• 1
  • 2
2007-05-09, 21:33
Medlem
Bara en fråga.. Varför väljer man frivilligt just nu att bli placerad på Österåkers anstalten? Fattar inte det.. Det är en skitanstalt som ligger mitt i buschen. Vad finns där som man vill till?
Har flera polare som sökt dit, men de vill inte svara på varför de ska dit. För mig blir det ett helvete att bara ta mig dit.. Så därför behöver jag bli upplyst..
Citera
2007-05-09, 21:33
Moderator
Schlesiens avatar
Aktuella brott och kriminalfall --> Brott och brottsbekämpning

/Moderator
Citera
2007-05-09, 22:31
Medlem
Ansiktsvargs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hot chica
Bara en fråga.. Varför väljer man frivilligt just nu att bli placerad på Österåkers anstalten? Fattar inte det.. Det är en skitanstalt som ligger mitt i buschen. Vad finns där som man vill till?
Har flera polare som sökt dit, men de vill inte svara på varför de ska dit. För mig blir det ett helvete att bara ta mig dit.. Så därför behöver jag bli upplyst..

Golåker
Citera
2007-05-09, 23:32
Medlem
Citat:
Har flera polare som sökt dit, men de vill inte svara på varför de ska dit.

Citat:
Ursprungligen postat av Ansiktsvarg
Golåker

Woord...

Anstalt som tar emot golare, folk som vill ha lugn och ro (dvs folk som inte pallar trycket på riktiga riksanstalter), snutar (piketpolis som hade ihjäl sin importfru) osv. Dessutom rätt slappt där.

..och det flesta tyngre anstalter ligger i middle of nowhere.
Citera
2007-05-09, 23:36
Medlem
Citat:
Har flera polare som sökt dit
Byt polare.
Citera
2007-05-09, 23:43
Medlem
Rule.Dems avatar
Har också ett flertal bekant(a) som suttit häktade där, men vågar inte riktigt fråga dom om dom suttit där för att dom har golat eller annat vidrigt. Kan det ha att gör med att det är längre till Stockholm från Norrtälje än till Åkersberga.
Citera
2007-05-09, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jake Lenin
Byt polare.

Shit nu skrattar jag som fan.... jaaa, vill minnas under min egen volta en rätt kul händelse.

En liten kille säger till en annan intagen "varför har du suttit på P18 egentligen".

Snubben svarar "äh, ville ha lugn o ro vetu".

En tredje kille säger då till lilla killen "om man har suttit på Golåker så ska man hålla käften och inte yttra sig".

Men jag vet faktiskt bra folk som suttit där också. Det finns sådana också även om de är i minoritet.
Citera
2007-05-10, 00:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hemligaklubben
Shit nu skrattar jag som fan.... jaaa, vill minnas under min egen volta en rätt kul händelse.

En liten kille säger till en annan intagen "varför har du suttit på P18 egentligen".

Snubben svarar "äh, ville ha lugn o ro vetu".

En tredje kille säger då till lilla killen "om man har suttit på Golåker så ska man hålla käften och inte yttra sig".

Men jag vet faktiskt bra folk som suttit där också. Det finns sådana också även om de är i minoritet.

Att intagna verkligen orkar ödsla energi på att ranka fängelser om vad som ger mest status, i mina ögon är alla som åker fast förlorare ändå...
Gola ska man givetvis inte göra men det är inte det ända sättet att komma in där för vem vill inte ha bekvämt när man ändå tjänar sitt straff ?
Citera
2007-05-10, 01:00
Medlem
Rule.Dems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gärningsman
Att intagna verkligen orkar ödsla energi på att ranka fängelser om vad som ger mest status, i mina ögon är alla som åker fast förlorare ändå...
Gola ska man givetvis inte göra men det är inte det ända sättet att komma in där för vem vill inte ha bekvämt när man ändå tjänar sitt straff ?

Finns väl redan klasser på dom, att Österåker är känt är eftersom många som anser sig behöva extra beskydd eller liknande hamnar där, till exempel dom som har pratat för mycket eller kanske fångvårdare samt poliser trots allt du vill väl inte sätta dom i ett "vanligt" fängelse?
Citera
2007-05-10, 03:12
Medlem
Trollishs avatar
Finns juh vanliga avdelningar på österåker med.
Inte bara en golar kåk.
Citera
2007-05-10, 06:33
Medlem
alcatrazs avatar
Har jobbat på Österåker. Var ett rätt shysst ställe, jävligt slappt och man gick mest runt och snackade med de intagna som bara låg och slappade hela dagarna.
Citera
2007-05-10, 07:27
Medlem
Det här med golande hit och dit. Är inte det ett sunt tecken? Att den kriminelle vill berätta sanningen för rättvisan, kanske också vill dra sig ur den fåniga kriminella världen med en massa fåniga lojaliteter?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in