2014-01-29, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2big4you
Det var i Cipriano fallet.
Du avfärdar bla. Gw persson,Pat Brown,Tony Bennet som foliehattar,inte.seriöst.
Och förövrigt så gjorde McCanns sig skyldiga till brott när dom lämnade barnen.
Varför har dom inte blivit åtalade för detta i UK?
Den frågan ställde även en engelsk topadvokat förr ett par veckor sedan.
Men hon kanske tror att var en konspiration att dom lämnade barnen.
Du verkar ha lösningen på fallet så kontakta SY med dina uppgifter.istället för att sitta och kalla folk för foliehattar till höger och vänster.

Gör som så många andra.
Donera till Amaral för rättvisan
http://pjga.blogspot.com

*ASG* Amaral, han har fått den rättvisa han förkännar, han ses som en oärlig falsk nolla

GW person har bara sagt att det brukar vara föräldrarna och ja det brukar, men brukar betyder inte alltid !! Inget av dom påstår en stor konsperation att skydda föräldrarna, där har du den viktiga skillnaden !

För att det dom gjorde, låter barnen sova i ett stängt rum och sen går bort och äter är något alla gör varje dag .... det är inte åtalbart, är inte ett brott, dom kanske var naiva och trodde ingen skulle ta deras barn, men det är inte ett brott !

Den ända lösning jag har är samma som SY, det var inte föräldrarna, dom har inget med det att göra .. det är det ända jag vet !!
Citera
2014-01-29, 15:25
Medlem
2big4yous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av silikonslang
*ASG* Amaral, han har fått den rättvisa han förkännar, han ses som en oärlig falsk nolla

GW person har bara sagt att det brukar vara föräldrarna och ja det brukar, men brukar betyder inte alltid !! Inget av dom påstår en stor konsperation att skydda föräldrarna, där har du den viktiga skillnaden !

För att det dom gjorde, låter barnen sova i ett stängt rum och sen går bort och äter är något alla gör varje dag .... det är inte åtalbart, är inte ett brott, dom kanske var naiva och trodde ingen skulle ta deras barn, men det är inte ett brott !

Den ända lösning jag har är samma som SY, det var inte föräldrarna, dom har inget med det att göra .. det är det ända jag vet !!

Gör om gör rätt!!

Posted: January 13, 2014

A MUM left her five-year-old son who had Asperger’s Syndrome home alone at night - but was caught after a road rage row with another driver.
The professional woman was over the limit when she went out for a drive leaving her little boy asleep on the settee.
She crashed into a car at traffic lights - and when police went to her home they found the "vulnerable" little boy all alone.
The woman, who cannot be named for legal reasons, admitted child neglect and was facing a jail term.
But her lawyer pleaded for her freedom - because Kate and Gerry McCann were never prosecuted for leaving daughter Madeleine alone in their holiday apartment.

http://www.southwales-eveningpost.co.uk/limit-crash-mum-left-year-old-home/story-20436401-detail/story.html
Och dom hade tur att inte Amaral åtalade dom för detta brott,straffskalan i Portugal är upp till 10år.

GW har tom.sagt att det är Kate som troligtvis är inblandad,så även GW borde rimligtvis ha synpunkter på att hon eller dom är POI´s hos SY,men jag förstår att han inte kommenterar detta då risken är överhängande att troll kommer med konspirationsanklagelser.
Förövrigt skulle aldrig ens tänka tanken att lämna barn i 2-3års åldern för att gå ut och festa med vänner.
Senast redigerad av 2big4you 2014-01-29 kl. 15:50.
Citera
2014-01-29, 15:40
Medlem
Citat:
Gör om gör rätt!!

A MUM left her five-year-old son who had Asperger’s Syndrome home alone at night - but was caught after a road rage row with another driver.
The professional woman was over the limit when she went out for a drive leaving her little boy asleep on the settee.
She crashed into a car at traffic lights - and when police went to her home they found the "vulnerable" little boy all alone.
The woman, who cannot be named for legal reasons, admitted child neglect and was facing a jail term.
But her lawyer pleaded for her freedom - because Kate and Gerry McCann were never prosecuted for leaving daughter Madeleine alone in their holiday apartment.

http://www.southwales-eveningpost.co.uk/limit-crash-mum-left-year-old-home/story-20436401-detail/story.html
Och dom hade tur att inte Amaral åtalade dom för detta brott,straffskalan i Portugal är upp till 10år.

Förövrigt skulle aldrig ens tänka tanken att lämna barn i 2-3års åldern för att gå ut och festa med vänner.

Men nu var det vad jag vet ingen som festade utan vuxna människor som åt mat och ja tog en öl/vin till maten, det är vad jag läst att dom gjorde ! Går inte på något sätt jämföra med det du skrev om en mamma som lämnade ett barn för att åka bil ..... du måste väl se skillnaden ?????
När advokaten gjorde det måste domaren dött av skratt ..... snacka om att jämföra fel
Citera
2014-01-29, 16:05
Medlem
2big4yous avatar
Citat:
Men nu var det vad jag vet ingen som festade utan vuxna människor som åt mat och ja tog en öl/vin till maten, det är vad jag läst att dom gjorde ! Går inte på något sätt jämföra med det du skrev om en mamma som lämnade ett barn för att åka bil ..... du måste väl se skillnaden ?????
När advokaten gjorde det måste domaren dött av skratt ..... snacka om att jämföra fel
Du får nog läsa på en del.
Dom lämnade barnen själva även kvällen innan och då var Gerry så pass berusad så att Kate sov ensam i barnens rum.
"Kate McCann slept alone the night before Madeleine vanished because her husband had offended her at dinner, it emerged yesterday.
Upset by Gerry’s ‘abrupt’ behaviour, she took to a spare bed in the children’s room at the family’s holiday apartment in Portuga"l.
http://www.dailymail.co.uk/news/article-1384828/Kate-McCann-fears-daughter-Madeleine-tried-warn-intruder.html

Att det var mer än ett glas vin eller en öl råder det nog inget tvivel om.

Portuguese police: Were Kate and Gerry drunk on night Madeleine vanished?

Detectives leading the hunt for Madeleine McCann have questioned witnesses about how much her parents drank on the night she vanished.
They interrogated waiters and other workers at the tapas bar where they ate on May 3, asking: "Were they drunk?"
The new head of the investigation, Paulo Rebelo, has even summoned the junior local police officers who were first on the scene to ask whether the group seemed inebriated.
Kate and Gerry McCann have always said they and their seven friends ordered six bottles of wine, but that two remained virtually untouched because they discovered their daughter was missing.
Leaks from inside the police investigation suggested the so-called Tapas Nine ordered daiquiris, martinis and beers before dinner, downed up to 14 bottles of wine with their meal, and usually enjoyed almond liqueur afterwards

Vadå jämföra,ett brott är ett brott.
Citera
2014-01-29, 16:06
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Gör om gör rätt!!

GW har tom.sagt att det är Kate som troligtvis är inblandad,så även GW borde rimligtvis ha synpunkter på att hon eller dom är POI´s hos SY,men jag förstår att han inte kommenterar detta då risken är överhängande att troll kommer med konspirationsanklagelser.

(Min fetmarkering.)

När GW yttrar sig om ett fall, så går han nästan enbart efter vad statistiken säger, verkar det som.

Ditt exempel är som att jämföra äpplen med päron. tycker jag. Förkastligt att lämna barnen ensamma, men de fanns ändå i närheten och tittade till barnen ofta.
Citera
2014-01-29, 16:32
Medlem
Prinzezzans avatar
Sorry, om denna postats redan, men såg det i Expressen online nu.

http://www.expressen.se/tv/nyheter/utrikes/polisen-forbereder-gripande-i-maddie-fallet/
Citera
2014-01-29, 16:54
Medlem
Ad-infinitums avatar
Ni som tror att McCanns är oskyldiga.
Ge mig något som talar för en kidnappning av någon okänd person.

Saker som talar för att McCanns är inblandade.
- Doft av död bakom soffan i lägenhet 5A.
- Doft av död i garderoben i lägenhet 5A.
- Doft av död i hyrbilen.
- Kate vägrar svara på frågor från Polisen.
- Icke överrensstämmande uppgifter i förhör.
- Vittne (Smith) som pekar ut Gerry McCann
- Inte ett spår av att någon utomstående befunnit sig i lägenheten.

Ge mig nu någon form utav bevis på att kidnappning ägt rum.
Citera
2014-01-29, 17:53
Medlem
2big4yous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
(Min fetmarkering.)

När GW yttrar sig om ett fall, så går han nästan enbart efter vad statistiken säger, verkar det som.

Ditt exempel är som att jämföra äpplen med päron. tycker jag. Förkastligt att lämna barnen ensamma, men de fanns ändå i närheten och tittade till barnen ofta.

Ja,men i detta fall säger han mer.

I "Veckans Brott" i höstas sa han:
-Programledaren:"Det låter som om du inte riktigt vill berätta allt här,finns det mer att säga...?"
-GW: "Ja, det finns mer att säga, men jag kan inte sitta här och säga vad jag tycker egentligen ...
Jag skulle gärna ha fel i det här fallet ... men jag är rädd att jag inte har fel här".
-Programledaren:Föräldrarna har blivit ordentligt undersökta av polisen".
-GW: "Nej det har de inte alls,Polisen borde ha tittat på föräldrarna från dag ett"!
-Programledaren håller upp en brittisk dagstidning,och GW säger att hon är död.

Sen skulle jag vilja fråga dom som kallar mig för foliehatt.
Varför höll dom E-fit(fantombilden) som Smith identifierade som Gerry McCann hemlig i över 6år?
Citera
2014-01-29, 18:18
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ja,men i detta fall säger han mer.

I "Veckans Brott" i höstas sa han:
-Programledaren:"Det låter som om du inte riktigt vill berätta allt här,finns det mer att säga...?"
-GW: "Ja, det finns mer att säga, men jag kan inte sitta här och säga vad jag tycker egentligen ...
Jag skulle gärna ha fel i det här fallet ... men jag är rädd att jag inte har fel här".
-Programledaren:Föräldrarna har blivit ordentligt undersökta av polisen".
-GW: "Nej det har de inte alls,Polisen borde ha tittat på föräldrarna från dag ett"!
-Programledaren håller upp en brittisk dagstidning,och GW säger att hon är död.

Sen skulle jag vilja fråga dom som kallar mig för foliehatt.
Varför höll dom E-fit(fantombilden) som Smith identifierade som Gerry McCann hemlig i över 6år?

Det jag menar är att GW oftast grundar sin åsikt på hur statistiken ser ut. I detta fall talar statistiken för att föräldrarna är skyldiga; det är oftast fallet när små barn dödas. Jag är inte helt säker på att GW är lika insatt som fallets utredare är. Han har kunskap om - och har studerat - många fall, men har han specialstuderat Maddies försvinnande? Eller baseras hans åsikt på statistiken?

Dessvärre tror jag också att lilla Maddie är död. Bl a den långa tiden hon har varit borta talar för detta. Ett litet hopp finns dock. Det lilla hoppet grundas på de fall där kidnappade barn efter många år har hittats och fått komma hem.
Citera
2014-01-29, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ad-infinitum
Ni som tror att McCanns är oskyldiga.
Ge mig något som talar för en kidnappning av någon okänd person.

Saker som talar för att McCanns är inblandade.
- Doft av död bakom soffan i lägenhet 5A.
- Doft av död i garderoben i lägenhet 5A.
- Doft av död i hyrbilen.
- Kate vägrar svara på frågor från Polisen.
- Icke överrensstämmande uppgifter i förhör.
- Vittne (Smith) som pekar ut Gerry McCann
- Inte ett spår av att någon utomstående befunnit sig i lägenheten.

Ge mig nu någon form utav bevis på att kidnappning ägt rum.

Allt med dofter har fullständigt bekräftats inte betyda något, likhundar kan ha känt en massa saker, betyder inget som bevis i rättegång!
Citera
2014-01-29, 19:44
Medlem
Citat:
Du får nog läsa på en del.
Dom lämnade barnen själva även kvällen innan och då var Gerry så pass berusad så att Kate sov ensam i barnens rum.
"Kate McCann slept alone the night before Madeleine vanished because her husband had offended her at dinner, it emerged yesterday.
Upset by Gerry’s ‘abrupt’ behaviour, she took to a spare bed in the children’s room at the family’s holiday apartment in Portuga"l.
http://www.dailymail.co.uk/news/article-1384828/Kate-McCann-fears-daughter-Madeleine-tried-warn-intruder.html

Att det var mer än ett glas vin eller en öl råder det nog inget tvivel om.

Portuguese police: Were Kate and Gerry drunk on night Madeleine vanished?

Detectives leading the hunt for Madeleine McCann have questioned witnesses about how much her parents drank on the night she vanished.
They interrogated waiters and other workers at the tapas bar where they ate on May 3, asking: "Were they drunk?"
The new head of the investigation, Paulo Rebelo, has even summoned the junior local police officers who were first on the scene to ask whether the group seemed inebriated.
Kate and Gerry McCann have always said they and their seven friends ordered six bottles of wine, but that two remained virtually untouched because they discovered their daughter was missing.
Leaks from inside the police investigation suggested the so-called Tapas Nine ordered daiquiris, martinis and beers before dinner, downed up to 14 bottles of wine with their meal, and usually enjoyed almond liqueur afterwards

Vadå jämföra,ett brott är ett brott.

Hörsägen från portogal polis, betyder inget!!

Nej det är väldigt stor skillnad att lämna ett handikappat barn och köra iväg eller att på ett hotell ha barnen på rummet när man äter mat en liten bit bort, stor skilnad
Citera
2014-01-29, 21:06
Medlem
2big4yous avatar
Citat:
Hörsägen från portogal polis, betyder inget!!

Nej det är väldigt stor skillnad att lämna ett handikappat barn och köra iväg eller att på ett hotell ha barnen på rummet när man äter mat en liten bit bort, stor skilnad

Du är skeptisk till PJ och jag till SY,så är det med det.
Tydligen räckte det med "äta mat en liten bit bort" för att bli av med sitt barn i en kidnappning,om man nu skulle tro på McCann´s story.
Senast redigerad av 2big4you 2014-01-29 kl. 21:19.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in