Citat:
Ursprungligen postat av annabond
Jag drog bara en snabb slutsats där
Men visst är det väl lite så? Inte klarar väl en allmänt orolig stirrig människa med halvdant psyke av att jobba som läkare? Det krävs väl en del stabilitet, psyke och lugn för det.
Får för mig att alla läkare har ett psyke av stål då dom ju faktiskt klarar av att öppna upp en människokropp och gräva i den utan att svimma eller spy.
Känner du ingen läkare alls? Har du aldrig pratat med någon som pluggar medicin? Du tror väl inte att de kan skära och "hantera kroppar" från födseln? Läkare är varken bättre eller sämre än andra människor, är man utbildad i något verkar det man gör så väldigt svårt för den som är outbildad.
Du lägger krokben för dig själv med ditt resonemang; enligt din teori skulle det alltså vara ett tecken på stabilitet och gott psyke att dölja att man dräpt sitt barn?

Vad du räknar som ett "bra psyke" skulle nog en läkare ha en annan uppfattning om. Mamman arbetar inte heller, hon har inte återgått till sitt vanliga liv. Hon jobbar heltid med letandet, insamling av medel och antagligen, med att överleva det här. Stabilt, opåverkat? Nej, varför det? Hennes liv har rasat samman. Är man psykopatiskt lagd kan man kanske tro att här är mamman ett stabilt stoneface, men det förutsätter kanske att mamman också är psykopat, det vet vi inget om.
Skönt att du erkänner att du drar för snabba slutsatser i alla fall, tänk efter lite innan du generaliserar hejvilt. Försöker man vara en hjälp för polisen får man inte vara
slarvig med orden, slutsatserna och generaliseringarna, det lärde mig en bekant som är polis. Så sant. Nyanser är bättre än svartvitt tänkande.