2012-01-30, 23:03
Medlem
Tar Basiron AC - Farligt att sola?

Hej!

Tar Basiron AC mot min akne. Nu är min fråga ifall det skulle vara farligt att sola medan jag behandlar mig? Kan det bli värre?
Tar någon utav er samma sak och vet svaret på min fråga?

Skriv vad ni tänker.

Tack på förhand, JW19
Citera
2012-01-30, 23:09
Medlem
Det följer alltid med en bipacksedel där allt viktigt står. http://www.fass.se/LIF/produktfakta/...29&DocTypeID=7
Under behandlingen ska solning och UV-strålning (även solarier) undvikas.
Jag har ingen aning, men jag GISSAR att du kan sola om du inte har salvan insmord, alltså att du tvättar dig ordentligt med tvål innan du solar.
Citera
2012-01-31, 08:05
Bannlyst
Du ska inte sola om du använder Basiron. Inte ens om du tvättar bort det innan.
Citera
2012-01-31, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roxic
Du ska inte sola om du använder Basiron. Inte ens om du tvättar bort det innan.
Okej, vad kan hända?
Citera
2012-04-04, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peet3r
Ger basiron ansiktstvätt samma effekt som krämen som man har över natten?

Nej det gör den inte har använt båda två, fick inget resultat alls av "ansiktstvätten" men av krämen fungerade det bra dock blev jag väldigt torr i ansiktet. Jag tror basiron wash om du menade den som var ansiktstvätten den är till för ryggen osv för stora ytor osv.
Citera
2012-07-24, 16:53
Medlem
Någon som vet om Basiron Wash funkar att använda på samma sätt som vanliga basiron? Orkar inte ha båda hemma och använder Wash till rygg/bröst. Dessutom gillar jag konsistensen och förpackningen bättre (2.5 gånger så mycket för nästan samma pris + slipper ha massa småtuber).

Jag har testat att lämna den på och verkar fungera som vanliga Basiron. Frågan är om det finns några nackdelar med detta?
Citera
2012-08-11, 19:31
Medlem
Jag har haft problem med finnar som fan och började använda Basiron AC WASH för ett par veckor sedan och det funkar så jävla bra! Jag har testat allt annat skit till och med vanliga Basiron. Men den här WASH salvan fungerar helt fantastiskt. Det som hände i början bara var att jag blev lite röd i ansiktet, men det gick bort efter några dagar. Jag läste på förpackningen att det tydligen var helt normalt med lite rödhet. Det handlar tydligen om att porerna måste öppna sig och skit för att krämer ska kunna ta hand om aknen! Om man väljer mellan lite rödhet tre dagar eller finnar hela tiden så är ju valet inte så svårt! Fett bra jävla kräm kan jag säga, ångrar att det tog sån tid innan jag upptäckte den kan jag säga!! Testa för fasen!
Citera
2012-08-11, 19:33
Medlem
Jag har haft problem med finnar som fan och började använda Basiron AC WASH för ett par veckor sedan och det funkar så jävla bra! Jag har testat allt annat skit till och med vanliga Basiron. Men den här WASH salvan fungerar helt fantastiskt. Man får se till att ha den i fejset typ 10 minuter innan man tvättar bort den bara. Det som hände i början bara var att jag blev lite röd i ansiktet, men det gick bort efter några dagar. Jag läste på förpackningen att det tydligen var helt normalt med lite rödhet. Det handlar tydligen om att porerna måste öppna sig och skit för att krämer ska kunna ta hand om aknen! Fett bra jävla kräm kan jag säga, ångrar att det tog sån tid innan jag upptäckte den kan jag säga!! Testa för fasen!
Citera
2012-08-11, 19:41
Medlem
Ja det funkar inte att lösa finn problemet och sola samtidigt. Men jag har haft jävligt bra effekt av Basiron krämen.
Citera
2012-08-11, 19:49
Medlem
Alltså... det som händer när man kör Basiron är ju att preparatet "ruggar" upp det översta hudlagret för att VERKLIGEN komma åt aknen. Det är ju en jävla bakterie som ställer till skit i den igen stängda poren och det leder till inflammation. Allt annat skit som säljs är bara som att hälla på alcogel på huden och alltså lurendrejeri. Basiron fungerar verkligen. Men det som händer med fejset de första dagarna / veckorna gör ju att ansiktet och huden inte tål sol lika bra som innan!
Citera
2012-08-11, 20:03
Medlem
Veeoons avatar
Du kan bränna dig riktigt illa.
Citera
2012-08-11, 20:10
Medlem
He ha haa

Lösningen på alla dina problem heter Basiron AC WASH! Om du kör wash skiten så kommer du aldrig behöva tänka på att dutta eller om det bleker nått helvete.

Kör Wash i hela facet i typ tio minuter och tvätta bort det sen. Men det är viktigt att du kör varje dag och håller på minst flera veckor. Jo visst man kan bli lite röd, men jag har kollat upp det där och det handlar om att huden reagerar så att bakterierna dör och efter det har du stans cleanaste fejs!

Kör Basiron Wash säger jag!

Peace!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in