Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2007-05-11, 08:51
  #1
Medlem
bwoys avatar
Via wap.tjat.com kan du med mobilen logga in på din ICQ och MSN och tjöta, jättepraktiskt tyckte jag, och många andra. Men idag kom jag inte in på min ICQ, lösenordet var felaktigt. Nollställde det via ICQ's egna sida så nu är mitt konto säkert iallafall, men jag loggade in och såg att nån bytt mitt namn till maex (eller något dylikt) och samtliga av mina kontakter låg som blockerade.

Mycket märkligt... men efter en snabb googling så hittar jag ett ryskt forum med, bland många andra, mitt icqnummer följt av ett pris. Mitt sexsiffriga icqnummer såldes för hela två och en halv dollar! Sidan avslöjade även att kontona är tagna från just tjat.com och även om den "hemliga frågan/svaret" var knäckt eller ej (för att kunna nollställa ditt lösenord).

Man kan tydligen göra pengar på allt här i världen

Att nån skulle försöka sälja ditt tolvsiffriga icqnummer är inte så troligt, det är dom korta numrena som är attraktiva eftersom dom är enkla att komma ihåg, men varesig du har ett kort eller långt nummer så föreslår jag att du håller dig från tjat.com då dom uppenbarligen lider av nåt slags säkerhetshål någonstans.

Hej!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback