Tack för länkarna till
Madeleine Myths Exposed,
Mizzzan.
Jag har under dagen suttit och läst igenom informationen som presenteras där och det är väldigt intressant läsning. Det var någon tidigare här i tråden som klagade på att du hänvisade till hemsidan, om jag minns rätt. Jag förstår inte varför då hemsidan innehåller detaljerad information kring fallet samt många källor.
Efter dagens läsning är jag inte lika säker på att föräldrarna måste ha varit inblandade i försvinnandet. Jag rekommenderar att ni som är helt sålda på dessa teorier läser igenom
Madeleine Myths Exposed och är öppna för andra alternativ:
http://madeleinemythsexposed.pbworks.com/
Till att börja med verkar ett flertal barn ha fått inkräktare i sina rum flera år innan Madeleines försvinnande, runtomkring Praia da Luz. Fem av dessa barn ska ha varit på semester i Algarve vid attackerna. Ännu mera intressant är att en tjej som suttit barnvakt i exakt samma hotellrum som Madeleine försvann ifrån, ett par månader innan, vittnat om att ha sett en man som sent på natten befunnit sig utanför rummet och iakttagit. Om jag har förstått rätt så ska det även finnas personer som vittnat om hur man har sett en man bete sig underligt kring hotellet dagarna innan Madeleines försvinnande?
Jag tycker fortfarande hela situationen med hundarna är intressant. Tony Bennett skrev i sin artikel, där han anklagar föräldrarna för att vara inblandade, väldigt gott om hundarna och deras fynd, t.ex. att hunden Eddie aldrig haft fel i över 200 fall. På
Madeleine Myths Exposed får vi en annan bild av hundarnas historia, vad deras fynd innebär och huruvida fynden är tillförlitliga eller inte:
http://madeleinemythsexposed.pbworks.com/w/page/39078028/Rebuttal%20of%20%22Fact%22%2029
Slutligen, vissa har diskuterat Jane Tanners vittnesmål och spekulerat kring att hon på något sätt kan vara inblandad för att hon flera gånger har ändrat sin beskrivning av mannen hon såg bära på ett sovande barn. I hennes fyra första uttalanden
(4 maj 2007, 10 maj 2007, 19 november 2007 och 8 april 2008) är hennes beskrivningar av mannen mer eller mindre likadana. Det verkar snarare som att nyhetsartiklar i efterhand tagit hennes beskrivningar och förvrängt dem. Man har alltså tagit bort och lagt till ord, Tanner själv har inte ändrat sig.