• 4
  • 5
2007-05-15, 00:23
Medlem
skalman1973s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hemligaklubben
Varför satt du på peddo-anstalt?

står i tråden men satt för misshandel sist och tyvär var det där dom placerade mig pga av mina mediciner kriminalvårdens resurser är inte det bästa när det gäller sjukvård ........ man kan säga att jag är ett gränsfall mellan rättspsyk och anstalt och kriminalvården var väldigt generösa med droger i mitt fall jag minns inte ens dom första 6 månaderna så väck var jag och gick jag inte och tog min medicin 0700 så kom dom och hämtade mig samma sak på kvällen 2100 då skulle jag prompt ha sömntabletterna fick iaf en bättre läkare efter tag på grund av ett missöde men det resulterade i att jag inte var fullt lika nerdrogad utan var bara lite lagom småflummig så man kan säga att jag inte hadde så mycket kontakt med mina medfångar sist förutom när dom väckte mig när jag slocknat på underliga ställen typ telefonbåset det var inte poppis
Citera
2007-05-15, 08:40
Awaiting Email Confirmation
KoreanDannes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skalman1973
står i tråden men satt för misshandel sist och tyvär var det där dom placerade mig pga av mina mediciner kriminalvårdens resurser är inte det bästa när det gäller sjukvård ........ man kan säga att jag är ett gränsfall mellan rättspsyk och anstalt och kriminalvården var väldigt generösa med droger i mitt fall jag minns inte ens dom första 6 månaderna så väck var jag och gick jag inte och tog min medicin 0700 så kom dom och hämtade mig samma sak på kvällen 2100 då skulle jag prompt ha sömntabletterna fick iaf en bättre läkare efter tag på grund av ett missöde men det resulterade i att jag inte var fullt lika nerdrogad utan var bara lite lagom småflummig så man kan säga att jag inte hadde så mycket kontakt med mina medfångar sist förutom när dom väckte mig när jag slocknat på underliga ställen typ telefonbåset det var inte poppis

då kan jag tänka mig att det var Skogome du satt på?? De har ju en psykosomatisk avdelning där, de hade det tidigare även på Härsnösandsriksen men den togs bort och hela det huset blev ett Peddo-hus....
Citera
2007-05-15, 11:17
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Näe ekobrott är absolut inte korta straff på.. Är det någon man inte ska jävlas med så är det staten och försöka undanhålla "skattepengar".
Citera
2007-05-15, 15:16
Medlem
Trollishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
Näe ekobrott är absolut inte korta straff på.. Är det någon man inte ska jävlas med så är det staten och försöka undanhålla "skattepengar".

BEror juh på vad man jämför med.

Tex nån som stulit miljonbelopp genom ekobrott sitter juh kortare tid än någon som rånat en värdetransport på kanske 100 tusen.
Citera
2007-05-17, 00:48
Medlem
WHITEWEREWOLFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av folkhemmet
Det här med golande hit och dit. Är inte det ett sunt tecken? Att den kriminelle vill berätta sanningen för rättvisan, kanske också vill dra sig ur den fåniga kriminella världen med en massa fåniga lojaliteter?
Inte ett sunt tecken. Goleri hör inte enbart ihop med det kriminella livet utan också det vanliga livet. En golare som anger andra personer för egen vinnings skull eller av nån annan anledning kan man aldrig lita. En sån morallös opålitlig människa vill man inte ha nära sig. Man kan gola för vad som helst, gäller inte bara brott som många vill få det till.
Citera
2007-05-17, 11:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WHITEWEREWOLF
Inte ett sunt tecken. Goleri hör inte enbart ihop med det kriminella livet utan också det vanliga livet. En golare som anger andra personer för egen vinnings skull eller av nån annan anledning kan man aldrig lita. En sån morallös opålitlig människa vill man inte ha nära sig. Man kan gola för vad som helst, gäller inte bara brott som många vill få det till.

Nu är ju inte den kriminella världen känd för att ha moral.
Men ur svenne-perspektiv tycker jag det är helt okej att ange brott till rättsväsendet och t.ex vittna. Precis som du säger så är det dåligt att snacka bredvid munnen med andra i icke-brottsliga sammanhang. Då är det dålig stil.
Citera
2007-05-17, 16:48
Medlem
WHITEWEREWOLFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av folkhemmet
Nu är ju inte den kriminella världen känd för att ha moral.
Men ur svenne-perspektiv tycker jag det är helt okej att ange brott till rättsväsendet och t.ex vittna. Precis som du säger så är det dåligt att snacka bredvid munnen med andra i icke-brottsliga sammanhang. Då är det dålig stil.
Det jag menar är att golare inte ofta ser skillnad på att ange folk för brott eller för att agne sin bästis då han gjort bort sig på fyllan och bedragit sin partner eller nåt liknande. Jag ser golning som en morallös handling vad det än är man golar om.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in