2007-09-13, 10:46
Medlem
Herr Lindholms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maggiethecat
Det finns annat som pekar ut föräldrarna.

Sky News t.ex. har fått information att de har hittat kroppsvätska i bilen också. Inte lika lätt att plantera. Likhundar har markerat barnets tygdjur och mammans händer.
Markerar händerna? Med tanke på att det är den kroppsdel som folk tvättar oftast så tycker jag spontant att det låter väldigt osannolikt.
Citera
2007-09-13, 11:00
Medlem
moneysisters avatar
Det har jag oxå funderar över om hon var sjuk på något sätt som inte
kommit fram ännu, obotlig sjukdom, eller något annat.

Annars tror jag det hade varit enklare att anställa en barnflicka men
man vet ju inget om deras ekonomiska situation.
Tyckte tidigt att det var konstigt att ingen barnflicka fanns med
i bilden med så små barn, att man hellre valde semester dagis
och lämna dom själva hemma.

Citat:
Ursprungligen postat av Moneypenny´s
"Kate McCann har erkänt att hon gett dottern smärtstillande i bland men nekar till att hon dödat Madeleine."

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article732867.ab

Vem har sagt att Madeleine var frisk? Att hon hade en missbildning i sitt högra öga är välkänt. Men hade hon andra problem? Sen i talet? Dålig motorik? Överaktiv? Bokstavsbarn? Vissa tar ju amfetamin som medicin mot sina åkommor.

Hon kanske inte passade in i "den perfekta familjen". Kanske hade man inte tid för mer än två barn när man "var i karriären" och nu var man huxflux tre efter att tvillingarna kom, och Kate tvingas efter mammaledigheten gå ned på deltid som läkare.

http://www.svd.se/dynamiskt/utrikes/did_17028529.asp
Citera
2007-09-13, 11:04
Medlem
Erik1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moneysister
Det har jag oxå funderar över om hon var sjuk på något sätt som inte
kommit fram ännu, obotlig sjukdom, eller något annat.
Men varför då mörka att sjukdomen till slut blev flickans död? Även om familjen varit oaktsamma och överdoserat borde det ändå kunna vara förmildrande, och snarare ses som ett tragiskt dödsfall.
Citera
2007-09-13, 11:07
Medlem
Onlyplaydanutss avatar
Hur osannolikt är det igentligen att de hyrt samma bil som en eventuell mördare ? Hur stort är stället de var på ? Hur många biluthyrare finns det, kanske bara en ? Hur många bilar har de ?

Detta är naturligtvis ett riktigt långskott, det inser jag också men det vore intressant att veta. Är det någon form av pedofilring som tagit henne är ju risken stor att de faktiskt har haft en hyrbil.
Citera
2007-09-13, 11:13
Medlem
moneysisters avatar
Nej, det låter ologiskt.

ok, det faller bort, då kvarstår teorin olycka. Men anledningen
till att man inte anm borde ju rimligen vara att man döljer något som
inte stämmer. T ex den här dosering av lugnande eller sömnmedel
och det kan väl aldrig vara ok / lagligt i England även om det landet
inkl Irland får mig snart att sluta förvånas över någonting när det
gäller barn.

Citat:
Ursprungligen postat av Erik1974
Men varför då mörka att sjukdomen till slut blev flickans död? Även om familjen varit oaktsamma och överdoserat borde det ändå kunna vara förmildrande, och snarare ses som ett tragiskt dödsfall.
Citera
2007-09-13, 11:13
Medlem
Erik1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onlyplaydanuts
Hur osannolikt är det igentligen att de hyrt samma bil som en eventuell mördare ? Hur stort är stället de var på ? Hur många biluthyrare finns det, kanske bara en ? Hur många bilar har de ?

Detta är naturligtvis ett riktigt långskott, det inser jag också men det vore intressant att veta. Är det någon form av pedofilring som tagit henne är ju risken stor att de faktiskt har haft en hyrbil.
Att en eventuell mördare skulle ha hyrt samma bil är en teori som jag är övertygad om att vi kan släppa. Hur inkompetent man än tycker att den potugisiska polisen är så är jag övertygad om att de redan har kollat ALLA som hyrde bilen innan McCanns. Och har inte polisen gjort det så har garanterat media.
Citera
2007-09-13, 12:29
Medlem
Tuesdays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moneypenny´s
"Kate McCann har erkänt att hon gett dottern smärtstillande i bland men nekar till att hon dödat Madeleine."

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article732867.ab

Det kan betyda vad som helst och en kvällstidningsartikel kan dessutom knappast ses som fakta för hur det gick till den aktuella kvällen. De flesta föräldrar har gett sina barn Alvedon (Paracetamol i England) vid ont och feber. En milsvid skillnad motför att droga/ge barnen lugnande för att de ska sova.

Det har läckt till media ett dygn till flera dagar i förväg vad polisen kommer att göra härnäst. Kate McCann hade väl gjort sig av med både dagbok och bärbar dator ifall det finns avslöjande uppgifter i dem.

De foton som publicerats av mamman i media har samtliga tagits efter försvinnandet så de säger inget. De allra flesta som förlorat sitt barn skulle nog se mindre friska ut. Jämför med hur glad och levande mamman ser ut på familjefotot på Maddiesidan.

Nej jag vill ha fakta. Ett åtal t ex.
Citera
2007-09-13, 13:39
Medlem
chillionaires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moneysister
Annars tror jag det hade varit enklare att anställa en barnflicka men
man vet ju inget om deras ekonomiska situation.

Laste i The Sun i gar att de tjanade £120000 per ar gemensamt sa klart de skulle ha rad
Citera
2007-09-13, 14:59
Medlem
moneysisters avatar
Jo

så mycket omkostnader borde dom ju inte ha .
Märklig familj.

Citat:
Ursprungligen postat av chillionaire
Laste i The Sun i gar att de tjanade £120000 per ar gemensamt sa klart de skulle ha rad
Citera
2007-09-13, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Erik1974

Att flickan dog av sjukdom och att de sedan mörkat är väl ändå helt uteslutet.

Det jag menar är att flickan kanske hade en sjukdom eller ett handikapp som inte passade in i familjen "perfekto", eller så var hon kanske bara fördjävligt jobbig (3-års trots) tillskillnad mot hennes syskon. Med andra ord kan detta mycket väl vara en överlagt och noga planerad handling och skulle förklara varför de har klarat sig så bra som de gjort.

De må vara känslokalla läkare men aldrig att de lyckas hålla sig samman så bra om det var en "olycka" och att de sen gjorde upp en helt sjuk plan på kort tid för att mörka för sitt dåliga föräldraskap.

Måhända att massmedias uppmärksamhet blev lite väl intensiv men å andra sidan så kunde de ju via media skicka kling & klang runt hela europa på jakt efter sin dotter och på så sätt flytta focus. Dessutom kanske de tyckte om att stå i rampljuset och visa upp sig, bli lite kända så att säga. Ingen nackdel på swingersklubben så att säga.

Dessutom hände detta sista kvällen på deras semester vilket får mig att tänka på min hund och följeslagare i över 10 år. Hans sista veckor i livet var förmodligen de bästa i hans liv då vi gjorde jättemycket tillsammans och han fick äta nästan vad han ville. Jag ville att han skulle vara lycklig innan jag sedan skickade honom till de sälla jaktmarkerna.
Citera
2007-09-13, 22:03
Medlem
Azraels avatar
Men alla här är väl ändå överens om att det är föräldrarna som är gärningsmän? Ingen är väl så naiv att de tror på kidnappningstjafset?
Citera
2007-09-13, 22:07
Bannlyst
De har nog fejkat allting....... Maddie lever och det ligger en himla bra skådis bakom detta!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in