2010-11-13, 13:23
Medlem
Straeks avatar
Är otroligt inne på Zomby - Where were you in 92? plattan. Någon som har några bra tips på liknande akter?

Piiiice
Citera
2010-11-13, 13:35
Medlem
tyses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av defqon0NE
Jag har klurat lite angående ett par av hans låtar(Scary monster och kill everyone)

De finns en grabb som skriker Oh my god precis innan droppen, kan det vara grabben som blir helt vild när han får xbox360 i julklapp(Ganska känt youtube-klipp)

EDIT: Nintendo 64 var det visst ( http://www.youtube.com/watch?v=pFlcqWQVVuU&feature=related )

Hahah snarlikt iaf

Här har du RÄTT video han samplat ifrån

http://www.youtube.com/watch?v=j54yGxuk0yo#t=m07s
Citera
2010-11-13, 14:56
Medlem
ztlohnierbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tyse
Här har du RÄTT video han samplat ifrån

http://www.youtube.com/watch?v=j54yGxuk0yo#t=m07s

Wait a minute, är ni säkra att det inte är Meg (mila kunis) från family guy? Tycker det låter mest likt henne.

edit: lyssnade på tyses länk, det är nog den killen / tjejen på videon.
Senast redigerad av ztlohnierb 2010-11-13 kl. 15:00.
Citera
2010-11-13, 16:41
Medlem
bookmans avatar
Citat:
Så man får alltså bara ladda upp sådant som håller bra kvalité, för dig.. Och vem fan bestämmer vad som är kvalité? Smaken är som baken.

Du får ladda upp exakt vad du vill, likväl får jag tycka vad jag vill. Min poäng var väl egentligen att Youtube inte är bästa sett att hålla sig uppdaterad på. Det går att gräva sig djupare än, låt säga Rusko och hans miljoner kopior!

Citat:
Fick hem Addison Groove- (för övrigt aka Headhunter) och Ramadanman-tolvorna i månaden.

Båda, very gooood! Addison Groove ska förövrigt komma ut med ett album eller samling av låtar, som enligt Loefah får, "Footcrab att låta alldaglig". Något att hålla utkik efter! Sen släpps några Boddika/Instramental 12or under hösten/vintern som alla är över medel! Falty dl, Pinch 12or, Swamp81 är galet just nu!!
Citera
2010-11-13, 19:17
Medlem
Azchateros avatar
Sjukaste låten NÅGONSIN!

Sub Focus - Rock It (D-Jahsta & Dizta Remix)
http://www.youtube.com/watch?v=0lgFFBI7gns&feature=player_embedded
Citera
2010-11-13, 20:42
Medlem
Kruxillimuxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ufomammut
Vem sa något om old skool? Jag menar bara att ni sitter och c/p samma skitlänkar om och om igen och allt låter likadant. Flux hit och Datsik dit, det räcker, precis som bookman säger. Ni letar upp första bästa wobble och sen slänger upp en länk här och bara "WHOA BRUTAL DUBSTEP VÄRSTA ASGRYM WHOA!"

Vad jag lyssnar på är egentligen ointressant för diskussionen. Det är inte direkt jag som sitter och slänger upp länkar till varenda ny låt inom det sound jag gillar.

Det är oftast det folk klagar på, att det nya skulle suga.
Det kallas att dela med sig. Vi sitter i en forumavdelning där man diskuterar dubstep i ALLMÄNHET. Spelar det någon roll om det är första bästa låten jag länkar? Är den bra länkar jag, inget mer med det. Eller måste jag sitta och leta i några timmar innan jag får posta DEN (1 st) bästa?
Att säga att allt låter likadant är att säga att all rock låter likadant. Självklart bygger de alla på samma grunder, och det gör även dubstep. Finns en drös med undergenre'ar till dubstep, och lyssnar du på en av dem kommer de flesta där ha stora liknelser i sound. Precis som om du skulle lyssnat på Metallica, AC/DC eller Linkin Park - alla rock, skiljer sig, men "inrikes" har de alla lika sound.

Du är jävligt löjlig i dina resonemang och argument, samt att det du länkade till verkligen sög så in åt helvete. Men jag kommer inte säga åt dig att inte dela med dig utav dem för att jag tycker så. Att de skulle passa i dubsteptråden är dock svårt att tro.. Inte den blekaste likt.
Citera
2010-11-13, 20:46
Medlem
Sneks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kruxillimux
Det kallas att dela med sig. Vi sitter i en forumavdelning där man diskuterar dubstep i ALLMÄNHET. Spelar det någon roll om det är första bästa låten jag länkar? Är den bra länkar jag, inget mer med det. Eller måste jag sitta och leta i några timmar innan jag får posta DEN (1 st) bästa?
Att säga att allt låter likadant är att säga att all rock låter likadant. Självklart bygger de alla på samma grunder, och det gör även dubstep. Finns en drös med undergenre'ar till dubstep, och lyssnar du på en av dem kommer de flesta där ha stora liknelser i sound. Precis som om du skulle lyssnat på Metallica, AC/DC eller Linkin Park - alla rock, skiljer sig, men "inrikes" har de alla lika sound.

Du är jävligt löjlig i dina resonemang och argument, samt att det du länkade till verkligen sög så in åt helvete. Men jag kommer inte säga åt dig att inte dela med dig utav dem för att jag tycker så. Att de skulle passa i dubsteptråden är dock svårt att tro.. Inte den blekaste likt.

+1. Håller med. Bra förklarat.
Citera
2010-11-13, 21:39
Medlem
ufomammuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kruxillimux

Du verkar fortfarande inte ha fattat något av vad jag skrivit. Om det ni hade pastat hade kunnat jämförts med AC/DC och Linkin Park så hade jag inte gnällt. Ni pastar bara Linkin park och tusen andra skitgrupper som försöker låta exakt som Linkin park, kan jag vara mer tydlig än så?

Och du säger alltså att http://www.youtube.com/watch?v=9QfEO5ZoY7c&feature=related inte hör hemma i tråden? Gosse lilla du har blivit hjärntvättad av youtube. Kan det bli mer renodlad dubstep än så? Det är inte ens en sub-genre eller någonting, det blir inte mer dubstep än så här. Snorunge.
Citera
2010-11-14, 03:49
Medlem
WTF?s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pixie2
Jag har börjat att gilla dubstep efter att ha kollat på Skins men jag känner bara till få artister.
Har ni några tips på bra dubstep?

Sukh Knight
Bassnectar
Datsik
Bar 9
Stenchman
Vaski
Doctor P
Skream
Excision
L-Wiz
Cookie Monsta
Kromestar
Starkey
Funtcase
Dj Madd
Akira Kiteshi
Von D
Magnetic Man
Digital Mystikz
Caspa
Rusko
The Others
Brown & Gammon
Flux Pavillion
The Widdler
16-bit
Coki
Jakes
Joker
Trolley Snatcha
Borgore
Riskotheque
Clubroot

Medmeramedmera......
Citera
2010-11-14, 19:48
Medlem
paltmoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ztlohnierb
Kan inte du och dina 12 inlägg gå tillbaka till fragbite pojkspoling?

ont: Finns det någon 24/7 dubstep radio? Kör modestep dygnet runt eller har dom bara utsatta tider?

http://rinse.fm/

dom kör la dubstep/grime osv 24/7
Citera
2010-11-14, 20:48
Medlem
paltmoss avatar
https://www.comviq.se/manadens-artist_fritjof-och-pikanen.aspx

Någon som har ett comviq acc och kan tanka ner slussen 23:15 och uploada den någonstans kanske?

helt sjukt skön låt
Citera
2010-11-14, 22:30
Medlem
Sneks avatar
http://www.youtube.com/watch?v=S0L_yf4IlMk

EAT THIS!

Mix 20 uppe, säg vad ni tycker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto