Citat:
Ursprungligen postat av Erik1974
Men varför då mörka att sjukdomen till slut blev flickans död? Även om familjen varit oaktsamma och överdoserat borde det ändå kunna vara förmildrande, och snarare ses som ett tragiskt dödsfall.
Att flickan dog av sjukdom och att de sedan mörkat är väl ändå helt uteslutet.
Det jag menar är att flickan kanske hade en sjukdom eller ett handikapp som inte passade in i familjen "perfekto", eller så var hon kanske bara fördjävligt jobbig (3-års trots) tillskillnad mot hennes syskon. Med andra ord kan detta mycket väl vara en överlagt och noga planerad handling och skulle förklara varför de har klarat sig så bra som de gjort.
De må vara känslokalla läkare men aldrig att de lyckas hålla sig samman så bra om det var en "olycka" och att de sen gjorde upp en helt sjuk plan på kort tid för att mörka för sitt dåliga föräldraskap.
Måhända att massmedias uppmärksamhet blev lite väl intensiv men å andra sidan så kunde de ju via media skicka kling & klang runt hela europa på jakt efter sin dotter och på så sätt flytta focus. Dessutom kanske de tyckte om att stå i rampljuset och visa upp sig, bli lite kända så att säga. Ingen nackdel på swingersklubben så att säga.
Dessutom hände detta sista kvällen på deras semester vilket får mig att tänka på min hund och följeslagare i över 10 år. Hans sista veckor i livet var förmodligen de bästa i hans liv då vi gjorde jättemycket tillsammans och han fick äta nästan vad han ville. Jag ville att han skulle vara lycklig innan jag sedan skickade honom till de sälla jaktmarkerna.