2007-05-12, 08:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av dekadish
ifall TPB hade blivit förstörd av hackers och dom inte hade haft någon backup så hade även dom fått skylla sig själva

Det handlar om moralen om det var rätt att hacka TPB jämfört med silentwhisper. Det är där humorn ligger.
2007-05-12, 09:36
Medlem
phils avatar
är det bara jag som tror att dom "hackade" tbp för att visa att det finns hål i deras säkerhet.
2007-05-12, 09:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Odes
Det handlar om moralen om det var rätt att hacka TPB jämfört med silentwhisper. Det är där humorn ligger.

jag tror inte på moral. både etik och moral är symptom skapade av de svaga människorna som ett vapen mot de starka. moral i sig är dessutom ingenting annat än en socialt inpräntad mental hämning (eller "en dålig ovana som bör tränas bort", som jag brukar säga) som begränsar människors förmågor.
pathetic.
2007-05-12, 09:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av phil
är det bara jag som tror att dom "hackade" tbp för att visa att det finns hål i deras säkerhet.

nej, det finns säkert fler som är lika blinda som dig.
som jag sa tidigare: ifall så var fallet, varför skulle dom välja att publicera databasen och inte bara rapportera in buggen? att dom valde att publicera databasen på just tpb itself är ett direkt hån som ytterligare bevisar att dom enbart var ute för att jävlas
2007-05-12, 10:15
Medlem
greppas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micke_h
Ditt jävla pucko! Tror du på fullaste allvar att det du betalar går till konstnärena som gjort verken? Folk är fan mer korkade än vad jag kunde föreställa mig. Ett exempel! En storsäljande musikgrupp får typ 1kr per såld cd. Resten tar staten och skivbolaget och försäljningledet hand om.

Inte precis sant va...
2007-05-12, 10:46
Medlem
Ankishs avatar
Har inte så mycket att tillföra förutom att vissa av er har en hämskt ful ovana att omnämna TPB som PB, PB och TPB är två olika saker.

Peace
2007-05-12, 11:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rixpundare
Jo det funkar kanon tills man kraschar datorn i fyllan och villan och glömt att skriva upp inloggningsuppgifterna

Om du litar på Google Browser Sync kan du ju använda den. Den kan spara bokmärken, lösenord och en del annat i krypterad form på Googles servrar, så att du kan synkronisera dessa mellan flera datorer, samt få tillbaka dem i händelse av en krasch.

Enligt Google skall den krypterade informationen inte vara tillgänglig för dem, men jag har inte kollat att det verkligen stämmer.
2007-05-12, 11:09
Medlem
tummys avatar
Vart lite svettig när jag slog på skärmen.. Jag har ju tänkt att ordna mina lösenord på dessa random kassa sidor länge nu. Men det blir aldrig riktigt av.

Dock drog jag lättnades suck när jag hittade mitt recovermail ifrån TPB och därigenom såg att jag hade randomlösenord :
2007-05-12, 11:19
Medlem
BlåTomtes avatar
Inga av länkarna fungerar.
2007-05-12, 12:12
Medlem
Torr nog man kan vara ganska lungn... Precis som flera säger här.. Anakata med flera är bara människor... Alla kan vi missa saker...

Men jag ser inget direkt fara med det hela.. Anakata vet vad han syslar med och han har nog sett till att som är krypterade ordentligt lösenorden...

Sen kan man ju tycka det är synd att gesig på TPB men jag förstår dom hadde jag oxå hittat en kodmiss som gjorde det möjligt så hadda jag oxå gjort det.. ett bra sätt att synas.. men vi får ju hoppas att dom är nöjda nu och inte har för avsikt att göra så mycke mer...

Nu skall jag göra nått vettigt av denna dagen och inte oroa mig över mitt tpb konto... Gör nått bra av det hela istället.. tanka lite extra för att göra världen gald!

puss på er!
2007-05-12, 16:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av dekadish
jag tror inte på moral. både etik och moral är symptom skapade av de svaga människorna som ett vapen mot de starka. moral i sig är dessutom ingenting annat än en socialt inpräntad mental hämning (eller "en dålig ovana som bör tränas bort", som jag brukar säga) som begränsar människors förmågor.
pathetic.
Wow, ere inte coolingen... Säg inte att du har en helautomatisk soft airgun också? respect.
2007-05-12, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tavi
Wow, ere inte coolingen... Säg inte att du har en helautomatisk soft airgun också? respect.

du borde läsa nietzsche så förstår du vad jag talar om

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in