2007-05-12, 00:24
Medlem
Rixpundares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rev_
varför är ni "rädda" ? Det ända man ger ut på thepiratebay är ju "användarnamn" & "Password" samt email?

Ja vadå det finns ju en teoretisk möjlighet att dom använder ditt email och lösen och loggar in på tillexempel Paypal om man använder samma lösen som där och har dom ditt IP så kan kan dom ju hacka just din dator.

Så är man lite smart så ändrar man allt som har med ens lösen och email att göra
om man har samma användarnamn eller lösen på andra siter.

Det bästa är ju naturligtvis att ha olika användarnamn och lösen på alla siter men vem orkar det.

Som tur är var det typ ett årtionde sen jag loggade in på piratebay så då hade jag inte samma email eller IP.Dock mitt standardnamn och lösen.(inte det som jag har här)

Lösen har jag nu ändrat på ALLA siter.Drygt som fan men bättre å va nojig än att sitta i skiten.
2007-05-12, 01:01
Medlem
Stormorfars avatar
Vilka är det som har lösenorden och IP adresserna då?
Det går väll inte att få ut genom txt filen.. Så hur stor risk är det att nån försöker logga in med mitt login+pw på nån random sida/msn osv..
2007-05-12, 01:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stormorfar
Vilka är det som har lösenorden och IP adresserna då?
Det går väll inte att få ut genom txt filen.. Så hur stor risk är det att nån försöker logga in med mitt login+pw på nån random sida/msn osv..

Det står i den textfil som vi inte har fått tillgång till, men den/dom som har nallat filen har tillgång till alla hashar. Sen om dom kan knäcka dom eller inte återstår att se.
2007-05-12, 01:21
Medlem
Injustices avatar
hmm.. inte ngn överaskning att deras säkerhet är dålig... är inte sånt en del av deras filosofi?..

Edit: stavning
2007-05-12, 01:26
Medlem
phils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Injustice
hmm.. inte ngn överaskning att deras säkerhet är dålig... är inte sånt en del av deras filosofi?..

Edit: stavning
låter ju ganska otroligt att dom skulle ha dålig säkerhet som filosofi, måste vara något av det dummaste jag hört (idag).
tror snarare tvärtom att dom har som filosofi att värna om användarnas sekretess.

edit:
lade till: måste vara något av det dummaste jag hört (idag).
2007-05-12, 02:06
Moderator
Humbugs avatar
Den stora frågan är väl varför någon vilsen "hackare" ger sig på att atackera sina egna? Så fruktansvärt lågt och onödigt!
2007-05-12, 02:47
Medlem
Myggizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Humbug
Den stora frågan är väl varför någon vilsen "hackare" ger sig på att atackera sina egna? Så fruktansvärt lågt och onödigt!
Sanning
2007-05-12, 02:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av micke_h
Ditt jävla pucko! Tror du på fullaste allvar att det du betalar går till konstnärena som gjort verken? Folk är fan mer korkade än vad jag kunde föreställa mig. Ett exempel! En storsäljande musikgrupp får typ 1kr per såld cd. Resten tar staten och skivbolaget och försäljningledet hand om.

Fel.
Skivbolaget får ungefär 1-3 kronor per såld cd.
Resten vet jag inget om.
2007-05-12, 03:06
Medlem
µTorrents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av radikal08
Fel.
Skivbolaget får ungefär 1-3 kronor per såld cd.
Resten vet jag inget om.

Resten kanske rädda barnen får?

Fan, fylleinlägg, sorry alltså..
2007-05-12, 07:14
Medlem
Arbetarbroders avatar
Jag suger hårt på datorer, men om nån kunde förklara varför Unga Arga Svenska Hackare ger sej på just The Pirate Bay så skulle jag bli grymt glad!
2007-05-12, 08:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Humbug
Den stora frågan är väl varför någon vilsen hackare ger sig på att atackera sina egna? Så fruktansvärt lågt och onödigt!

Stor humor när man klagar när TPB blir hackad, men när man förstör en bra gratistjänst som silentwhisper å man skylla sig själv om man inte har backup

Ja var går gränsen för moralen när det gäller datasäkerhet?

2007-05-12, 08:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Odes
Stor humor när man klagar när TPB blir hackad, men när man förstör en bra gratistjänst som silentwhisper å man skylla sig själv om man inte har backup

Ja var går gränsen för moralen när det gäller datasäkerhet?

ifall TPB hade blivit förstörd av hackers och dom inte hade haft någon backup så hade även dom fått skylla sig själva

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in