2008-04-20, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flakon
Känner mej idiotiskt nog riktigt sugen på att börja lira lite privatserver igen. Vilken är störst om man vill lira hyffsat Blizzlike? Är wowscape bra?

Hur har serveremlueringen gått framåt? Minns att alla drog igång med Antrix när jag lirade. Har det blivit lite mera stabilt och likt de riktiga servrarna nu?

Antrix är vad som kallas för Ascent idag, och nej vill du köra på en blizzlike server ska du hitta en server som kör med Mangos, då dem har jobbat mycker längre med sin emulator, och har mycket bättre kodning och anpassar sig mycket bättre som blizzlike än vad Ascent gör, då jag har 4 års erfarenhet av privatserver hostning så kan jag säga att Ascent passar bättre för funservrar.

Varför de flesta servrar kör med Ascent är för att det är mycket snällare mot hårdvaran, då du kan pressa in många fler spelare med mindre juice.
Men Mangos har mycket fler fungerande funktioner samt mycket bättre kodning.

Over and out.
Citera
2008-04-20, 13:16
Medlem
Flakons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av detrol
Antrix är vad som kallas för Ascent idag, och nej vill du köra på en blizzlike server ska du hitta en server som kör med Mangos, då dem har jobbat mycker längre med sin emulator, och har mycket bättre kodning och anpassar sig mycket bättre som blizzlike än vad Ascent gör, då jag har 4 års erfarenhet av privatserver hostning så kan jag säga att Ascent passar bättre för funservrar.

Varför de flesta servrar kör med Ascent är för att det är mycket snällare mot hårdvaran, då du kan pressa in många fler spelare med mindre juice.
Men Mangos har mycket fler fungerande funktioner samt mycket bättre kodning.

Over and out.
Ok, tack för informationen. Vilken/vilka av dom större servrarna kör fortfarande Mangos, då? Känns ganska viktigt att det är en server med mycket folk online och aktiv staff.
Citera
2008-04-20, 15:21
Medlem
Jensofswedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Isterband
Vissa av oss är studenter och har varken tid eller råd att lira vanliga wow för den summan.

LOL, seriöst...det var det dummaste jag hört. 123 spänn i månaden är ju ingenting, spelar ingen roll om du är student eller inte.

Jag antar att du har råd att dricka öl dock?
Citera
2008-04-20, 16:01
Medlem
Citat:
Ok, tack för informationen. Vilken/vilka av dom större servrarna kör fortfarande Mangos, då? Känns ganska viktigt att det är en server med mycket folk online och aktiv staff.

http://alphawow.net/index.php
Är ett bra exempel.
Citera
2008-04-20, 17:22
Medlem
notNs avatar
Citat:

http://www.xtremetop100.com/world-of-warcraft aktivt uppdaterad lista med dom mest aktiva servrarna today.
Citera
2008-04-22, 14:37
Medlem
Wow server 2.3.3 Ta en minut och läs! Om du gillar det så Joina!

Hej alla och snälla läs hela.
Jag och en kompis startade en server för nån vecka sen och vi har fixat det mesta.

Jag sj är 19 och han är 23, vi är väldigt mogna förövrigt.

Hunter pets, warlock pets, druid shapeshift, warrior stances... och så vidare, allting funkar, vi har speciella class trainers som lär ut alla spells du kan lära, dock måste du specca för att få vissa spells, t.ex. mortal strike. Så det är som vanliga wow.

Vi behöver nu members för att göra servern stor.

Vi båda har erfarenhet av att vara GMs och vi har båda sjukt mycket kreativitet.
Jag håller på att göra en custom instance där det kommer att droppas T7, och jag kan lova er att det inte är overpowred utan det är noga gjort, iallfall så har vi även annan loot som kommer droppas, vissa saker som är sämre än t6 och vice versa, vi anser att det är roligare med varioation på items och att nya item kan liva upp spelet lite.

Vi har även events nästan dagligen mest för skoj skull, både pve / pvp där man vinner t.ex en bra ring, vi kmr även att anordna stora pvp events med speciella item-reward eller spell rewards senare när vi har fler members, men jag vill inte avslöja för mycket =)

För er som vet lite mer om privata servrar är de Ascent till WoW verision 2.3.3.

Skapa ett account:
Öppna internet. Gå in på sidan: http://jahnke.mine.nu
skapa ett account och lösenord, sen logga in på servern (se nedan) om du inte kan connecta så vänta 5 min.

Hur man connectar:
Som jag sa måste man ha 2.3.0 Wow. sen ändrar man sin realmlist i wow mappen till: set realmlist jahnke.mine.nu

Lite info om servern: Funserver, XP: 40x, alltså INTE 70 instant, men de går snabbt ändå! Items droppar mkt mer, typ lika mkt som andra priv servrar. Den är uppe 24/7 och GMs är väldigt aktiva.

(För er som kan skripta: vi letar efter någon som kan skripta bossarna så de blir mer verklighetstrogna, bara skicka ett PM här på flashback lr gå in på servern o fråga)

Det gör en stor skillnad om du kommer in och spelar eftersom det bidrar till att fler vill spela och vi hoppas att ni trivs så ni säger till fler och på det sättet vill vi få servern att bli stor! Så snälla hjälp oss med det.

Tack på förhand och välkommen! Vi uppskattar all kritik. Mvh Undertecknad.

PS. Om du trivs glöm inte ta me dina vänner DS.
Citera
2008-04-24, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blaz
Jag och en kompis startade en server för nån vecka sen och vi har fixat det mesta.

Hunter pets, warlock pets, druid shapeshift, warrior stances... och så vidare, allting funkar, vi har speciella class trainers som lär ut alla spells du kan lära, dock måste du specca för att få vissa spells, t.ex. mortal strike. Så det är som vanliga wow.

Vi båda har erfarenhet av att vara GMs och vi har båda sjukt mycket kreativitet.
Jag håller på att göra en custom instance där det kommer att droppas T7, och jag kan lova er att det inte är overpowred utan det är noga gjort, iallfall så har vi även annan loot som kommer droppas, vissa saker som är sämre än t6 och vice versa, vi anser att det är roligare med varioation på items och att nya item kan liva upp spelet lite.

Vi har även events nästan dagligen mest för skoj skull, både pve / pvp där man vinner t.ex en bra ring, vi kmr även att anordna stora pvp events med speciella item-reward eller spell rewards senare när vi har fler members, men jag vill inte avslöja för mycket =)

För er som vet lite mer om privata servrar är de Ascent till WoW verision 2.3.3.

Skapa ett account:
skapa ett account och lösenord, sen logga in på servern (se nedan) om du inte kan connecta så vänta 5 min.

Hur man connectar:
Som jag sa måste man ha 2.3.0 Wow. sen ändrar man sin realmlist i wow mappen till: set realmlist jahnke.mine.nu

Lite info om servern: Funserver, XP: 40x, alltså INTE 70 instant, men de går snabbt ändå! Items droppar mkt mer, typ lika mkt som andra priv servrar. Den är uppe 24/7 och GMs är väldigt aktiva.

(För er som kan skripta: vi letar efter någon som kan skripta bossarna så de blir mer verklighetstrogna, bara skicka ett PM här på flashback lr gå in på servern o fråga)

Det gör en stor skillnad om du kommer in och spelar eftersom det bidrar till att fler vill spela och vi hoppas att ni trivs så ni säger till fler och på det sättet vill vi få servern att bli stor! Så snälla hjälp oss med det.

bra intiativ.. synd att det är så svårt att hitta någon bra svensk server med relativt mkt folk i.. men jag ska ge det ett försök på eran server kanske kommer igång. skulle ju vara bra om ni kunde skapa ett forum också..
Citera
2008-04-24, 22:06
Medlem
notNs avatar
Citat:
Jag och en kompis startade en server för nån....

Ni funderar inte på att köra 2.4 sen ? jobbigt o tanka patch varje gång man ska lira på eran server o vanliga ;<
Citera
2008-04-25, 08:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notN
Ni funderar inte på att köra 2.4 sen ? jobbigt o tanka patch varje gång man ska lira på eran server o vanliga ;<
håller med
Citera
2008-04-26, 02:29
Medlem
jo, vi kollar just nu möjligheterna till att patcha upp till 2.4, lite hjälp på traven hade dock inte suttit fel =)
Citera
2008-04-26, 11:49
Medlem
Citat:

Skapa ett account:

Hur man connectar:

Finns det ngt specielt med servern? En vanlig funserver med extra exp är inte så mkt..
Citera
2008-04-26, 13:36
Avslutad
har kört på massa olika private servrar och det e riktigt skojj (när det inte laggar ) Men har inte tid att köra just nu
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in