Citat:
Ursprungligen postat av Jrgen
Jag lste en del p hemsidan och jag finner tanken intressant. Det finns verkligen en gemensam bas i Norden att bygga en union p, till skillnad frn Europa, vari det finns stora skillnader mellan medlemsstaterna p alla plan. Det r nog bara steuropeer som skulle svara "Europa" p frgan "Var kommer du ifrn?"
Det finnes absolutt en base bygge en union mellom oss p hjemmesiden vr. anbefaler at dere leser " Norden i siffror" Under folderen Om Norden.
Jeg gir her et lite utklipp
Viktiga samarbetslnder
I en underskning fr ngra r sedan fick den nordiska befolkningen ange hur vilka lnder man ansg det vara srskilt viktigt att samarbeta med:
78% svarade att det var srskilt viktiga att samarbeta inom Norden.
18% svarade att det var srskilt viktigt att samarbeta med Tyskland.
14% svarade att det var srskilt viktigt att samarbeta med USA.
11% svarade att det var srskilt viktigt att samarbeta med EU.
10% svarade att det var srskilt viktigt att samarbeta med Storbritannien.
10% svarade att det var srskilt viktigt att samarbeta med Ryssland.
Det er ofte mere forskjeller Nordmenn i mellom enn f. eks Nordmenn og Svensker
Det finnes over 150000 Svensker i Norge tror ikke mange av dem fler seg som en utlending (det har i i alle fall ikke jeg gjort i et annet Nordisk land) . Selvsagt finnes det Folk som ikke klarer tilpasse seg et nytt sted osv og sier alt er bedre i Sverige . Men det er vel ogs Folk fra Stockholm som ikke klare tilpasse seg Pite eller andre plasser i Sverige og snn er det over alt.
Nordisk er noe man spesielt merker nr man jobber med folk fra Norden kontra Europa .
Vi I Nordiskvisjon har ikke ambisjoner om kopier EU vi vil noe annet(For da kan man jo bare vre med i EU)
Vi mener at et forent Norden vre bygget p et velutviklet regional selvstyre f. eks etter Sveitsisk modell slik at de omrder med f. eks lav befolkning ikke blir overkjrt av regioner med hy befolknings tetthet, og der hver region setter sine egne grenser med hensynt til identitets flelse. Alts ikke en Sentralisert og veldig fderalistisk union. Slik EU er p vei til Bli..
Jeg Kommer fra Finnmark i Norge jeg vil nok kalle meg en assimilert Same

. Da min slekt er I hovedsaklig Samisk og Finsk (har en svensk tipptippoldemor )

.
Nei til EU.. heller en 3dje vei
www.nordiskvision.org