Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2007-05-14, 14:13
  #1
Medlem
Tjena.
Som ni vet är det numera ganska ovärt att plagera upsattser från t.ex. Mvgplus, Mimersbrunn etc.. Så ja tänkte bara fråga ifall det finns några engelska motsvarigheter till dessa?
Har googlat lite och hittat en massa "essey" sidor, men de flesta är ofta ganska ostrukturerade eller så behöver man betala för dem...
Antar att jag inte är den första som tänkt denna tanke?!

Btw. Visste inte vart jag skulle lägga denna tråd, har frågat en moderator men han ville inte svara , så har ni några förslag skulle det va pra!

Snabba svar osv , Puss i jumsken!!!
Citera
2007-05-14, 14:23
  #2
Medlem
core_s avatar
Sök på Essay istället så kanske du får mer tur
Citera
2007-05-14, 15:19
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av core_
Sök på Essay istället så kanske du får mer tur
haha my bad... nej du jag har faktiskt redan sökt på essay men det finns som sagt en hel del skit. Måste lära mig stava
Citera
2007-05-14, 15:30
  #4
Medlem
Inremos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arvid11
haha my bad... nej du jag har faktiskt redan sökt på essay men det finns som sagt en hel del skit. Måste lära mig stava

Det är (vilket du redan antytt) en förvånansvärt låg standard på sidor i stil med Mimers brunn, och de engelska motsvarigheterna är inga undantag. De sidor du mot förmodan lyckas googla rätt på har förhoppningsvis din lärare sett för länge sedan, så mitt råd till dig handlar inte i första hand om att lära dig stava, utan att lära dig tänka själv. Vad är det du ska skriva om?

Ps. Handlar det om högre akademiska studier (vilket varken stavningen eller språket i ditt inlägg talar för) så kan det vara värt att känna till konsekvensen av plagiat. Du blir avstängd. Ds.
Citera
2007-05-14, 21:47
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inremo
Det är (vilket du redan antytt) en förvånansvärt låg standard på sidor i stil med Mimers brunn, och de engelska motsvarigheterna är inga undantag. De sidor du mot förmodan lyckas googla rätt på har förhoppningsvis din lärare sett för länge sedan, så mitt råd till dig handlar inte i första hand om att lära dig stava, utan att lära dig tänka själv. Vad är det du ska skriva om?

Ps. Handlar det om högre akademiska studier (vilket varken stavningen eller språket i ditt inlägg talar för) så kan det vara värt att känna till konsekvensen av plagiat. Du blir avstängd. Ds.

Praktfulle flashbackare.

Jag är förstämd över att mitt idiom här på forumet inte är fullkomligt enligt Dina manér. Jag är även ledsen ifall mitt triviala skrivsätt fått Dig att misskänna mitt syfte med dessa webplatser.
Mitt syfte var inte att direkt plakera innehållet av dessa web sidor, utan att interpretera dess innehåll innan överlämning till min svenskalärare, som förövrigt inte mottar texter på engelska. Jag antog att en sund (svensk) person kunde tolka mina svårtydda hieroglyfer, men jag antar att jag feltog mig grovt på den punkten . Skall vara tydligare i mina explikationer i framtiden.
Citera
2007-05-14, 21:50
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arvid11
Praktfulle flashbackare.

Jag är förstämd över att mitt idiom här på forumet inte är fullkomligt enligt Dina manér. Jag är även ledsen ifall mitt triviala skrivsätt fått Dig att misskänna mitt syfte med dessa webplatser.
Mitt syfte var inte att direkt plakera innehållet av dessa web sidor, utan att interpretera dess innehåll innan överlämning till min svenskalärare, som förövrigt inte mottar texter på engelska. Jag antog att en sund (svensk) person kunde tolka mina svårtydda hieroglyfer, men jag antar att jag feltog mig grovt på den punkten . Skall vara tydligare i mina explikationer i framtiden.
Hälsa din kompis som är "grym" på att skriva att han är värdelös och inte har någon blick för språket, eftersom han särskriver.
Citera
2007-05-14, 21:59
  #7
Medlem
mollydotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arvid11
Praktfulle flashbackare.

Jag är förstämd över att mitt idiom här på forumet inte är fullkomligt enligt Dina manér. Jag är även ledsen ifall mitt triviala skrivsätt fått Dig att misskänna mitt syfte med dessa webplatser.
Mitt syfte var inte att direkt plakera innehållet av dessa web sidor, utan att interpretera dess innehåll innan överlämning till min svenskalärare, som förövrigt inte mottar texter på engelska. Jag antog att en sund (svensk) person kunde tolka mina svårtydda hieroglyfer, men jag antar att jag feltog mig grovt på den punkten . Skall vara tydligare i mina explikationer i framtiden.
Det är troligt att din svensklärare också är svenska.
Men så länge du inte kan skilja svensklärare och svenskalärare åt: plugga hellre än plagiera.
Citera
2007-05-14, 22:20
  #8
Medlem
Pendeltågs avatar
Övrigt - sista utvägen >>>>>>>>>>>>> Arbetsliv och studier

//Moderator
Citera
2007-05-15, 02:50
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Species
Hälsa din kompis som är "grym" på att skriva att han är värdelös och inte har någon blick för språket, eftersom han särskriver.
Microsoft Word -> synonymer?
Citera
2007-05-15, 11:52
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av backslash
Microsoft Word -> synonymer?


Det kanske var Joey som skrev det...
Citera
2007-05-15, 12:26
  #11
Medlem
Ett hett tips om du kan skriva engelska bra men inte orkar sätta dig in i ett ämne är att du tar en uppstats från mvg+/mimerbrun/osv och översätter till engelska, minskar arbetsbördan ganska grovt och dessutom kan du lära dig lite mer engelska.
Citera
2007-05-15, 15:23
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tvy
Ett hett tips om du kan skriva engelska bra men inte orkar sätta dig in i ett ämne är att du tar en uppstats från mvg+/mimerbrun/osv och översätter till engelska, minskar arbetsbördan ganska grovt och dessutom kan du lära dig lite mer engelska.
Det var mkt hjälpsamt under den 3månaders perioden som jag studerade i england må jag erkänna . Meningen är ju nu att jag ska göra tvärt om... det är därför jag letar efter motsvarande sidor.
Citat:
Ursprungligen postat av mollydott
Det är troligt att din svensklärare också är svenska.
Men så länge du inte kan skilja svensklärare och svenskalärare åt: plugga hellre än plagiera.
Att jag aldrig lyckas , btw har mvg i engelska (a,b). Praktexempel på dagens ungdom som inte kan stava utan Word's stavningsprogram e vad jag är .
Citat:
Ursprungligen postat av Species
Hälsa din kompis som är "grym" på att skriva att han är värdelös och inte har någon blick för språket, eftersom han särskriver.
Jag skall hälsa word's synonymer att nu får de FAN ta och gå till optikern, annar kmr Species att slå dom på fingrarna!!!
Citat:
Ursprungligen postat av backslash
Microsoft Word -> synonymer?
Wtg mään! du tog mig på bar gärning
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback