• 1
  • 2
2007-05-13, 15:17
Medlem
Garfield.coms avatar
Var sugen på en hamburgare 150 gram med bröd. Visste att jag hade 50 kr i fickan, men när jag väl skulle betala de där 38 kronorna visade det sig att plånboken var tom. Märkligt.

Räckte då fram kortet istället men tyvärr tog dom inte emot kort. Gammaldags. Snubben i gatuköket sade att jag kunde gå till Swedebank vid hörnet och ta ut kontanter.

Det var kö lång kö, folk var berusade och stökiga. Mycket folk en fredagskväll. Beslöt mig för att gå hem istället o äta en god bit av smårgåstårtan som blivit över.

Ni tycker säkert att jag handlat fel. Men saken är den att de borde upplyst mig om att de inte tar emot kort. För ju längre tiden går ju kallare blir ju hamburgaren, inte så fräscht. Vad tycker ni?
2007-05-13, 15:18
Medlem
nat0ns avatar
eko eko eko
2007-05-13, 15:23
Medlem
PLACEBOiSTiCs avatar
Jag tycker det var dåligt mot turken, och kunden efter. Det kan ju vara allt mellan fem minuter till en halvtimme. Vad gör turken? Gör han en ny hamburgare till kunden i tron om att du kommer tillbaka? Eller ger han den nya kunden en lite äldre hamburgare, vad tror ni?

2007-05-13, 15:24
Medlem
Fittfittas avatar
Jag tycker att detta var en något tveksam trådstart
2007-05-13, 15:32
Medlem
Arthur Dents avatar
Tog du ost på hamburgaren? Ganska billigt i så fall.
Men nej, jag tycker att du handlade rätt. Du kunde ju inte veta att det var lång kö med berusade personer i bankomatkön. Och hamburgerförsäljaren borde informera om att de inte accepterar betalning meddelst kort.
Konstigt bara att du inte köpte en dricka med. Jag köper alltid dricka till hamburgaren, var du inte törstig?
2007-05-13, 15:39
Medlem
Daevass avatar
Borde han inte ha fått inkluderad dricka och pommes för 50kr? 50kr för enbart en 150g hamburgare låter onekligen dyrt.
2007-05-13, 15:42
Medlem
Garfield.coms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Daevas
Borde han inte ha fått inkluderad dricka och pommes för 50kr? 50kr för enbart en 150g hamburgare låter onekligen dyrt.
Läs igen.......... tips 38 kr.
2007-05-13, 15:42
Medlem
Arthur Dents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Daevas
Nu har du missförstått, trådskaparen trodde sig ha femtio kronor i plånboken, men hamburgaren kostade 38 kronor.
2007-05-13, 15:43
Medlem
Garfield.coms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arthur Dent
Tog du ost på hamburgaren? Ganska billigt i så fall.
Men nej, jag tycker att du handlade rätt. Du kunde ju inte veta att det var lång kö med berusade personer i bankomatkön. Och hamburgerförsäljaren borde informera om att de inte accepterar betalning meddelst kort.
Konstigt bara att du inte köpte en dricka med. Jag köper alltid dricka till hamburgaren, var du inte törstig?
Verkar som jag handlade rätt. Hade dricka hemma, päroncider...passade bra till smögåstårtan.
2007-05-13, 15:47
Medlem
Arthur Dents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Garfield.com
Verkar som jag handlade rätt. Hade dricka hemma, päroncider...passade bra till smögåstårtan.
Fan vad jag blev sugen på smörgåstårta nu, får nog sticka ner till konditoriet. Tror dock jag ska dricka hallonsoda till den.
2007-05-13, 15:47
Medlem
Smörgåstårta är gott, ,men inte en fredagskväll i berusat(?) tillstånd, då ska man han en 150 g med bröd. Sen om du gjorde rätt eller fel det kan jag inte svara på, jag vet bara att jag skulle nog har gjort samma sak.
2007-05-13, 15:48
Medlem
Garfield.coms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arthur Dent
Fan vad jag blev sugen på smörgåstårta nu, får nog sticka ner till konditoriet. Tror dock jag ska dricka hallonsoda till den.
Glöm inte pengar bara.
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in