• 1
  • 2
2007-05-13, 09:27
Medlem
Hej och välkommen till flashback...

Jag har i några veckors tid stressat som fan och det börjar nu synas i ansiktet i form av finnar. Jag har inte möjlighet att stressa ner så jag gick till apoteket och rådfråga dem. Fick med mig lite tvål och något som heter basiron i tub. Det är någon typ av vit smörja. Normala krämer brukar absorberas av huden men denna lägger sig på huden och torkar där. Kvar blir en vit hinna. Min fråga är:
Är det den vita hinnan som blir kvar då man använder basiron som är verksam eller kan jag tvätta bort den?
Jag vill ju inte gå runt och se ut som en geisha.
Citera
2007-05-13, 10:06
Medlem
Måste du använda joxet på dagen då? Lägg på det på kvällen istället.

Tänk på att inte vara för mycket i solen under behandlingen + att kläder kan missfärgas av salvan, även när den har torkat (du kan ju börja svettas...) så håll den borta från favorittröjan... Ok?

http://www.fass.se/LIF/produktfakta/...7&UserTypeID=2
Citat:
Under behandlingen skall solning och UV-strålning (även solarier) undvikas.
Preparatet kan bleka hår, textilier och andra material.
Citera
2007-05-13, 13:27
Medlem
Gunniss avatar
Jag har använt Basiron i några månader och det är delat resultat. Ibland försvinner finnarna över natten medan andra behöver några dagar på sig. Jag använder det varje kväll, efter jag har duschat, innan jag går och lägger mig i lakan som jag byter minst 1 gång i veckan. Basiron ska du inte ha kvar i ansiktet. Det står på instruktionerna att du ska smeta på ett lager och sedan ha kvar det där i 1-5 minuter. Tvätta sedan bort det med vatten.

Lycka till med helvetet! Finnar är det värsta jag har varit med om
Citera
2007-05-13, 15:15
Medlem
Spavcuus avatar
Det finns två olika typer av Basiron, Basiron AC och Basiron AC Wash. Vanliga Basiron smetar man på och låter vara kvar, min erfarenhet är att det går in ganska bra. Basiron Wash ska man lägga på och skölja av efter några minuter.

http://www.fass.se/LIF/home/soktraff...se&searchtype=

Har använt båda varianterna i flera år typ och tycker att den man sköljer bort har bäst resultat. Största nackdelen med Basiron överhuvudtaget är att det bleker tyg så jävligt. Mina handdukar är helt förstörda.
Citera
2007-05-13, 15:15
Medlem
DanSnows avatar
Never mind me.
Citera
2007-05-13, 16:23
Bannlyst
Jag torkar alltid bort det med en blöt tvättlapp, och det har ändå visat goda resultat för hyn. Dessutom så torkar det inte ut hyn lika mycket, efter mina egna erfarenheter.
Citera
2010-04-05, 17:49
Medlem
Ämnen i Basiron gel 5%

Efter varje gång som jag har använt basiron gel 5% för min hy. ( Har delsvis röd hy och även lite finnar som mest är ärr nu) så blir hyn "normal" och se jättebra ut! Inte alls influenser av rödflammig.
Jag har läst att basiron har ämnet besoylperoxid i sig vilket fungerar som bakteriedödande.

Har ni andra några erfarenheter av just detta , att hyn blir "vit" och bra? Och finns det något som jag möjligtvis kan göra för att huden skall stanna vit hela tiden?
Lite röda kinder, haka och vit om munnen.. Tror mig ha någon slags bakterie ev i huden som irriterar?
Citera
2010-08-29, 23:19
Medlem
Heroes88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spavcuu
Det finns två olika typer av Basiron, Basiron AC och Basiron AC Wash. Vanliga Basiron smetar man på och låter vara kvar, min erfarenhet är att det går in ganska bra. Basiron Wash ska man lägga på och skölja av efter några minuter.

http://www.fass.se/LIF/home/soktraff...se&searchtype=

Har använt båda varianterna i flera år typ och tycker att den man sköljer bort har bäst resultat. Största nackdelen med Basiron överhuvudtaget är att det bleker tyg så jävligt. Mina handdukar är helt förstörda.
Kan man kombinera både den vanliga och Wash:en? Skulle uppskatta snabbt svar då jag gärna vill springa ner till apoteket imorgon.

Tack på förhand!
Citera
2010-08-29, 23:29
Medlem
Free2flys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gunnis
använder det varje kväll, efter jag har duschat, innan jag går och lägger mig i lakan som jag byter minst 1 gång i veckan.

Jag är inte någon expert, men bör man inte byta lite oftare?
Citera
2010-11-25, 17:24
Medlem
Basiron, benzoylperoxid.

Ger basiron ansiktstvätt samma effekt som krämen som man har över natten?
Citera
2011-02-01, 22:54
Medlem
tOpOffs avatar
Vilken Basiron ger bäst effekt, gelen eller washen?
Citera
2011-02-10, 22:16
Medlem
Jag har använt Basiron AC Wash (tror det är 5%?) nu i två veckor snart. Har inte märkt så jättestor skillnad, men det kanske behöver gå längre tid? Orkar inte med den här skiten snart.

Du lär ju kunna kombinera båda, risken finns dock att du blir fnastorr och jätteblek? Köp en bra fuktkräm att ha på efteråt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in