2007-05-11, 22:40
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micke_h
Ditt jävla pucko! Tror du på fullaste allvar att det du betalar går till konstnärena som gjort verken? Folk är fan mer korkade än vad jag kunde föreställa mig. Ett exempel! En storsäljande musikgrupp får typ 1kr per såld cd. Resten tar staten och skivbolaget och försäljningledet hand om.

och hur mycket får du när du laddar ner ??
2007-05-11, 22:41
Medlem
techno_the_kings avatar
Ska jag oroa mig el ska jag inte
lösen & ip tycks ju vara krypterad men det kanske finns en chans att dom knäcker skiten el?
jaja imorrn så cashar jag ut en del cash ifrån kontot så att jag klarar mig ena vecka & sen spärrar kortet
pallar inte med att ändra lösen på 692 st pokersajter där jag ant har samma el liknande lösen fast med siffror i..
2007-05-11, 22:43
Medlem
call3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av greppa
Jag tycker det här hacket är det bästa som världen skådat, TPB har skapat så mycket dumt att det lugnt var värda att bli hackade... Att inte ge pengarna till konstnärerna som gjort de olika verk som sprids på TPB är fan i mej skam.
Tack ni som gjorde det här!
Det enligt mig var ett mycket bättre svar. jag håller inte med ditt tycke men tack för att du förklarade ytterligare.
Ha en trevlig kväll
2007-05-11, 22:47
Medlem
rev_s avatar
varför är ni "rädda" ? Det ända man ger ut på thepiratebay är ju "användarnamn" & "Password" samt email?
2007-05-11, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrMaZz
Det blir bara bättre och bättre:

Jahapp? Fildelning = kommunism, eller?
Han nämner inte att Fildelning har någonting med Sverigedemokraterna att göra. SverigeDemokraterna faller inte in inom hans övriga ideologi.
2007-05-11, 23:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av vTrill
Han nämner inte att Fildelning har någonting med Sverigedemokraterna att göra. SverigeDemokraterna faller inte in inom hans övriga ideologi.
"Vår [AUH:s] ideologi" sade han, inte "vår övriga ideologi". Dessutom nämner den anonyme att fildelning är en av AUH:s "hjärtefrågor".

Det är ju en allmän fördom att fildelare är kommunister. Men jag överdrev väl. Jag förstår dock inte varför någon skulle vilja triangulera honom. De är väl knappast efterlysta eller något.
2007-05-11, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrMaZz
"Vår [AUH:s] ideologi" sade han, inte "vår övriga ideologi". Dessutom nämner den anonyme att fildelning är en av AUH:s "hjärtefrågor".
Han utgår väl ifrån att folk vet vad AUH har för åsikter.
2007-05-11, 23:55
Medlem
kvints avatar
Torrenten i fråga lades ju upp på Piratebay men togs snabbt bort. Peter Sunde hävdade att detta berodde på att innehållet inte stämde överens med beskrivningen. Stämmer detta eller?
2007-05-12, 00:07
Medlem
call3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kvint
Torrenten i fråga lades ju upp på Piratebay men togs snabbt bort. Peter Sunde hävdade att detta berodde på att innehållet inte stämde överens med beskrivningen. Stämmer detta eller?
såg inte torrenten själv men jag skulle gissa att piratebay är ganska defensiva i frågan. säg att du äger en server och dina andvändarnamn blir public via servern skulle du låta dom ligga kvar?
2007-05-12, 00:08
Medlem
micaeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kvint
Mycket sannolikt icke. Större delar av TPBs torrenter skiljer sig ordentligt från beskrivningen, och inte rensas dom bort för det.

Troligen gjorde TPB för en gångs skull ett undantag från sina regler, för att skydda sig själva och sina medlemmar. Och det anser jag vara, i det här fallet, ett mycket gott val.
2007-05-12, 00:09
Medlem
call3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micaele
Mycket sannolikt icke. Större delar av TPBs torrenter skiljer sig ordentligt från beskrivningen, och inte rensas dom bort för det.

Troligen gjorde TPB för en gångs skull ett undantag från sina regler, för att skydda sig själva och sina medlemmar. Och det anser jag vara, i det här fallet, ett mycket gott val.
typ vad jag sa *winner*
2007-05-12, 00:20
Medlem
Har själv börjat ladda ner torrentar relativt nyligen (ja, givetvis endast icke upphovsrättsskyddade filer ), men registrerade mig inte på det kända Piratebay eftersom det känns fel och i bakhuvudet hade man tankar om att något sådant här kunde hända, och se där, det hände visst.

Jag använder Bitenova som sökmotor nu, en fråga till er, hur pass mycket är Piratebay för att hitta torrentar? Det ska vara otroligt mycket bättre för att det ska vara värt att registrera sig.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in