2023-07-15, 10:55
Medlem
MrsEjPKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MollyMae
När detta just hade hänt så trodde jag absolut att föräldrarna var skyldiga, mycket pga deras konstiga beteende. Mest troligt oavsiktligt för hög dos av sömnmedel vilket de inte kunde låta komma ut om de ville behålla vårdnaden av de yngre tvillingarna. Men oavsett om de var direkt skyldiga så var de i vilket fall indirekt skyldiga till det som hände. Var de inte direkt skyldiga så möjliggjorde de ändå kidnappningen av Maddie genom försummelse av sina plikter som föräldrar. Man lämnar inte en treåring och två tvååringar ensamma på ett hotellrum medan man själv svirar runt med sina vänner, man gör bara inte det! Jag skulle aldrig ha lämnat mina tre små på det viset, det finns inte på världskartan. Att de kunnat undgå att bli åtalade och dömda för försummelse av tillsyn av sina små barn är helt obegripligt, har det överhuvudtaget varit något polis och åklagare övervägt? Blir så förbannat upprörd även nu efter så många år, att McCanns kan fortsätta sina liv med den yngre flickan och pojken utan att någonsin fått ställas till svars för det brott de åtminstone möjliggjorde!

Exakt !! Det är detta som irriterar mig så förbannat !!
Väl sagt av dig ! 👏👏
Citera
2023-07-15, 18:01
Medlem
[quote=MrsEjPK|85065140]
Citat:
Ursprungligen postat av evaveva

Dom erkände att dom gett Madeleine Calpol tror
jag det hette,typ alvedon,som oxå enligt netflix dokumentären gör att dom sommnar lättare.

Personligen tror jag att något kan ha gått snett med det för i netflix dokumentären sa polisen att dom var förvånade att tvillingarna kunde sova så hårt med allt liv och uppståndelse i sovrummet och folk och poliser som gick ut och in sovrummet första kvällen när allt hände och dom små tvillingarna vaknade inte.
Hur ofta dom gjorde detta vet jag inte men den kvällen gav dom som sagt Madeleine det enligt netflix dokumentären.

Dom hade troligtvis givit tvillimgarna detta oxå.
Något stämmer ej enligt mig.....
Brittisk polis lade sig i och störde portugisernas utredning och fick sedermera chefutredaren sparkad då han påpekade detta. Scotland Yard har sedan gjort allt för att skydda föräldrarna från att utredas på allvar och det har kostat skattebetalarna cirka etthundra miljoner sek hittills och det pågår fortfarande. Mäktiga, politiska intressen måste styra detta. Det brittiska internatskolesystemet verkar fostra rätt många typer med exotiska sexuella preferenser och sådant kan skapa hållhakar starka nog för att komma undan med mord.
Citera
2023-07-19, 00:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MollyMae
Blir så förbannat upprörd även nu efter så många år, att McCanns kan fortsätta sina liv med den yngre flickan och pojken utan att någonsin fått ställas till svars för det brott de åtminstone möjliggjorde!

Är det inte straff nog att vakna upp varje dag med det på sitt samvete?
Citera
2023-07-20, 11:38
Medlem
Inga nyheter om Bruckner?
Citera
2023-07-20, 12:48
Medlem
JSelwyns avatar
Har skrivits tidigare men tål att nämnas igen.

Det försvinner 1000-tals personer varje år i England (UK) och lyckligtvis kommer de flesta tillbaka/återfinns.

Frågan som MÅSTE ställas är: hur kan det kan det komma sig att detta sökande finansieras av staten år ut och år in? O på det med noll resultat - hitintills. Att det sitter en person misstänkt (CB) i Tyskland, motiverar inte fortsatt finansiering. Den delen får isf tyskarna stå för.

Som jag ser det så finns bara två alternativ: 1. lägg ner hela utredningen o låt det bli ett "cold case" eller 2. utred det helt ut, utan några barriers.
Citera
2023-07-23, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JSelwyn
Har skrivits tidigare men tål att nämnas igen.

Det försvinner 1000-tals personer varje år i England (UK) och lyckligtvis kommer de flesta tillbaka/återfinns.

Frågan som MÅSTE ställas är: hur kan det kan det komma sig att detta sökande finansieras av staten år ut och år in? O på det med noll resultat - hitintills. Att det sitter en person misstänkt (CB) i Tyskland, motiverar inte fortsatt finansiering. Den delen får isf tyskarna stå för.

Som jag ser det så finns bara två alternativ: 1. lägg ner hela utredningen o låt det bli ett "cold case" eller 2. utred det helt ut, utan några barriers.
Brittisk polis har väl fått order om att övervaka och störa detta case så att inte sanningen kommer fram. Att man lägger tio miljoner pund på ett enskilt fall men inte lyfter ett finger för alla andra som har försvunnit kan ju bara betyda att mycket står på spel för någon eller några högt uppsatta personer.
Citera
2023-07-28, 18:35
Medlem
Tror dom slängde ner tösen i en redan grävd grav för en kommande begravning.
Vattentätt.
Citera
2023-07-30, 14:02
Medlem
Raven666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AliasAnnaBella
Tror dom slängde ner tösen i en redan grävd grav för en kommande begravning.
Vattentätt.

Jag misstänker att du har sett den gamla fina kriminalserien Polisen som vägrade ge upp - i serien om poliserna i Strömstad med Per Oscarsson som polischef Jörgensson - där just detta sker.

Kan bara hålla med om att det skulle kunna vara vattentätt om det lyckades. Men hur realistiskt är det? Det står liksom inte bara färdiggrävda gravar på kyrkogårdar där du kan kasta ner något och sedan vänta på att det sänks ner en kista ovanpå och det grävs igen. Det enda sättet som det kan lyckas på - som jag ser det - är att den som vill göra det är bekant med kyrkogårdsarbetarna på den kyrkogården. Och hur troligt är det att någon har de kontakterna i ett främmande land?

Så även om idén som sådan skulle kunna vara vattentät så är det nära nog så osannolikt som något kan bli. Men om du fortfarande tror på din idé får du val kontakta den portugisiska polisen och be dem kolla upp vilka begravningar som förrättades i närområdet vid tiden för försvinnandet
Citera
2023-07-30, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raven666
Jag misstänker att du har sett den gamla fina kriminalserien Polisen som vägrade ge upp - i serien om poliserna i Strömstad med Per Oscarsson som polischef Jörgensson - där just detta sker.

Kan bara hålla med om att det skulle kunna vara vattentätt om det lyckades. Men hur realistiskt är det? Det står liksom inte bara färdiggrävda gravar på kyrkogårdar där du kan kasta ner något och sedan vänta på att det sänks ner en kista ovanpå och det grävs igen. Det enda sättet som det kan lyckas på - som jag ser det - är att den som vill göra det är bekant med kyrkogårdsarbetarna på den kyrkogården. Och hur troligt är det att någon har de kontakterna i ett främmande land?

Så även om idén som sådan skulle kunna vara vattentät så är det nära nog så osannolikt som något kan bli. Men om du fortfarande tror på din idé får du val kontakta den portugisiska polisen och be dem kolla upp vilka begravningar som förrättades i närområdet vid tiden för försvinnandet
Inte helt vattentätt då kroppen i så fall fortfarande kan hittas. Det finns faktiskt en annan, ännu mer fantastisk, förklaring till hur Maddies kropp försvann. I den kyrka som finns i närheten av hotellkomplexet fanns det vid tillfället för Maddies försvinnande en kista, innehållande en brittisk kvinna, som väntade på transport till krematoriet. Enligt den portugisiska polisen skulle Maddies kropp lätt få plats jämte den döda kvinnan i kistan... Om det var detta som hände kan man förstå att paret McCann känner sig säkra men de har förmodligen behövt hjälp av utomstående även i detta scenario.
Citera
2023-08-12, 10:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TeddyKazcinsky
Inga nyheter om Bruckner?

Tycker att det tar väldigt lång tid. Något måste de ju ha på honom som knyter honom till Maddie.
Citera
2023-09-15, 04:23
Medlem
ursprungligens avatar
https://www.expressen.se/nyheter/nyc...-nara-kollaps/
”Står i begrepp att dra tillbaka sitt vittnesmål”
Men en källa med insikt i den tyska utredningen säger nu till The Sun att Busching ”tvekar” och hotar att inte vittna om Brückner ställs inför rätta för mordet på Maddie.

– Det som sägs är att Busching står i begrepp att dra tillbaka sitt vittnesmål. Han fick en stor summa pengar för att upprepa sina påståenden i en tysk tidning och nu drar han sig ur. Det här visar vilken sorts personer man haft att göra med och deras tillförlitlighet som vittnen, säger källan.
Gäsp!
Citera
2023-09-21, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MaxZero
Tycker att det tar väldigt lång tid. Något måste de ju ha på honom som knyter honom till Maddie.

Han åtalas just nu läste jag idag
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in