Själv la jag ner 2014.
Citera
2024-08-08, 15:13
Medlem
"Sjukpensionären Anders Nyman lever som uteliggare i Kambodja – sedan han rånats på pengar och bankkort för snart två månader sedan.

Han är starkt kritisk mot sin bank, Nordea, som han säger inte har skickat ny kod till kortet trots flera påstötningar.

– Jag sover på trappan utanför en butik, det här går inte länge till, säger han."

Är detta en av första generationens svenska skins från 80-talet? Gissar att tatueringen i pannan inte gjorts nyligen

Länk: https://www.expressen.se/nyheter/sve...dja-efter-ran/
Citera
2024-08-23, 23:12
Medlem
BorduriskOfficers avatar
Farsan har med fasa berättat om hur ”skinnbulorna” levde rövare i stan förr i tiden så jag hade en minst sagt negativ bild av den subkulturen… Tills för något år sedan när jag såg en tjej ~25 år med röda Dr Martens, rutig kjol, vit pikétröja och nån slags Chelsea cut frisyr. Så jäkla coolt och stilrent faktiskt, trodde för ett ögonblick jag klivit genom en tidsportal och hamnat i ett brittiskt arbetarkvarter 1985. Stilen passar i mitt tycke bättre på tjejer, ser både feminint och respektingivande/häftigt ut samtidigt.

Jag har själv aldrig varit direkt intresserad av subkulturer men efter det mötet har jag en hemlig crush på skingirls
Citera
2024-09-13, 08:12
Medlem
Vart tog håkansson och klossen vägen?
Citera
2024-09-13, 15:58
Medlem
Dom är utrotningshotade! Större chans att se en varg än en skinhead idag! Som tur är.😂
Citera
2025-05-02, 22:13
Medlem
Läste att det börjar ta hårt på dom, flera av de gamla legenderna är döda nu.
Citera
2025-05-02, 22:31
Medlem
Rosenkreutzares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8978wxu642
Läste att det börjar ta hårt på dom, flera av de gamla legenderna är döda nu.

Hörde av en polare att Tobbe dog för ett litet tag sedan. Har inte träffat honom(Tobbe) på flera år, men är så fallet så är det riktigt tråkigt. Han var alltid glad och trevlig.
Senast redigerad av Rosenkreutzare 2025-05-02 kl. 22:37.
Citera
2025-05-03, 07:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosenkreutzare
Hörde av en polare att Tobbe dog för ett litet tag sedan. Har inte träffat honom(Tobbe) på flera år, men är så fallet så är det riktigt tråkigt. Han var alltid glad och trevlig.

Hörde också det, men han var väl strax över 60 och då kan naturliga orsaker inte uteslutas längre.
Citera
2025-05-03, 08:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psoglav
Hörde också det, men han var väl strax över 60 och då kan naturliga orsaker inte uteslutas längre.

Citat:
Ursprungligen postat av Rosenkreutzare

Strax under 60 faktiskt, hade han levt någon månad till hade han blivit 60.
Även Mongo är död sen några år tillbaka.
Såg även på Pikes facebook att han är riktigt dålig nu.
Citera
2025-05-24, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oppressed
Problemet ligger i hur svensk media frammställer skinheads. Sedan 80 talet har man öppet smutskastat och ljugit om skins. Ordet skinhead har till och med blivit ett ord man använder i stället för nazist. Det har helt enkelt gått för långt.
Det spelar ingen roll att jag blir kallad just nazist, det skulle lika gärna kunna vara kommunist lr anarkist. Poängen är att skins är opolitiska. Det är en viktig del i livsstilen punkt.

Du har hakat upp dig på dina egna värderingar och det är lätt hänt. Problemet är bara att du inte har förstått att när verkligheten och kartan inte stämmer överens så är kartan oanvändbar. Då gäller verkligheten.

Det spelar ingen roll hur mycket du TYCKER att du har rätt. Verkligheten och din uppfattning om hur världen BORDE fungera kolliderar. När ideologi, teori och praktik kolliderar har aldrig varken ideologi eller teori rätt. Praktiken är överordnad. Du fäktas mot väderkvarnar och du kommer aldrig att vinna. Det enda du kommer lyckas uppnå är att din frustration fortsätter att växa. Förr eller senare blir den övermäktig och då kommer du få det jobbigt med både dig själv och din världsbild.
Senast redigerad av Dum-snuten 2025-05-24 kl. 13:32.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in