2007-05-11, 20:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av FreedomFighter^
Kanske den här artikeln han menar?
http://www.gd.se/Article.jsp?article=56867
Tramsig, javisst, men denna information var klart av intresse:

Citat:
Han förstod att någon hade tagit kontroll över hans konto på MSN och gjorde en polisanmälan för dataintrång. Han kontaktade även Microsofts kundtjänst för Hotmail och MSN-messenger.
- Det gick bara att nå dem via mejl. När jag inte kunde svara på frågan om när jag hade skaffat mitt konto fick jag ett mejl där de skrev att de inte kunde hjälpa mig, berättar Mohammad Mafiha.

Det innebär att hans konto fortfarande kontrolleras av någon annan. Dessutom förlorar han pengar eftersom han tecknat sig för betaltjänsten Hotmail plus. En tjänst som han nu inte kan använda.
- Vi ställer ett antal frågor som kontoinnehavaren ska kunna svara på om man vill att kontot ska återställas. Vi behöver göra så för att försäkra oss om att det inte är någon annan som försöker komma åt kontot genom att gå via oss, säger Fredrik Wallner, marknadschef på MSN Sverige.
Den som vill få sitt konto spärrat kan få det men då krävs det att polisen kontaktar MSN. Det kan ta tid. Mohammad Mafiha gjorde sin polisanmälan den första april men den har ännu inte utretts.
Citat:
Han säger att de brukar kontakta Microsoft så snabbt de får in ett ärende där ett Hotmail eller MSN-konto har missbrukats eller hamnat i fel händer.
- Microsoft brukar vara samarbetsvilliga och se till så att kontot stängs. Däremot brukar det vara svårt att hitta den skyldige. Spåren leder ofta till en offentlig dator på en skola eller ett bibliotek. Då går det oftast inte att komma längre.
Det bekräftar flera teorier som florerat på Internet i många år nu, bl.a. att polisen har ett nära samarbete med Microsoft och MSN, något många tidigare misstänkt.

Att man måste uppge det datum när man registrerade sitt konto har varit standardförfarandet länge, men nu undrar jag vilka andra frågor man måste svara på. I och med övergången till Windows Live kan man numera se registreringsdatumet i sin profil under (den svenska) rubriken "Kontosammanfattning": https://account.live.com/SummaryPage.aspx

Det kanske är bra att spara sådan information... utifall att.
2007-05-11, 21:15
Medlem
Först när jag läste att detta hade hänt fick jag kalla kårar eftersom jag har har två konton på tpb och använder samma lösenord frekvent på alla ställen jag är. Dock verkade det som om jag hade återställt kontona för ett par månadersen så jag hade nått i stil med "5sd7g7" som lösenord på de bägge
2007-05-11, 21:59
Medlem
det var inte auh

det var inte auh...
http://www.idg.se/2.1085/1.107659
2007-05-11, 22:05
Medlem
TheCs avatar
Sämsta lista ja sett, vart är alla ip/lösenord?
2007-05-11, 22:09
Medlem
call3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Occams_Razor
För att väldigt många använder samma login och lösen på flera ställen. Folk blir av med pengar på poker konton, blir av med WoW karaktärer etc.

Visst, folk borde ha bättre koll än så, därför är det viktigt att göra precis som den som ligger bakom första posten gjorde. Det är väl hela vitsen med att lägga ut exploits, kontouppgifter etc. Visst finns det tonåringar som vill ha sin plats i solen, men de åstadkommer iaf samma sak.
Kan ju säga att jag fick byta pass på 3 sidor efter det här.... men 3 av typ 50 fine by me
2007-05-11, 22:11
Medlem
call3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av greppa
Hahahhahhahhahaaahahaahhhhhaaah det kunde de ha!
Det var ju ett väldigt givande inlägg måste jag säga. kom med något bättre nästa gång.

@TheC passlistan är inte public än vad jag vet. men det kommer säkert om dom vill ha "creds"
2007-05-11, 22:19
Medlem
micke_hs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gmail
Aha okej, det låter ju inte så farligt.
Var beredd på att byta lösen där ett tag..

Vaddå lösen på tpb? Vem fan bryr sig om sånt? Det är väl bara att tanka från den skitsajten? Jag har aldrig loggat in där, eftersom jag inte verkar behöva det för att kunna komma åt torrentarna.
2007-05-11, 22:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av PruXeD
det var inte auh...
http://www.idg.se/2.1085/1.107659
Det blir bara bättre och bättre:

Citat:
När Antipiratbyråns hemsida utsattes för intrång för drygt två år sedan publicerades så väl intern mailkorrespondens som medarbetares personuppgifter. Den anonyma personen [som uppger sig företräda AUH] berättar även öppet om intrång mot bland annat Songnetworks, Sverigedemokraterna och andra stora webbplatser.

Varför gör ni de här hacken?
– Av olika anledningar. Varför vi hackade Antipiratbyrån är väl ganska obvious. De ska inte agera poliser.

Och Sverigedemokraterna?
– Vad ska man säga... Högerextremistiska grupper faller inte inom vår ideologi.
Jahapp? Fildelning = kommunism, eller?

Humor på hög nivå:

Citat:
Befinner du dig i Sverige nu?
– Inte på en fast punkt, men inom Sveriges gränser.

Vad menar du med en fast punkt?
– Jag åker runt i ett fordon för att inte någon ska kunna triangulera in mig.
Någon har läst för mycket om Kevin Mitnick...
2007-05-11, 22:20
Medlem
greppas avatar
Okej då.

Citat:
Ursprungligen postat av call3
Det var ju ett väldigt givande inlägg måste jag säga. kom med något bättre nästa gång.

@TheC passlistan är inte public än vad jag vet. men det kommer säkert om dom vill ha "creds"

Jag tycker det här hacket är det bästa som världen skådat, TPB har skapat så mycket dumt att det lugnt var värda att bli hackade... Att inte ge pengarna till konstnärerna som gjort de olika verk som sprids på TPB är fan i mej skam.
Tack ni som gjorde det här!
2007-05-11, 22:27
Bannlyst
Citat:

Finns det något sätt jag kan nå dig om jag har fler frågor?
– Nej, du kommer förmodligen aldrig mer få tag på mig. Jag kommer slänga både simkortet och mobilen.

Befinner du dig i Sverige nu?
– Inte på en fast punkt, men inom Sveriges gränser.

Vad menar du med en fast punkt?
– Jag åker runt i ett fordon för att inte någon ska kunna triangulera in mig.

Haha, vad i helvete? Vad fan tror han att han är , Binladen eller? "triangulera in mig" HUMOR HUMOR HUMOR!
2007-05-11, 22:35
Medlem
micke_hs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av greppa
Jag tycker det här hacket är det bästa som världen skådat, TPB har skapat så mycket dumt att det lugnt var värda att bli hackade... Att inte ge pengarna till konstnärerna som gjort de olika verk som sprids på TPB är fan i mej skam.
Tack ni som gjorde det här!

Ditt jävla pucko! Tror du på fullaste allvar att det du betalar går till konstnärena som gjort verken? Folk är fan mer korkade än vad jag kunde föreställa mig. Ett exempel! En storsäljande musikgrupp får typ 1kr per såld cd. Resten tar staten och skivbolaget och försäljningledet hand om.
2007-05-11, 22:39
Medlem
DaVajjs avatar
Triangulering kan till och med privatpersoner få tillgång till idag, så det är inte bara på skoj.

Läs t. ex: http://www.aftonbladet.se/vss/nyhete...377222,00.html

Killen borde kört på landet också, där trianguleringen inte är lika exakt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in