2007-09-13, 22:11
Medlem
GW pratade på efterlyst ikväll om detta fall. Han berättade att han varit i kontakt med brittiska kollegor som är besvikna på den portugisiska polisen om hur dom skött utredningen. Statistiskt menar han är föräldrarna skyldiga men polisen bortsåg från det pga att föräldrarna var läkare. Lägenheten var en brottsplats men polisen behandlade den inte som det.

Han berättar vidare om att det statistiskt är föräldrarna och att det oftast är modern som är den skyldiga. Att barnet motsätter sig att föräldrarna går ut och äter exempelvis och att det då har hänt en olycka så att säga. Pappan ställer oftast upp på mammans sida och mörkar.

Normalt så brukar föräldrar som har drabbats av en förlust av ett barn dra sig tillbaks och bli helt paralyserade. Har man som i det här fallet dragit på sig strålkastarljus talar statistiken mot föräldrarna.

Vidare berättar han att det oftast händer av en slump och att det sällan handlar om att föräldrarna planerat det.

Därmed släpper jag tanken på att det skulle vara planerat och sällar mig till skaran som tror på en olyckshändelse!
Citera
2007-09-13, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Azrael
Men alla här är väl ändå överens om att det är föräldrarna som är gärningsmän? Ingen är väl så naiv att de tror på kidnappningstjafset?

Att föräldrarna ligger bakom är nog de flesta överens om. Däremot om det var överlagt eller genom olyckshändelse var åtminstonne inte jag överens med mig själv om.

Men det har gått över nu.
Citera
2007-09-13, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lucky_star
De har nog fejkat allting....... Maddie lever och det ligger en himla bra skådis bakom detta!

Du måste ju bara skämta! Skriver du här på skoj eller?
Citera
2007-09-13, 22:20
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Amazongirl

Varför skulle hon inte kunna leva för ? lite jävla blod och "liklukt" det kan väl vem som helst överleva.

jag tror hon kan leva.. men antagligen är hon död..
Citera
2007-09-13, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av noxen
Varför skulle hon inte kunna leva för ? lite jävla blod och "liklukt" det kan väl vem som helst överleva.

jag tror hon kan leva.. men antagligen är hon död..

hmm överleva liklukt? vad menar du egentligen?

Och om du undrar vad jag menade med min kommentar,
så ta och läs lite bakåt i tråden.
Citera
2007-09-14, 00:53
Medlem
Pancevs avatar
Citat:
Fattar inte bättre, bara att ignorera totalt.
Citera
2007-09-14, 01:34
Bannlyst
Hur ligger det till egentligen, är föräldrarna swingers?
Sett en massa rykten, men finns det någon fakta om det hela?
Citera
2007-09-14, 05:23
Medlem
StorMammas avatar
Jag är fortfarande mycket intresserad om det nämnts om Madeleine var ett ADHD barn eller liknande MYCKET krävande barn?

Fler än ett barn har tagits av daga av sina föräldrar som helt enkelt inte orkat med mer hyperaktivitet och så vidare.

( Jag har en period arbetat med barn som haft olika störningar på ett avlastningshem.
Och en del av dem *ursäkta uttrycket* var förjävliga rent ut sagt.)

Jag är övertygad om att lilltjejen är död, och jag tror inte på någon kidnappning alls.

Lite för mycket valium i vällingen kanske...?
Citera
2007-09-14, 06:54
Medlem
Nya nyheter!

http://www.expressen.se/nyheter/1.839226/orkade-inte-med-dottern

Citat:
Fyraåriga Madeleine McCann dog av en överdos sömnmedel. Det hävdar tidningen France Soir.
Samtidigt avslöjar mamma Kate McCanns dagbok att hon inte orkade med sin dotter.
- Madeleine var överaktiv, skriver hon.
Citera
2007-09-14, 07:12
Medlem
missmarmelad6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oluja
Nya nyheter!

http://www.expressen.se/nyheter/1.839226/orkade-inte-med-dottern

Usch och tvi för denna Kate,
om detta stämmer så hoppas jag
dom fråntar henne rätten att
titulera sig som "mamma".
Det är hon inte värd.
USCH
Citera
2007-09-14, 08:37
Medlem
KönsKlass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moneypenny´s
GW pratade på efterlyst ikväll om detta fall. Han berättade att han varit i kontakt med brittiska kollegor som är besvikna på den portugisiska polisen om hur dom skött utredningen. Statistiskt menar han är föräldrarna skyldiga men polisen bortsåg från det pga att föräldrarna var läkare. Lägenheten var en brottsplats men polisen behandlade den inte som det.

Han berättar vidare om att det statistiskt är föräldrarna och att [B}det oftast är modern som är den skyldiga.[/b] Att barnet motsätter sig att föräldrarna går ut och äter exempelvis och att det då har hänt en olycka så att säga. Pappan ställer oftast upp på mammans sida och mörkar.

Normalt så brukar föräldrar som har drabbats av en förlust av ett barn dra sig tillbaks och bli helt paralyserade. Har man som i det här fallet dragit på sig strålkastarljus talar statistiken mot föräldrarna.

Vidare berättar han att det oftast händer av en slump och att det sällan handlar om att föräldrarna planerat det.

Därmed släpper jag tanken på att det skulle vara planerat och sällar mig till skaran som tror på en olyckshändelse!

Haha, jag funderade exakt så där tidigare i tråden.
Citera
2007-09-14, 08:45
Medlem
Citat:
Intressant! Länk??
Jag har suttit och letat efter länken igen men inte hittat den, ska fortsätta leta vidare
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in