2012-08-11, 20:22
Medlem
Skitsnack!

Du får ju se till att tvätta bort skiten innan du sätter på dig justaste tröjan! Och använd WASH för fan! Den färgar inte på samma sätt som vanliga Basiron!

Och du gör ju bra i att faktiskt använda Basiron! För allt annat skit är ju helt verkningslöst. Min moster är läkare och när jag frågade henne vad jag skulle köra sa hon att läkarna BARA rekommenderar just Basiron. Allt annat är tydligen lurendrejeri! och så klart Stioxyl... som är samma sak som Basiron... men den gick inte att få tag i. Har nån koll på hur man kan köpa den billigt över webben?
Citera
2012-08-11, 20:41
Medlem
Galdermas nya sätt att göra reklam?
Citera
2012-08-12, 21:51
Moderator
ofays avatar
OT raderat och trådar sammanfogade då de var snarlika

/Ofay
Citera
2012-08-22, 10:26
Medlem
TiocfaidhArLas avatar
Fnasig/Torr hud efter användande av Basiron 5% mot finnar.

Jag använder Basiron 5% varje kväll, och problemet är att även om det är väldigt bra mot finnar så börjar det efter ett tag göra huden torr. När jag tvättar av det på morgonen blir huden torr, röd, det svider och det kommer vitt fnös. Då har det hänt att jag slutat använda det ett par dagar och då hinner finnarna komma tillbaks

Jag var inne på apoteket och frågade efter en återfuktare, och de gav mig någon skum kräm, "La Roche-Posay Hydranorme" hette den typ.. Använde den imorse efter att jag tvättat bort Basironet och duschat, genom att smörja in hela ansiktet, och det brände utav helvete och huden blev röd som satan. Antar att det var någon slags allergisk reaktion eller så. Har ni några tips på bättre återfuktare som man INTE blir röd som en kräfta i ansiktet av, så man kan bli av med den fnasiga och torra huden?
Citera
2012-08-22, 10:32
Medlem
ta något oparfymerat
Citera
2012-08-22, 10:33
Medlem
Polloss avatar
Extrem torr hud brukar svida vid återfuktning, tror inte det är en allergisk reaktion. Kontakta en hudläkare så kanske du får lite bättre produkter, tro mig det är värt det. För att få en remiss dit så borde du gå till VC och verkligen få dem att fatta att ditt acne är ett problem i din vardag.
Citera
2012-08-22, 10:35
Medlem
Spashs avatar
Basiron är en väldigt uttorkande salva, jag använder själv basiron och blir ibland extremt torr i ansiktet, men det är bara att ta någon hudkräm som återfuktar huden.
Citera
2012-09-06, 22:25
Medlem
Bleker AC Wash också tyger? Har sköljt mig rejält nu så hoppas att det inte ska bleka örngott eller handdukar.
Citera
2012-09-11, 23:48
Medlem
Duckks avatar
Vilken har bäst påverkan, Basiron AC eller Basiron AC Wash? Känns som att den vanliga gelen borde ha bäst påverkan då den sitter längre på huden?

Har problem med hyffsat mycket acne på kinderna samt lite på pannan. Vilken bör jag köra på tycker ni?
Citera
2012-09-13, 20:51
Medlem
Basiron Gel + wash

Är det meningen att man ska först tvätta med wash och sedan ha på gelen över natten? Eller ska man bara använda en av dom? Är det nog att bara använda ansiktstvätten om det inte är jättemycket hudproblem?
Citera
2012-09-15, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TiocfaidhArLa
Jag använder Basiron 5% varje kväll, och problemet är att även om det är väldigt bra mot finnar så börjar det efter ett tag göra huden torr. När jag tvättar av det på morgonen blir huden torr, röd, det svider och det kommer vitt fnös. Då har det hänt att jag slutat använda det ett par dagar och då hinner finnarna komma tillbaks

Jag var inne på apoteket och frågade efter en återfuktare, och de gav mig någon skum kräm, "La Roche-Posay Hydranorme" hette den typ.. Använde den imorse efter att jag tvättat bort Basironet och duschat, genom att smörja in hela ansiktet, och det brände utav helvete och huden blev röd som satan. Antar att det var någon slags allergisk reaktion eller så. Har ni några tips på bättre återfuktare som man INTE blir röd som en kräfta i ansiktet av, så man kan bli av med den fnasiga och torra huden?

Det låter mer som någon random dagkräm som du har fått. Kör på propyless eller något sådant istället, dvs helt vanlig oparfymerad fuktighetskräm som de ofta rekommenderar vid aknebehandling.
Irritationen man får i början brukar lägga sig efter ett tag. Prova använda bara varannan kväll tills du har vant dig, eller bara några timmar innan du tvättar bort krämen.
Det ska även vara okej att lägga på fuktighetskräm efter basironet, bara man låter det gå en stund mellan så att basironet går in i huden först.

Citat:
Ursprungligen postat av ticketacke
Är det meningen att man ska först tvätta med wash och sedan ha på gelen över natten? Eller ska man bara använda en av dom? Är det nog att bara använda ansiktstvätten om det inte är jättemycket hudproblem?
Bara en av dem.
Senast redigerad av asswombat 2012-09-15 kl. 14:54.
Citera
2012-09-17, 15:28
Medlem
Eksem av Basiron

Vad ska man göra om man får eksem av Basiron? Köpte en tub Basiron Wash för ett par dagar sedan och nu har jag fullt med eksem över hela kroppen. Ska jag fortsätta behandlingen och hoppas att eksemet går över eller ska jag avbryta behandlingen och prova något annat? Känns att det bara blir värre och värre för varje gång jag använder Basironet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in