2007-06-14, 11:32
Medlem
Pancevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrMaZz
Jag borde nog inte skriva i denna tråd...

DrMaZz..det är bara att skriva på för tusan.
Citera
2007-06-14, 12:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pancev
DrMaZz..det är bara att skriva på för tusan.
Han är ju sån där nationalistivrare eller rasist eller nånting. Han kommer påtala att det står på arabiska för att polisen tror att en arab har gjort det.

Som sagt, sista vittnet var i Marocko.
Och den siste misstänkte är "The Frenchman".
Citera
2007-06-14, 12:39
Medlem
AlitheSeconds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Firefly
Han är ju sån där nationalistivrare eller rasist eller nånting. Han kommer påtala att det står på arabiska för att polisen tror att en arab har gjort det.

Som sagt, sista vittnet var i Marocko.
Och den siste misstänkte är "The Frenchman".

Det är med största säkerhet en arab som gjort det. Arabar - världens mänskliga bajsråttor.
Citera
2007-06-14, 12:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av AlitheSecond
Det är med största säkerhet en arab som gjort det. Arabar - världens mänskliga bajsråttor.
Citera
2007-06-14, 13:03
Medlem
krafss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av njurpaj
Jag är på.
  • När: November 07 tidigast April 08 senast.
  • Avstånd: 3-6 km från hotellrummet.
  • Var:Nedgrävd i källare alt. garage.
  • Dödsorsak: Våld mot huvudet. Sexuellt kan påvisas.
  • Tidpunkt för dödsfallet: Max 14 dagar efter försvinnandet.
  • Kroppens skick: Nedgrävd sedan länge är den inte i särskilt bra skick.
  • Förövare: Någon lokal person som kände till trakten väl. Som hade studerat familjen under en längre tid och upptäckt svagheter i deras barnpassning, men som fick spel av uppmärksamheten och undanröjde henne på snabbaste och enklaste vis. Som Lindholm så väl uttryckte det.
  • Motiv: Sexuell attraktion till småflickor.

Sexuell död mot huvudet, alltså? Låter taskigt
Citera
2007-06-14, 13:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av krafs
Sexuell död mot huvudet, alltså? Låter taskigt
Ni har ju noll koll. Flickan är ju såld till nåt arab-harem (eftersom "arabar är bajsråttor" ) utav kidnapparen The Frenchman. Men han måste ju tydligen "hold his cargo" i 30 dagar efter försvinnandet först, för att förvilla spår. Så hon är väl inte såld än.

Förhoppningsvis sitter hon i nån het stuga i Marocko och får mat och dryck, förhoppningsvis utan att The Frenchman tallar på "the merchandise"!

Den allra största risken är att gärningsmannen kanske dödar henne för att själv kunna undkomma.

Stackars liten. Ingen är värd ett sådant öde.
Citera
2007-06-14, 14:40
Medlem
Kapten Stofils avatar
Jag är småbarnsförälder och för mig är det obegripligt hur två föräldrar kan lämna sina småbarn ensamma för att gå ut på krogen.

Ok om krogen ligger nära och du har en sk babysitter, radio som öppnar och sänder på ljud.

Men att lämna så små barn ensamma är inte sunt. Ställer mig till skaran som känner Bobby-vibbar.
Citera
2007-06-14, 15:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kapten Stofil
Jag är småbarnsförälder och för mig är det obegripligt hur två föräldrar kan lämna sina småbarn ensamma för att gå ut på krogen.

Ok om krogen ligger nära och du har en sk babysitter, radio som öppnar och sänder på ljud.

Men att lämna så små barn ensamma är inte sunt. Ställer mig till skaran som känner Bobby-vibbar.
Men härreguud!!
Vad är detta för moralpanik?
I normala fall finns det ingen orsak att inte kunna lämna sina barn ensamma - speciellt om det är ett lugnt semesterområde!

Skaffar jag barn kommer jag göra samma sak, jag kanske inte vill lägga mig kl åtta på kvällen när jag o barnets far äntligen är på semester, man kanske vill ut och festa lite också.

Jag blev lämnad ensam PLENTY. Bara ibland med nån 13-årig lekkamrat/barnvakt.
I Sverige, Spanien mfl ställen
Citera
2007-06-14, 15:35
Medlem
Kapten Stofils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Firefly
M

Jag blev lämnad ensam PLENTY. Bara ibland med nån 13-årig lekkamrat/barnvakt.
I Sverige, Spanien mfl ställen

...och det tog du ingen skada av

Det viktigaste för en 3-åring är trygghet. Hur tryggt tror du barnet känner sig om det vaknar upp ur en mardröm och inte hittar sina föräldrar, får springa runt i en främmande lägenhet i 20-30 minuter.

Det borde faan vara körkort på föräldraskap och Firefly lär nog missa uppkörningen...

Är du måntro WT?
Citera
2007-06-14, 15:59
Bannlyst
Citat:
...och det tog du ingen skada av

Det viktigaste för en 3-åring är trygghet. Hur tryggt tror du barnet känner sig om det vaknar upp ur en mardröm och inte hittar sina föräldrar, får springa runt i en främmande lägenhet i 20-30 minuter.

Det borde faan vara körkort på föräldraskap och Firefly lär nog missa uppkörningen...

Är du måntro WT?
Han 13-åringen lärde mig spela poker, så nej jag känner mig inte skadad.

Förövrigt så är mina föräldrar på g att fira silverbröllop, så ingen fara på taket där heller.

Jag sov alltid innan de stack iväg på sitt roliga (mina päron var festprissar) så jag visste inte ens att de var borta.
Det värsta jag varit med om i min barndom är nog att höra ljudet av hög musik på en vardagsnatt sent när jag visste att jag skulle upp till skolan dagen efter.

WT - haha det är snarare åt det andra hållet!
Citera
2007-06-14, 16:08
Bannlyst
Citat:
Är du måntro WT?

Men skärp dig...

Överbeskyddande curlingföräldrar är ett mycket större problem än barn som vaknar mitt i natten utan att mamma håller handen. Hur fan tror du barn blir till självständigt tänkande varelser och inte mammas förlängda arm? Barn behöver lära sig att klara sig själva, och det innebär att man faktiskt kan lämna dom ensamma under dylika omständigheter.

Nog om detta.
Citera
2007-06-14, 16:32
Medlem
Pancevs avatar
Det som kan uppfattas som lite märkligt är att de valde att tacka nej till hotellets barnpassningstjänster, enligt uppgift, samt att det handlade om 3 barn (två ca 1,5 åringar och en nästan 4-åring). Om det hade varit jag hade jag inte alls ansett det vara märkligt men eftersom det är två stycken väldigt religiösa människor som är "läkare" så skulle man kunna anse att själva beteendet inte riktigt stämmer med mallen (vilket ofta är fallet förvisso).

Att lämna ett barn ensamt för en stund skulle jag lätt kunna tänkas göra och dömer ingen för det just pga mina egna brister inom pöbelns moraliska korrekthet.

Dock, barnens ålder och föräldrarnas profil gör att människor gärna fördömer deras beteende, särskilt i Sverige där det ska curlas till fan kommer och avlöser en samt att landet hyser, enligt egna utsagor, världens i särklass bästa föräldrar som alla älskar sina barn mer än i alla andra länder (ville precis spy när jag tänkte på det).

Firefly är oskadd, endast lite lätt aggressiv då och då Förmodligen till följd av att hon förlorade för mycket i poker mot 13-åringen

För övrigt, "motsatsen" till white trash? Är det lika med en black brilliant beauty?

Glömde säga att jag instämmer med hammerspace avseende curlingföräldrarna, om inte det redan framgått.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in